Wij werken beide 4 dagen (beide 32 uur) (Mijn man werkt eigenlijk 4x9 maar neemt nu nog ouderschapsverlof (deels betaald) op. Wij verdienen hiermee beide een modaal salaris. Bij ons is dit zo gekomen omdat mijn man ook graag de zorg voor de kinderen wil dragen en het voor mij in deze functie niet mogelijk is minder dan 4 dagen te werken. Voor ons werkt het goed. We hebben 3 dagen opvang (2 dagen opvang, 1 dag mijn ouders) Daarbij werken wij beide vlakbij, hebben wij beide flexibele werktijden en de mogelijkheden tot thuis werken. We beginnen beide vroeg en zijn ook vrij vroeg weer thuis. Nu zal dit wel veranderen als de oudste naar school gaat maar we brengen dus ongeveer evenveel tijd met de kinderen door. Als er een kind ziek is, is het ook niet standaard dat ik thuis blijf. Wij kijken dan wie het beste thuis kan blijven die dag (benoem ik specifiek omdat mijn man door vrienden werd uitgelachen dat hij dan ook wel eens thuis bleef, vonden ze heel vreemd haha) Wij hebben er toen heel wat berekeningen op los gelaten (allebei parttime werken, ik stoppen, hij stoppen, ik 3 dagen hij fulltime) en dit was ook het meest gunstig voor ons financieel gezien. Als het mogelijk is, 15 uur en 20 uur zou ik het zeker doen! Ik weet alleen niet of het pensioentechnisch gezien ook het meest gunstig is hoor. Dat zou je even moeten berekenen. En of het mogelijk is natuurlijk ook! Mijn man werkt voor de overheid en daar is het vrij normaal om ook 32 uur te werken. Maar ik ken genoeg verhalen van vriendinnen waar het redelijk not done is voor de man om minder dan 5 dagen te werken.
Mijn man werkt 4 dagen, late en wisselende diensten. Ik werk 2,5 dagen. Vind het ideaal, hij is veel met de kinderen, we zijn voor de baby maar 2 dagdelen opvang nodig.
Kan je wel vaste dagen inplannen? En hoe zit het overwerk? Heb je een nood oppas achter de hand? En is jullie salaris gelijkwaardig?
Mijn man en ik werken beiden 2,5 dag (totaal 1,14 fte) We zijn evenveel thuis. Wij vinden het erg belangrijk dat de kinderen veel thuis zijn en dat mijn man ook van de kinderen kan genieten! Onze gedachten hierbij is dat we genoeg geld verdienen om van te leven en dat we liever veel vrijheid hebben.
Mijn man werkt 37 uur in 4 dagen en ik 32 uur in 4 dagen + 1 dag in het weekend per maand. 2 dagen kdv en 1 dag naar oma. Voor ons ideaal omdat we ieder een eigen dag met ons kind hebben en dan nog het hele weekend met zn 3e. En daarnaast nog genoeg geld om ons leven te leven zoals we het willen. En beiden ook onafhankelijk van elkaar.
Ik werk drie dagen. Mijn man heeft onregelmatig werk en werkt 2-3 diensten per week. Er is dus altijd een van ons tweeën thuis bij de kinderen en hebben daardoor geen opvang nodig. Wij vinden het ideaal.
Wij werken ook beide parttime maar wel meer dan 1 fulltime baan zeg maar. Ik werk 24 uur (waarvan 4 uur vanuit huis) en hij 32 uur. Onze kinderen gaan 1 dag naar het kdv/BSO.
Dit doen wij ook. We werken beiden 24 uur waardoor we 1 dag opvang gebruiken (had ook naar oma gekund, maar ik vind het belangrijk dat onze peuter sociale interactie met andere kinderen heeft). We hebben een fijn, klein huisje met weinig maandelijkse lasten en kunnen veel leuke dingen doen.
Wat fijn dat dat kan zo. Ik weet niet hoe goed loon jullie hebben? Mijn vriend werkt 40 uur en ik 24, we hebben beide hetzelfde inkomen. Het zou logischer zijn als ik meer zou gaan werken en vriend minder, maar ik werk in de thuiszorg en ben dan elke dag aan het werk, ook niet echt fijn
Als het de wens van beiden is, doen! Hier een traditionele rolverdeling (hij fulltime, ik thuis) en dit werkt voor ons het beste. Op zich zou ik ook best 50/50 willen werken, maar mijn vriend wil heel graag fulltime blijven werken, plus hij is regelmatig avonden/weekenden aan het werk of weer een week naar het buitenland. Ik zou mijn baan er dan bij moeten doen, naast de zorg voor 4 kinderen en alles wat daar bij komt kijken. Tel daarbij op dat wij dan voor opvang afhankelijk zijn van kdv/bso waar ze dus niet heen kunnen bij ziekte en ik dan moet regelen dat ik toch mijn werk afkrijg. Nou ja, dat was/is niet te combineren voor mij. Nou moet ik zeggen dat ik niet carrièregericht ben, en het ook fijn vind zoveel bij mijn kinderen te zijn, want uiteraard als ik op mijn strepen zou gaan staan zouden we natuurlijk wel 50/50 kunnen werken. Maar mijn vriend zou daar ongelukkig van worden, dus ik vind het voor ons niet weggelegd. Leuk om te lezen dat veel mannen toch ook graag minder willen werken en de zorg voor een deel op zich willen nemen. (En ben een beetje jaloers haha.)
Haha nee dat zou niet kunnen. Hij verdient met die 3 dagen werken iets van 1200 en onze hypotheek is al 1000 Ik heb nu nog ww!
Heb een contract van 16 uur mijn man van 36 uur Als ik werk is mijn man thuis ( ouderschapsverlof 2 dagen ) als man werkt ben ik thuis .. en ik werk om het weekend dus hier is 7 dagen in de week een ouder in huis en geen oppas /opvang nodig ideaal aangezien de toeslagen hier nooit goed ging en voor de kinderen gewoon beter.. bijna gaat zoon nr 4 naar school dus ga naar ff kijken wat ik met mij 3 vrije dagen ga doen Haha ff hobby zoeken ofzo Haha
wij werken sinds de geboorte van ons kind ook beiden parttime. Reden is dat wij geen oppas /kdv willen gebruiken en zelf de zorg doen. Gaat prima.
Ik werk 24 uur, man 32 uur. We hebben 2 dagen kdv. We vinden het een mooie combinatie van werk en gezin.
Mijn vriend heeft altijd al 32 uur gewerkt (vrijdags vrij) en ik tot 2 week terug 40. Nu vanaf januari heb ik ouderschapsverlof en daardoor werk ik nu nog 32 (woensdag vrij). Bevalt ons prima, al zal ik waarschijnlijk uiteindelijk als het ouderschapsverlof voorbij is (inclusief de uren van baby 2) weer terug gaan naar 40 uur.
Wat je hier schetst is natuurlijk de spijker op zijn kop he! Hier ben ik meer carriére gericht dan mijn man, maar fulltime werken wil ik dan weer niet. Ik wil wel een goede balans met mijn kinderen. Het liefst zou ik 3 om 4 gaan werken maar dat is nu (nog) niet mogelijk. Wellicht in de toekomst nog eens. Mijn man wilde echter ook niet fulltime werken dus kwamen we uit op beide 4 dagen. Maar goed toen heb ik wel gezegd dat het dan niet is dat ik 4 dagen werk en ook nog alles doe. Dan ben ik straks overspannen en dat leek mij voor niemand goed. Soms klaagt hij wel eens over dat hij zoveel de was etc moet doen (haha) maar dan roep ik weer: je mag ook fulltime gaan werken he! En dat wil hij dan niet Je moet zoals jij zegt natuurlijk kiezen voor hetgeen je beide gelukkig van wordt
Ja, wij werken allebei parttime. Altijd gedaan, vanaf dat de oudste geboren is. Het grootste gedeelte 32 om 24 uur. En nu werkt mijn man 32 en ik 28 uur. Allebei zijn we twee middagen thuis en we hebben een middag opvang nodig. Ik vind het een prettige verdeling, ik merk dat je het meer samen doet en regelt voor de kinderen en het huishouden.