hoofdluisjes

Discussion in 'Gezondheid' started by lovebear, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovebear

lovebear Actief lid

Aug 20, 2008
    132
    0
    0
    een beetje een rare vraag maar ik zit een beetje met een probleem...

mijn man heeft al een dochtertje, en die komt in de vakantie altijd naar ons, nou was het van de week zo dat zij hoofdluis had.
    maar nou heb ik het waarschijnlijk ook, ik laat mijn man vanavond even kijken, maar ik voel het overal kriebelen.
    maar nou is mijn vraag, hoe los ik dat op? want die shampoo enzo voor luizen mag ik volgens mij niet gebruiken als ik zwanger ben...wat nu?
    en wat wat moet ik voor de rest nog doen om al die stomme beestjes uit het huis te krijgen voordat het zich nog overal naar vespreid?

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Azijn! Goed inwrijven en een paar uur laten zitten.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    alle wasbare dingen wassen. Dingen die te goot zijn in een vuilniszak goed luchtdicht verpakken zodat ze "stikken"

Je haar met een luizenkam uitkammen. Dat scheelt al een hele hoop. Dat gewoon even een weekje volhouden.
    ALs je met die shampoo doet moet je t ook na een week herhalen, dat lijkt me met azijn ook t geval

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de apotheek hebben ze volgens mij ook iets wat je wel mag gebruiken.......kan me herinneren dat ik dat in mijn 1e zwngerschap nog heb nagevraagd toen het weer zo heerste bij mij op school

5. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik zou ook even navraag doen bij de apotheek.Ik weet wel dat je de gewone middelen niet mag gebruiken. Maar consequent kammen met een luizen kam daar kan je veel luizen mee weghalen goed blijven doen totdat je niets meer vind en blijven volhouden 2 weken lang.En bijv. elke dag nieuwe bovenkleding je jas goed afkloppen .....pffff jeetje daar zit je echt niet op te wachten......

Heel veel succes,

Groetjes Lysanne

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,947
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Oh, wat een gedoe is het toch altijd! Inderdaad: je moet alles wassen. En hou de schone was echt goed apart van kleding en beddengoed die je al gebruikt hebt, anders springen ze zo over. (Dus niet een colbertje na het luchten zomaar terughangen in de kast met gewassen kleding.)
    Een week in een plastic zak of een 24 uur in de vriezer werkt ook.

Verder bestaat er volgens mij een soort luizenkam met stroom ofzo. Misschien kun je daar eens naar vragen bij de drogist. Die schijnt toch weer wat meer te doen dan een gewone. (Maar dat kan ook een reclamepraatje zijn natuurlijk!) Kies in ieder geval een luizenlam met metalen pootjes i.p.v. zo een van plastic.

Als het dochtertje van je vriend er vaker last van heeft, kan het verstandig zijn haar haar altijd met zo'n speciale kam te kammen.

7. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    Ik heb zelf geen ervaring met luizen, maar ik heb veel goeds gelezen over Quit Nits, het is een natuurlijke product, dus je kunt gewoon in zwangerschap gebruiken. Hier link met info Drogisterij.net: Quit Nits Crème (60ml)

Succes

8. lovebear

lovebear Actief lid

Aug 20, 2008
    132
    0
    0
    bedankt voor de reacties allemaal,sorry dat ik even niet reageerde erop,maar was dus erg druk bezig ermee allemaal....het bleek dat ik er zelf erg weinig last van had, het was denk ik alleen het iddee...ik heb wel gelijk mijn haar gewassen met azijn voor de zekerheid want er zat er wel een in ofzo maar heel weinig gelukkig...
    verder inderdaad heeel veel lopen wassen en ik hoop nu echt dat we er van af zijn voorgoed...moet ik weer net hebben als ik zwanger ben he, vroeger nog noooooit gehad en nu?? haha! pechpech!! :)

Share This Page