Goedemorgen, Afgelopen vrijdag heb ik een clearblue test gedaan en die gaf een vaag resultaat. Zaterdag ochtend weer een clearblue test gedaan en deze gaf ook een vaag resultaat. In de middag een huismerk test van een drogist gedaan en deze gaf een wat duidelijker resultaat. Omdat ik nog niet helemaal overtuigd was heb ik vanochtend weer een test gedaan. Deze keer een predictor en die gaf een nog vager resultaat dan alle vorige testen, ik kon de stip nauwelijks zien. 27 mei jl was de 1e dag van mijn laatste menstruatie, ik heb mijn cyclus niet bijgehouden en op het moment dat we besloten voor een 2e te gaan was het dus eigenlijk gelijk al raak. Ik had verwacht dat de test van vanochtend meer duidelijkheid zou geven omdat het hcg intussen gestegen zou moeten zijn. Ik heb duidelijke klachten, ben moe, misselijk, pijnlijke borsten en ik voel zelfs mijn knip van de vorige bevalling. Mag ik er nu van uit gaan dat ik zwanger ben? Alvast bedankt voor jullie reactie. Gr. Wendy
Beste Wendy, De duidelijkheid van een streepje bij een zwangerschapstest zegt niet alles. Het lijkt er inderdaad op dat je zwanger bent, zowel gezien de symptomen, als de positieve testen (ook al zijn de streepjes maar licht!). Gezien de eerste dag van de laatste menstruatie ben je nu 4 weken en 3 dagen, hetgeen nog vrij pril is. Dit kan de lichte streepjes verklaren. Je kunt eventueel over een paar dagen nog een test doen en als die weer een heel licht streepje geeft, eventueel bloedonderzoek om het HCG hormoon te bepalen. Lonneke