hoi meiden, even een vraagje, dominique is sinds gisteren verkouden, loopneus, en een droge hoest. Gisteren heeft ze nog goed gegeten, vannacht had ze koorts, heb haar een zetpil gegeven, vannacht heeft ze veel gedronken, elke twee uur heeft ze koud drinken gehad. Nu wilde ze vanmorgen haar pap niet eten, flesje geprobeerd dit wilde ze ook niet, lijkt wel of haar keel pijn doet. Is dit nu een keelontsteking of denk ik dan direct te negatief, moet ik hiermee naar de huisarts? Vanmorgen wilde ze nog niks drinken om zeven uur heeft ze nog gedronken, ze is verder redelijk vrolijk en speelt ook gewoon (ze zit in een fase dat ze niet zo heel veel speelt en liever aan je broek hangt als ze dat niet voor elkaar krijgt begint ze te huilen dus dat doet ze nu ook)! Graag tips! henriette
Luiers in de gaten houden, die moeten niet droog worden nl. Gjalt had met kerst een keelontsteking, en wou niks drinken en eten en toen werden de luiers droog... dus naar de arts en het was een keelontsteking. Hij stak ook steeds zijn handje in zijn mondje doet dominique dat ook?
Probeer eens of ze wel water / sap / thee drinkt. Melk en pap is wat 'slijmerig' en dat is echt niet fijn als je keelonsteking of keelpijn hebt. Als ze niet gaat drinken moet je zeker even langs de huisarts. Drinkt ze wel, dan zou je het nog heel even aan kunnen kijken. Maar als je het niet vertrouwt, altijd gaan.
Ze drinkt wel koud drinken, heeft tot nu toe twee flesjes op, ook een half potje fruit heeft ze gehad en wat hapjes brood. Vannacht heeft ze veel gedronken, ook waren vanmorgen de luiers heel zwaar van al dat vocht van de nacht. Ze is een stevige tante van nature, maar wil natuurlijk niet dat ze honger lijdt, maar ze lijkt helemaal geen zin in eten te hebben. maar kan haar moeilijk dwingen he, als het morgenvroeg niet beter is bel ik de huisarts, meestal kan ik direct dezelfde dag langs komen! Op naar een zware nacht@! arm meissie!
Als ze niet willen eten is het niet zo erg. Als ze lekker een paar hapjes fruit eet en koud drinken wil blijven aanbieden, fruit misschien een paar keer op een dag. Fruit is ook vocht in, misschien een waterijsje proberen?
Eva had dat laatst ook, hoge koorts en niet willen eten. Ik heb van alles geprobeerd om te kijken of ze misschien wat wilde eten. Hier werden het dus een paar dagen Danoontjes en krentenbollen. En drinken is het belangrijkst, niet eten is niet zo erg, zeker niet als ze al genoeg reserves heeft . Na een paar dagen ging het dus beter en ging ze weer goed eten. Wat het hier nou geweest is.... De eerste dag had ze ook 1 keertje wat overgegeven. En dus hoge koorts. Ook veel haar handjes in haar mond. En nu is 1 hoektandje bijna of net door. Dus een combinatie van alles en nog wat denk ik . Ik denk dat als ik zo lees wat ze drinkt, dat je je echt geen zorgen hoeft te maken. Maar als je dat wel doet, even de huisarts bellen inderdaad.