Hey Eevie. Ja hier ook aan 1 kant gescheiden ouders (stiefbroers en zussen) en een vriend met veel zusjes en aanhang. Wij hebben samen afgesproken dat we pas gaan bellen als we allebei willen bellen. Eerst even rust. Je weet niet hoelaat het is, waar je bent (thuis/zh) hoe het gelopen is en ook niet waar je wel of geen behoefte aan hebt. Zo en zo willen we eerst even een moment met zn 3e. Dan gaan we wel onze ouders bellen. Ik zie wel of mijn ouders hun partner meenemen. Zal van het tijdstip afhangen. Vader met nieuwe partner zijn alleen de weekenden samen bijvoorbeeld. Vriend van mn moeder die werkt onwijs veel dus is het overdag dikke kans dat ze dan alleen komt. Mn schoonzusjes en zwagers.. Als ik me goed voel wat later op de dag en anders de volgende dag. Stief broers en zusjes na 2 weken ofzo. We doen de geboorte kaartjes ook niet gelijk de deur uit. En in het begin wil ik ook die kleine niet door iedereen vast laten houden. Eerst even aan ons denken de rest komt wel. Maar best kans dat ik zeg.. Kom kijken ik ben zo trots! Ja wie weet hoe het loopt. Ik zou niet teveel sturen maar wel aangeven als je ze belt wat de bedoeling is. Niet van "de kleine is er". o we komen eraan" en dat je dan denkt.. shit ik had even moeten zeggen wie ik graag nu wil zien en wie op een ander moment. Wat doen jullie met de nieuwe partners van je ouders? Opa en oma noemen? Dat vind ik nog wel een lastige. Aangezien ze zelf al opa en oma zijn en hun kleinkinderen mijn ouders ook bij de voornaam noemen. Ik wil ook geen onderscheid maken tussen de partner van mn moeder of vader. Dus denk dat wij het bij de voornamen houden van de partners ik noem ze ook geen pa en ma. groetjs!
Ik denk dat ik idd gewoon moet kijken hoe ik me voel. En gewoon aangeven wat ik wel of niet wil. We willen iig wat tijd met z'n drietjes. En de eerste week niet te veel Kraamvisite. Stiefbroers/zussen komen ook pas later hoor. Echt niet de eerste week. Ons kindje zal waarschijnlijk alle (stief-)opa's en oma's gewoon opa en oma noemen. Ik denk dan bijv opa piet en oma Truus (bij wijze van). Voor mijn gevoel zijn ze dat ook gewoon.
ja ook hier 4 opa's en 4 oma's en dan nog broers en zussen(met partners) ze kwamen hier gewoon netjes allemaal achter elkaar. en als er dan toch iemand tegelijk kwam dan wachtte ze gewoon even op de gang of gingen koffie drinken in kantine en dan elkaar afwisselen zodat het niet te druk werd (ben ik zkh bevallen) Maak je er niet druk om meid, geniet ervan straks als je bent bevallen. Doe wat jij wil want dat is gewoon jullie dagje en de rest moet zich maar aanpassen. Go with the Flow komt vanzelf allemaal goed, niet over nadenken
als je niet teveel bezoek wil hebben is een kraamfeestje misschien een oplossing? doen wij deze keer ook. opa's en oma's kunnen best langs komen maar rest van familie komt op kraamfeestje. ook wij willen gewoon even tijd voor onszelf en genieten van de eerste periode met het gezinnetje. op geboortekaartje ook neer zetten dat ze eerst moeten bellen voor een kraambezoek anders, hielp hier goed
De ouders van mijn vriend liggen momenteel in scheiding en dat gaat niet op een heel gezellige manier. Ik heb er ook over na gedacht hoe dat straks moet. Heb het mijn vriend ook gevraagd, maar hij zegt dat het 2 volwassen mensen zijn die zich daar ook maar naar moeten gedragen. Ik laat het verder ook maar aan hem over. Toch maak ik me er wel een beetje zorgen over. Het kindje gaat i.v.m. gezondheid al een moeilijke start krijgen en dan wil ik niet dat er over/om haar ook nog allerlei ruzies of discussies ontstaan. Als ze zich niet kunnen gedragen mogen ze gewoon meteen weer oprotten en lekker in hun sop gaarkoken .
groot gelijk, lekker zelf laten oplossen hoor. ze zijn volwassen en moeten eigen problemen voor die ene dag maar ff aan de kant zetten. als ze dat niet voor hun kleinkind over hebben en hun eigen problemen belangrijker vinden, tja hun probleem toch geniet van je gezinnetje en maak je geen zorgen om anderen, die moeten zich maar gewoon een keertje aanpassen. ruzieen ze volgende dag maar weer verder