Beide vruchtbaar toch Iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Daanie, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daanie

Daanie Lid

10 mrt 2013
    33
    0
    0
    Hallo.
    Ik loop sinds Jan. Bij de gyn. Met ons beide is alles goed.. Alleen nu 3 mislukte Iui's verder, gaan we er voor nog 3.. Heb het gevoel dat er meer aan de hand is maar uit onderzoek komt niks. Wie heeft dit nog meer mee gemaakt. Samenlevingstest trouwens nooit gehad. Gr. Daanie

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja hier hetzelfde en ook geen samenlevingstest. Ik heb vorige week mijn vijfde iui gehad.

3. JAM1987

JAM1987 Actief lid

1 nov 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde. Wel samenlevingstest gehad en deze was goed. Verder ook alles goed. Woensdag hebben we IUI poging 3. Hoop natuurlijk heel erg op een positief resultaat. Maar als het weer niet lukt wil ik een volgende stap na IUI. Hoop dat het z'huis daar achter staat...
    Ik ervaar de vele z'huis bezoeken wel zwaar en helemaal al die stress die erbij komt.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik had een wisselende cyclus die goed te reguleren was met Clomid, en de zwemmers van mijn man waren minder, maar goed genoeg om natuurlijk zwanger te worden.
    De weg die wij hebben afgelegd:

3 maanden zelf proberen-controles
    3 maanden Clomid zelf proberen
    6x Clomid-Pregnyl-IUI
    HSG- Alles goed!
    3X Puregon-Pregnyl-IUI
    1X IVF schema- Escape IUI

1XIVF Puregon-Pregnyl-Utro (13 foll-13 emmy's- 1 goed genoeg om terug te plaatsen, geen cryo's)

1XICSI 13 foll-13 emmy's-2 teruggeplaatst, zwanger van Beer, 4 cryo's

Nu in de running voor de laatste cryo.

Hoop dat t voor jullie korter is!
    Succes.

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hey Daanie, bij ons was ook altijd alles goed en ik dacht ook dat iui geen zin had. Ik had gelijk. Zie onderschrift. Maar ik ken ook mensen die met de zesde iui zwanger zijn geworden terwijl het onverklaard was... Wie weet lukt het toch!

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Hier alle onderzoeken gehad en beide vruchtbaar maar toch lukte het niet.
    Pas de 6e iui (laatste 3 met hormonen) lukte het maar ging fout.

Daarna 9x iui gehad en sloeg niet aan.
    Daarna ivf. Poging 1 raak maar ging weer fout.

Hierna weer ivf en weer poging 1 raak en ging goed.
    Daarna weer ivf en weer poging 1 raak en ging goed.

Dat noemen ze onbegrepen onvruchtbaar! :(

7. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Heey :)

Bij ons kunnen ze ook niks vinden.. lijken beide vruchtbaar..
    in totaal 6 iui 's gehad waarvan 3 met hormonen.
    kijkoperatie gehad en ook niks kunnen vinden.

1poging ivf gehad.. 8 embryos ontwikkeld en geen bevruchting..
    Onverklaarbaar voor het ziekenhuis.. laatste hoop is nu ICSI.. (andere manier van bevruchten tijdens de IVF)

Het zou aan zoveel nog kunnen liggen wat ze gewoon niet na kunnen trekken.. denk aan je eicel die een te harde wand heeft... of dat de gene gewoon niet matchen...

Als het goed is ga je nu ook beginnen met IUI met hormonen, hierdoor vergroot je de kans weer!
    Ik wens je heel veel succes en blijf hopen :)

8. Daanie

Daanie Lid

10 mrt 2013
    33
    0
    0
    Hoi allemaal.. Zijn toch best veel mensen met t zelfde probleem.
    Ik heb de eerste 2 iui met clomid 100mg. En pregnyl gehad. De 2e poging had ik door de clomid 6 eitjes! Dus die ging niet door.
    Omdat ik toch geen goed gevoel heb bij iui,
    Hebben we nu puregon gekregen inplaats van clomid.
    Volgens mijn gynaecoloog heb je dan iets meer kans..
    Ik hoop dat het nu echt lukt.. Nog 3 x en dan wordt het toch IVF
    Waar ik heel erg tegenop kijk.. Meiden succes en hopen op positieve testen deze maand .. Gr. Daanie

9. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het schijnt veel stellen te overkomen, is mij verteld in het ziekenhuis.

Wij zijn ook allebei vruchtbaar, mijn vriend keeg altijd een 10 voor zijn sperma, en ik ben ook volgens het boekje, na kijkoperaties etc.
    Wij probeerden het al jaren, maar het bleef maar uit. Dat was reden genoeg om meteen het IUI traject in te gaan, met Clomid en Pregnyl.

Na 4 IUI behandelingen had ik het even zwaar, ik vond het zo moeilijk nog positief te blijven. Opperde zelfs om opnieuw een kijkoperatie te doen.
    Ook heb ik vorig jaar nog voorstadium van baarmoederhals kanker er tussendoor gehad, wat verwijderd moest worden.
    Heb een goed gesprek gehad met mijn gyneacologe, die zei, blijf geloven, juist omdat jullie niets mankeren, moet je hoop blijven houden. Toen viel er een last van onze schouders, en zijn we heel vrolijk de 5e poging ingegaan.

Met een super resultaat!! Ik ben inmiddels alweer 20 weken zwanger van een jongetje!
    Ongelooflijk, na 7 jaar proberen, waarvan 1 jaar IUI, is onze wens uitgekomen.

10. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Woelmuizen, wat een heerlijke uitkomst! Bij ons hè
    Aas dus niet gelukt met iui en IVF, maar ik heb goede hoop op ICSI.
    Denise, mooie avatar :). Had je 8 eicellen en geen bevruchtingen? Je Zegt namelijk embryo's en dan zijn ze natuurlijk wel bevrucht... Weten ze waar het bij jullie fout gaat? Bij ons hechten de zaadjes niet aan de eicellen. Ik vind dit zooo raar! Hoe kan dan nou? Maarja, ICSI zou wel een oplossing kunnen zijn, dus ik ben wel blij dat we het nu eindelijk weten!
    Daanie, ik heb trouwens 6 keer met hormonen gehad. 3 keer menopur en 3 keer gonal f.

11. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Mijn man en ik zijn ook allebei vruchtbaar, alle testen inclusief kijkoperatie waren goed.

Net 6 maanden clomid achter de rug en afgelopen zaterdag mijn eerste iui gehad met Clomid en Pregnyl.

Heel frustrerend. In het begin ben je blij dat er niks mis is, maar nu denk ik soms wel eens, was er maar iets mis dan wisten we waar we aan kunnen werken.

12. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Haha Ja he Doortje :) ik heb zelf een rode kat haha vandaar :)

Ook herkenbaar Molly... als er iets scheelde kon je mss geholpen worden, nu is dat nog maar de vraag!

13. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    vandaag de iui gehad en alles is goed gegaan. Het viel alleen wel een beetje tegen. De vorige keer voelde ik helemaal niks, nu had wel pijn toen ze de eendebek er in deed. Of het er aan lag dat ik een andere gyn had weet ik niet. De kwaliteit van het zaad viel ook tegen. Het waren er 17 miljoen met matige beweegbaarheid. Daar de opwerking van de iui was het wel van goede kwaliteit bij de inseminatie. Wel balen dat het slechter was dan de laatste keer, maar ze heeft al aangegeven dat het best iets eenmalig kan zijn omdat het een momentopname is.

14. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier hetzelfde! Bij beide niets aan de hand!
    Vorig jaar bij Iui 6 was t raak!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lichamen zijn rare dingen. Het zou kunnen dat jouw lichaam het zaad van je man niet goed kan verdragen of dat het milieu in jouw lichaam zijn zaad geen goed doet. Wederzijdse allergie of maar van 1 kant.

Helaas kom je er soms nooit achter wat de oorzaak is :(.
    Sterkte en blijf hoop houden voor de toekomst.

16. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ook voor mij is het herkenbaar. Ook bij mij en mijn man werd er geen oorzaak gevonden, alleen de samenlevingstest hebben wij niet gehad. Omdat alles goed was moesten we het eerst nog een tijd zelf proberen, maar dat had ook geen resultaat. Nu zijn wij met onze eerste IUI gestart.

Deel Deze Pagina