Behoorlijk verkouden advies en tips..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aylin16, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ik gebruik naast luuf en eerder genoemde producteb ook stoombadje van etos eigen merk. Dat is een badgel met eucalyptus en dat helpt ook goed. Er komt net zo'n luchtje van het badwater als luuf en vicks. Volgens mij heb je ook zoiets van zwitsal. Wel even goed opletten, want op de verpakking staat dat je het mag pas gebruiken vanaf 3 maanden...

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoe gaat het nu met Aylin?(mooie naam trouwens!)

3. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Dat heb ik dus afgelopen 3 dagen gedaan, maar ik heb het idee dat hij er ENORME darmpkrampjes van krijgt! Heeft ie nog nooit zo erg gehad, dus ben er maar weer mee gestopt.... :(

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is ook mega verkouden en mn ha twijfeld of ze geen astma heeft.
    ze zit namelijk al 3maanden aan de ventolin en daar kunnen we niet meer stoppen zonder dat ze weer benauwd wordt.

mn ha zei dat het kan zijn dat de ventolin juist door de verkoudheid zn werk niet goed kan doen.

alyssa krijgt nu smorgens voor haar pap haar pufje en neusspray (zoutoplossing), smiddag tussen het brood en de fles weer een pufje en naast haar bedje staat een beetje dampo opgelost in heet water, voor het slapen gaan douchen we samen (ik zet eerst de douche vol stoom) en dan smeer ik alyssa in met luuf, krijgt ze haar neusspray en haar pufje.
    ventolin mag je 4x per dag geven en op deze manier heb ik er nog 1over voor als ze snachts erg benauwd is.

tis ff druk maar het verlicht het wel iets.

sterkte ermee.

liefs doris

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hmmmm, hier toch van de HA een kuurtje gekregen, want het was een luchtweginfectie.
    Moet zeggen dat ik het idee heb dat de natte handdoek op de verwarming wel enigzins helpt....

Hoe gaat het bij jullie nu?

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    zit sinds vandaag met een heel zielig kindje! ze is flink verkouden en heeft verhoging. Ik zit al de hele dag met haar op schoot. In de box of in bed wil ze niet. Nu maar hopen dat ze de nacht wel in haar bedje wil en doorslaapt.
    Ga zeker de luuf onder de voeten proberen en ook een uitje! moet het uitje in een bak water of gewoon op een bord?

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Het gaat wel iets beter. Ze heeft nog 2dagen verhoging en koorts gehad. Wij gebruiken nu ook Ventolin. Waar ik me wel zorgen om maak is dat ze weinig eet en drinkt en iedere dag door haar hoestbuien spuugd. Ik denk dat het door haar slijm komt en ze hierdoor gaat kokhalzen. We zijn nu al vanaf dinsdag bezig! Is het verstandig om de huisarts te raadplegen?

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Meid, als je je zorgen maakt is het volgens mij altijd verstandig om effe de dokter te raadplegen!

Veel succes!

9. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Ik ga vanmiddag langs met haar wil het toch even laten checken! Zijn jullie ook bezig met een tweede kindje..?

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Ja, we zijn nu in ronde 3 voor een 2e. :D
    En jullie?

Laat even weten wat de huisarts heeft gezegd!

11. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Aylin heeft een lichte oorontsteking. We moeten doorgaan met Ventolin en haar veel neus sprayen met zout oplossing. Ze mag ook paracetamol als haar oortje pijn doet.

Gelukkig gaat het iets beter sinds gister heeft ze niet meer gespuugd! Het hoesten is er nog wel maar het komt goed los nu!

Leuk dus jullie gaan ook voor een tweede! Ik was zwanger in juli we hadden het niet zo gepland maar we waren wel heel blij...Aylin was toen geen eens 5 maanden. Helaas is het een missed abortion geworden en met 12 weken zwangerschap ben ik gecuretteerd. Was zwanger van een tweeling en op de echo kwamen we erachter dat de vruchtjes overleden waren. Na de curettage is er nog rest weefsel blijven zitten en ben opnieuw gecuretteerd eind oktober. Maar nu gaan we er weer voor...Zit nu in ronde 2 na de curettage...

Heb een vaag vermoeden zwanger te zijn door de kwaaltjes die ik herken uit mijn vorige zwangerschap...Ik moest vandaag mijn ongi krijgen...Maar de :evil: zijn er nog niet!

Ik wacht nog wel even met testen want bij mijn vorige zwangerschap testte ik pas 5 dagen overtijd licht positief. Heb stiekem wel wat ovu testjes gedaan aangezien die ook hcg voor lh hormoon aanzien. Ze zijn wel positief maar ja het zegt natuurlijk nog niets....

We wachten dus rustig af...

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Fijn dat het weer wat beter gaat met Aylin!

Wat naar dat je een ma hebt gehad meis. :sad:

Ik duim voor je dat je zwanger bent, de ovulatietestjes klinken in elk geval goed! (ik had ook een positieve ovu toen ik net zwanger was)

Heel veel succes!

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    weet je wat hier wel goed helpt!

een emmer heet water met een flinke scheut eucalyptus op de kamer zetten

en dat van die luuf onder de voetjes, nooit van gehoord maar wel een supergoede tip! valentijn krijgt altijd lichte uitslag van luuf op de borst

14. Hier is Wayne ook al een paar dagen flink verkouden.. nou ja. Eigenlijk gaat het sinds vandaag weer stukje voor stukje beter. Maar wat was hij ziek, en zielig.. Hij wist zich met zichzelf geen raad. Ik ook niet met hem eigenlijk. Soms.

Donderdag moest min man naar de huisarts, die blijkt een beginnen de longonsteking te hebben. Toen ben ik met Wayne meegegaan, en gevraagd of ze ook ff naar zijn longetjes wilde luisteren. Die waren schoon..
    Gelukkig..

Bij Wayne staat een ui naast zijn bed, doorgesneden natuurlijk. We smeren zijn borst, hals en ruggetje in met Luuf baby, en hij krijgt Rinikind neusspray van VSM. En 3 keer per dan 10 minuten stomen in de douche..

Het gaat nu dus gelukkig wat beter, hij krijgt weer ondeugende oogjes..

Maar zo zielig als die kleintjes zo ziek zijn, en je niet kunnen vertellen wat er is..

15. Oja, ik heb ergens gelezen dat Luuf onder de voetjes, en dan sokjes erover, helpt tegen het hoesten..

En het helpt idd.. Eergisternacht gedaan, en Wayne had amper gehoest, afgelopen nacht niet, toen werd hij halverwege wakker van het hoesten. Dus vannacht maar wel weer doen..

Deel Deze Pagina