behoorlijke menstruatiepijn 18 weken zwanger, weet het even niet meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mimi83, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hallo,

Ik weet even niet zo goed meer wat ik nu moet doen, heb vanaf vannacht 4.00 ongeveer behoorlijke menstruatiepijn/krampen, met af en toe zo'n 3 x per uur een harde buik.
    Ik ben morgen 18 weken zwanger.
    Heb net een uur onder de douche gezeten (douchestoel)en dan voelt het iets prettiger maar weg is het niet.
    Ik ben bij mijn zoontje met 30 weken opgenomen geweest, in en uit , ziekenhuis met premature weeen i.c.m. gevoelige baarmoeder.

Moet ik nu wel of niet bellen,kan het wachten tot morgen,(urine checken) ik heb 1,5 week geleden een 3 daagse antibiotica kuur gehad, omdat ik een klein eiwitje in mijn urine had en daar harde buiken op kreeg.
    Als ik meer harde buiken had , had ik wel gebeld , maar nu weet ik het niet. Het is geen "gewone" bandenpijn. die weet ik te herkennen inmiddels of kan het bij een tweede anders voelen?

Alvast bedankt voor het atwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je zo twijfelt zou ik toch even bellen met je verloskundige, zeker met jouw voorgeschiedenis. Dit klinkt niet als bandenpijn.

Mirjam

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi mirjam,

dank je wel voor je antwoord. Het is nu vrij goed te doen en een stuk afgezakt. Maar ik zal inderdaad bellen als het weer op komt zetten. Ik ga morgen vroeg inderdaad zo snel mogenlijk mijn urine testen, dat kan om 8 uur. Dan kunnen we als dat het niet is actie ondernemen gelijk.
    Mocht het vanavond/vannacht weer zo heftig worden dan bel ik of zouden ze liever hebben dat ik op dit nog schappelijke uur bel. hmm..
    vind het ook zo wat, nu lukt het weer aardig om dan te bellen.. goh wat kan je toch twijfelen zeg als zwangere .

groetjes kim

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kim,

inderdaad goed om morgen je urine na te laten kijken.
    Als je weer kramp krijgt zou ik het even aankijken, houdt het aan of komt er regelmaat in dan moet je bellen, ook al is het nacht. Als het met warme douche en paracetamol overgaat ( 2 tegelijk) dan kun je weer gaan slapen. Je kunt ook preventief 2 paracetamol nemen vanavond voor het slapen en alvast een warme douche en warme melk of thee. Maak eventueel een kruikje om tegen je buik te leggen, kan ook helpen.

Mirjam

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi,

dank je. heb toch even gebeld;).. ze zei al denk toch weer blaasonsteking en jou gevoelige baarmoeder reageert gewoon weer snel. Ze zei ook als het geen blaasonsteking is gelijk bellen en mag sowieso op spreekuur als ik dat prettig vind morgen. Bij vannacht pijn moets ik inderdaad even douche of warmte, paracetamol..

Ik ga zeker preventief 2 paracetamol nemen, kan beter proberen goed te slapen , doet de rest niet zo'n zeer. Die van de kruik is en goeie, die gaat mee naar bed.

Ik weet ook ik ben 18 weken als het nu wel door zou zetten is er niemand die iets voor me kan doen, het is gewoon nog te vroeg.
    Ik heb al wel te horen gekregen dat ik waarschijnlijk aan het einde volledige rust voorgeschreven krijg,want door mijn gevoelige baarmoeder , staan, draaien in bed, lopen enz. zorgde vanaf 27 weken bij colin allemaal voor een harde buik die lang(0.45 sec tot 1,5 min) aanhield en pijn deed.
    Schijnt dat nu weer best makkelijk te kunnen gaan gebeuren, is dat jouw ervaring ook???Ik weet niets is zeker, maar ik blijf bang voor die premature weeen?

Sorry voor de onzekerheid.. :)

Nogmaals bedankt voor je antwoorden

groeten kim

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi,

Ik denk zal even plaatsen hoe het gaat..
    Vanochten is mijn urine gelijk nagekeken en hij is helemaal schoon, er stond van donderdag ook nog een kweek en die is ook nog steeds helemaal schoon.
    Dus afspraak gemaakt en moet om 17.30 bij vk zijn, als de pijn erger word spoednummer bellen.
    nu is de pijn te doen hoor, anders hadden ze iemand hierheen gestuurd. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..

groeten kim

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hallo vk's en voor iedereen die het gevolgd heeft.

Gisteravond zijn we een avondje in het ziekenhuis geweest en na allerlei onderzoeken, echo's e.d. is het hoge woord eruit ik heb mijn 4 e hernia te pakken. Dit voelt dus in een zwangerschap iets anders.

Nu uitzingen, heb wel pijnstillers mee voor als de pijn te erg is, het is dus afwachten hoe dit zich ontwikkelt.
    Gelukkig doet de baby het heel erg goed en die heft dus nergens last van.

Deel Deze Pagina