Hallo! Al vanaf 18 weken kan ik aan de buitenkant van mijn buik voelen waar de baby precies ligt, en hoe ongeveer. daar zit dan een duidelijk voelbare harde bult zeg maar. Ik vroeg me af of dat wel normaal is met 18 weken al? Bij mijn zoontje had ik dit pas veeeeeel later, tegen de 28 weken of zo.... maar toen lag de placenta ook deels aan de voorkant, en nu aan de achterkant. Ergens ben ik nu bang dat ik misschien te weinig vruchtwater heb ofzo waardoor ik haar zo goed kan voelen zitten? Volgende week heb ik weer een afspraak bij de verloskundige, dan zal ik het ook eens vragen... Maar omdat ik nu op verschillende sites las dat het pas rond de 30 weken voelbaar is aan de buitenkant maak ik me nu toch een beetje zorgen...
Hoi Mags, geen zorgen hoor. We zien wel eens vaker dat het al vroeg aan de buitenkant te voelen is waar de baby ligt. Het kan inderdaad komen doordat de placenta achter ligt en je buik is soepeler omdat het geen eerste kindje is. Het is helemaal niet erg en dit zegt niets over de hoeveelheid vruchtwater. Lekker op controle gaan volgende week en je vk zal vast wel even extra voelen voor je. groetjes Brigitte.