Mogge ladies. Sinds donderdag heb ik last van pijnlijke holtes. Het begon met een bijholte, maar inmiddels zijn het mijn voorhoofdholtes. Doet echt flink zeer en zit eigenlijk 24 uur onder de paracetamol. Heb met zout water gespoeld en wat gestoomd, maar lijkt weinig effect te hebben. Het snot komt er wel uit, maar er lijkt geen einde aan te komen. Mijn huisarten werken volgens methode thuisarts.nl, dus die heb ik geraadpleegt en daarin staat eigenlijk dat er weinig aan te doen is, behalve antibiotica in extreme gevallen. Wie heeft voor mij de gouden tip om hier snel af te komen??
Wat je al doet, meer kun je niet doen.. 2 of 3 keer per dag stomen en neusdruppels. Als je neus echt verstopt zit, sprayen met Xylomethazoline.. Heb ook al een paar dagen last van mn bijholtes en sinds gister hoofdpijn erbij. Arts doet hier ook pas iets als het te lang duurt. Een warmtecompres wil ook weleens verlichting geven. Beterschap!
Wat je al zegt. Als mijn holtes ontstoken zijn krijg ik een ab kuur. Ben er altijd zo ziek van dat ik na een paar dagen uitzingen toch maar naar de dokter ga. Vorige keer waren alle holtes ontstoken incl kaakholtes. Beterschap
Stomen, neusspray/neusdruppels en dampo/vicks smeren. Doorgesneden Ui onder je bed evt migrana stick met een streep op je voorhoofd (als je naar bed gaat) en veel water drinken. Ipv neusspray kun je ook een neusdouche gebruiken dat is met lauw water en zout zo probeer ik hier mijn holtes de winter te laten overleven de ene keer gaat het goed de andere keer niet, maar het scheelt hier ook in de allergische reacties.
Dank voor de tip dames. Ik was vergeten erbij te zetten dat ik ook al die neusspray gebruik. Ik word er een beetje moe van. Ben al twee weken ziek, was ik bijna beter, word ik door iemand aangestoken met dit snotvirus. Toch maar even HA bellen.
Bij mij werkt het beste spoelen met zoutoplossing (met de rhino neusspoeler). Dan gaan de gordijnen wel dicht maar het versnelt bij mij de genzing. Ik doe het tijdens een verkoudheid een enkele keer om erger te voorkomen. Maar bij een ontsteking doe ik het zeker drie keer per dag.
Mijn huisarts geeft daar ook geen antibiotica voor. Is gewoon een kwestie van uitzieken vaak. Heb ooit eens een spray gehad speciaal voor bijholte ontstekingen, maar ik kreeg daar een allergische reactie op. Wat echt helpt bij mij is een aantal keer per dag stomen. Boven een pan, in de douche en verder gewoon uitzieken. Wanneer het loskomt en je een vieze smaak in je mond krijgt weet je dat het beter aan het worden is...de ontsteking komt dan los.
Zo doe ik het ook. Bij het spoelen draai ik ook een beetje. Na het spoelen ga ik nog even half plat liggen en dan word er via mijn keel nog wat afgevoerd. En helemaal plat gaan de bovenste holtes vaak weer wat makkelijker open.
Geen "gouden" tip, maar je zou Cinuforce van A. Vogel eens kunnen proberen. Ik gebruikte zowel de neusspray als de pilletjes. Deze zijn gewoon te koop bij Etos, Kruidvat, etc. Daarnaast natuurlijk - wat al genoemd is - regelmatig stomen en zeker niet de neus te hard snuiten. Beterschap!
Helaas heb ik geen 3 weken Vanmiddag even bij de HA langs, sowieso omdat werk dat ook wel graag wilde. Vreed dat ik toch langer ziekgemeld blijf dan gehoopt. Zoonje kan vanmiddag gelukkig opgevangen worden, dan kan ik even bijtanken.
Net even geweest. Mede door eerdere recente KNO pronlemen was het toch goed dat ik langs geweest ben. Helaas is het echt een virus en is er niets aan te doen, behalve wat ik al deed.
Hier al een maand onderweg, zo vermoeiend. Eerst mn holtes en nu slijm in de bovenste luchtwegen. Ik heb het nog nooit zo erg gehad, ik hoest bijna mn maag naar buiten vooral in de ochtend en avond. Inderdaad een neusdouche met zoutoplossing helpt bij de holtes, maar dan moet je het wel consequent meerdere keren per dag doen. Ik zou zoooo graag niet meer verkouden zijn, tis alweer lang geleden voor mn gevoel. Huisarts zegt ook gewoon uitzieken.
Domme vraag misschien, maar zou een ui op een plankje net boven mn bed ook werken? Dit ivm hoogslaper. Denk dat een ui onder mn bed dan weinig nut heeft.
Dat is een goede vraag, eerlijk gezegd weet ik het niet. Bij de hoogslaper van mijn zoontje hebben we hem op 1 van de dwarsbalken staan als hij verkouden is, maar is een eigen ontwerp qua bed en had daar dus rekening mee gehouden. Kan je wel iets onder je bed hangen, anders evt zo’n constructie met een bakje? Wel laatst een bericht gelezen dat het ook zou helpen als je een plakje ui onder je voet zou doen met een sok erover maar vond dat zelf nogal ver gaan. Zou voor meer dingen goed zijn.
Als je te lang blijf lopen met ontstoken holten dan heb je de kans dat het chronisch word en het dus helemaal niet meer over gaat. Ik ben zelf kno patient .....ik weet helaas hoe het werkt. Advies van mijn kno arts...meerdere malen per dag zout water spoelen. Met je neus in een kommetje lauw water met beetje zout. Het water via je neus naar binnen zuigen en via je keel naar buiten laten lopen. Vies maar ook dat went. En inderdaad neusspray gebruiken, dat houd je gehoorgangen vrij. Sterkte!