Voor de mensen die bij anderen poetsen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Even een vraagje, als je bij andere mensen poetst, en je wil dit gewoon wit doen, dan vul je toch gewoon bij de aangifte inkomsten belasting in dat je inkomsten hebt uit overige werkzaamheden, en daar zet je bij hoe veel je verdient hebt over het hele jaar?

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niemand een idee?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    toen mijn vriend nog freelance werkte (muziek) was dat wel zo ja.
    hou er wel rekening mee dat je dan dus achteraf een aanslag van de belasting krijgt wat je moet betalen. en een aanslag voor de bijdrage zorgverzekeringswet.

4. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    inderdaad, ben het helemaal met hip eens, werk zelf ook bij mensen.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar zoals in het geval van onze schoonmaakster, die max 350 a 400 euro verdient per maand (niet allemaal hier natuurlijk he :D ) gaat er niks af toch? Want toen ik zelf 400 euro verdiende hoefde ik geen belasting te betalen.
    Ze zegt dat ze wel wit wil werken maar niet weet hoe dat werkt, maar dat is volgens mij niet zo moeilijk in dit geval..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je geeft je inkomsten dan idd gewoon op de bij belasting en dan wordt er bij je jaaraangifte gewoon uitgerekend hoeveel daarover betaald moet worden.
    Ik heb een jaar freelance werk voor erbij gedaan, waarover ik zelf nog belasting af moest dragen. Uiteindelijk kreeg ik door de reiskosten zelfs nog geld terug, maar goed, het was dus zo simpel als dat: de totale inkomsten opgeven en dan berekent de belastingdienst de rest :)

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, bedankt!! Ga ik dat even doorgeven :)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh ja, krijgt ze dan ook combinatie korting? Of is dat alleen als je in dienst van een bedrijf bent?

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tot ik meen 5000euro betaal je geen belasting maar het wordt wel gekort op je 'huisvrouwengeld'.

10. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Tot een bepaald bedrag is idd belastingvrij, weet niet welk bedrag.
    de bijdrage zorgverzekeringswet blijft wel. als je naast het freelance poetsen nog een 'gewone' baan hebt bij een baas dan zijn deze regels weer iets anders geloof ik, wat betreft de bijdrage zvw.

Deel Deze Pagina