Beide een part time baan ervaring

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mempie, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Parttime werken kan fijn zijn maar flexibel werken ook.

    Het is namelijk ook bewezen dat dagelijks een gezins ritme te hebben met gezamenlijk ontbijt, diner en slaapritueel meer geluk en strictuur geven dan een papa of mama dag. Dus ipv 8 uur werken/ 10 uur van huis dat dat maar 6 uur is bijvoorbeeld.
     
    Mempie vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Initieel man 40 uur met ouderschapsverlof 1 dag (zit in t onderwijs). Die gaat straks over naar 32 uur contract (neemt dus deels ontslag).

    Ik werkte origineel 40 uur, ben in mn zwangerschap al naar 32 uur gegaan waarvan 2 dagdelen vanuit huis.

    In t begin ging dat thuiswerken prima, kleine sliep lekker uit, nog een mooie middag tuk. Dus ik kon effectieve uren maken. Nu ze bijna 2 is merk ik dat t eigenlijk geen doen meer is terwijl ze prima zelf kan spelen.

    Met geluk kan ik in de ochtend nog wat doen, ben ik daarna aan t spelen dus die uren kan ik onmogelijk als werkuren rekenen want om de haverklap krijg ik speelgoed of moet ik politieagent zijn en ik kijk dr nog net niet naar bed want dan kunnen we eind van de middag samen nog ff op pad. Nu ben ik dus eind van de middag door mn uren heen en is de dag ook voorbij want dan is t eten koken en kleine naar bed. Jippie...

    Dus ik neem binnenkort ouderschapsverlof op voor de thuiswerkuren en als ze 4 is, is dat dan afgelopen en kan ik weer rustig werken terwijl zij naar school is zonder me in een morele spagaat te gooien. Nu om de tussentijd om de boel te overbruggen komt oma me een paar uurtjes aflossen dus vroeg beginnen, dan heb ik de helft hopelijk al gehad, oma 2 uurtjes dr bezig houden en dan is t af en klaar zonder schuldgevoel richting haar of mn werk.
     
    Mempie vindt dit leuk.
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Eens :) wij zijn ook nog eens samen thuis op vrijdag, vind het heerlijk zo
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Dit inderdaad. Ik zou het heel graag willen maar in onze situatie is dit simpelweg niet het beste. Hier de traditionele rolverdeling.
     
    Mempie vindt dit leuk.
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik vind dit zo grappig, vriendinnetje van me werkt in het onderwijs, maar volgens haar heeft ze echt absoluut geen vrij in al die vakanties. In de zomer 4 weken en verder moet ze alle vakanties voorbereiden en nakijken enzo. Ze kan wel 3x per jaar op vakantie. Hoe dat dan werkt snap ik ook niet... Sorry totaal off topic en een klein frustratietje van mijn kant :roflmao:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik hoor het ook wel eens, maar daar heb ik geen last van hoor! Maar ik heb zelf ook niet zo’n lastvan al die werkdruk ... ik werk wel 4 dagen tegenwoordig. Maar is dat ook VO dan?
    Ik ben altijd heel erg voorbereid en plan mijn werk. Ik weet precies waar de pieken zitten. En in de zomer gaan wij echt 5 weken weg. De voorjaarsvakantie skieen en de meivskantie een camping oud in NL.
    Ik heb helemaal gern tijd om te werken in mijn vakanties :D
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hahaha geweldig!!! Ze werkt 4 dagen in VO als docent Engels :roflmao:
     

Deel Deze Pagina