Waneer telt een kind mee bij de accommodatie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JustNice, 22 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Even een dingetje...
    Wij gaan binnenkort met 4 gezinnen een weekendje weg. Huisje is geboekt voor 16 personen.
    Maar nu het volgende:
    Er zijn 2 gezinnen met 2 kinderen (7,10)(4,12)
    1 gezin met 3 kinderen (3,7,12)
    En 1 gezin met 1 kind van 2.

De persoon met het kind van 2 geeft aan dat ze nooit hoeft te betalen voor zo'n jong kind.
    Daar heeft degene die geboekt heeft rekening mee gehouden. En heeft het bedrag door 15 gedeeld.
    Wat mij betreft maakt het niet uit.
    Maar ik kan me voorstellen dat de vriendin met een kind van 3 denkt, waar is de grens.

Het kind maakt natuurlijk ook gewoon gebruik van de faciliteiten van het huisje en het park, net zoveel als een andere kind.

Uiteraard is voor iedereen ook het saldo per persoon iets omhoog gegaan niet te vergeten.

Iets van zeggen of laten gaan...

2. Els25

Els25 Niet meer actief

Ik zou het navragen bij de verhuurder. Ik neem tenminste aan dat jullie aan hebben moeten geven met hoeveel personen jullie komen. Er zijn verhuurders waar je tot 2 jaar niet hoeft te betalen. Maar dat zou in dit geval geen verschil uitmaken. Het kind ís al 2. Dus ik denk dat ervoor voor dat kind betaald moet worden.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Meestal is het vanaf 3 jaar dat ze meetellen als ‘persoon’ als in neemt een bed in beslag en bijv een zwemkaartje. Voor mijn zoon betaal ik dan alleen toeristenbelasting van een paar euro.
    Dus ja, in die zin heeft ze waarschijnlijk wel een punt, ik zou er persoonlijk niet een punt van maken om toch te betalen, net zo min het te delen door 15 als het iemand anders betrof.

Lekker laten gaan zou ik dus zeggen.

Als het 8 slaapkamers zijn dan slaapt het kind ook op de kamer van de ouders toch?

4. Brejam

Brejam Lid

14 dec 2018
    48
    54
    18
    Vrouw
    Maar je boekt/betaalt toch ook per persoon? Kinderen zijn vaak tot een jaar of 2 gratis mee te nemen. Dus de grens is makkelijk te bepalen, namelijk vanaf wanneer je voor kinderen ook gaat betalen in de prijs van de accommodatie?

5. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Accomodatie voor 16 personen bij roompot

6. Salentein

Salentein Niet meer actief

Volgens mij is dat vaak het geval bij uitjes, dagjes weg of vliegreizen maar betaal je wel alweer een bepaald gereduceerd bedrag op bijv een camping (wij betalen nu ook wat voor onze 2 jarige in de stacaravan, niet de volle mep) of hotel (vorig jaar betaalden we ook wel wat voor de 3 en 1 jarige)

Toeristenbelasting is ook op iedereen van toepassing.

Zoals ik het zie bij Roompot betaal je gewoon een totaalbedrag voor de huur van het huis voor iedereen. Het is dan wat jullie daar zelf eerlijk in vinden.

Ik zou gewoon betalen voor 4 personen in ons geval ook al is mijn kind ook 2.

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik had het door 16 gedeeld. Een huisje is iets anders dan een vliegreis of een dagje pretpark.

Voor die 2 jarige betaal je ook gewoon toeristenbelasting, dus die wordt gewoon gezien als volwaardige huurder van het huisje.

Huismuisie en Salentein vinden dit leuk.
  8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je er toeristenbelasting voor betaald, telt het kind gewoon mee. Of wanneer het 'een bed' in beslag neemt. Het telt mee, dus ik zou daar het bedrag op aanpassen.

Net zoals het gezin met 3 kinderen dus voor 5 personen betaald- waarom dan een gezin met 1 kind niet??? Dat hoort er nu eenmaal bij hoor. Dan moet je niet gezamelijk op vakantie gaan..

Persoonlijk vind ik het al een lastig 'begin' . Dus ik zou het misschien ook laten gaan, maar denk ik niet vergeten als ze er wat stug over doen.

Paardenbloem en Salentein vinden dit leuk.
  9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Voor zo'n huisje betaal je natuurlijk een vast bedrag, maakt niet uit met hoeveel personen je er uiteindelijk in zit. Maar toeristenbelasting betaal je per persoon, hoe jong of oud ook. En vaak moet je verplicht bedlinnen per persoon reserveren, dus dat wordt ook voor een jong kind betaald.
    Daarnaast inderdaad: waar trek je de grens? Dit is niet eerlijk voor het gezin met een 3-jarig kind, maar ook niet voor de oudere kinderen. Ik vind het lekker makkelijk verdiend voor die persoon/dat gezin. En niet eerlijk dus.

10. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik zou het bedrag gewoon door 4 delen. Gezinnen en ieder gezin betaalt hier aan mee! Dat is gewoon een punt waar je niet onderuit komt als je met meerdere gezinnen op vakantie gaat! Ik vind dit gewoon zeuren om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn! En dan ook nog de prijs opdrijven voor de anderen...

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Is het kind wel mee geboekt? Je moet toch namen en geboorte data opgeven voor zwemkaartjes en toeristen belasting enzo? Dan zie je meteen wat je betaalt voor het jongste kind?
    Maar ik zou de prijs door t aantal gezinnen delen ipv door t aantal personen, het kind van 2 zal ongeveer net zoveel doen als die van 3dus niet eerlijk tegenover t andere gezin

Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. AvdY

AvdY Niet meer actief

Lastig ja. Het ligt er net aan waar iedereen zich goed bij voelt. Want de kinderen niet meetellen is ook niet goed, want als je met alleen de volwassenen was gegaan, had je een kleiner huisje uitgezocht (reagerend op iemand hierboven). En misschien heb je bij het kiezen van het huisje/park/locatie er rekening mee gehouden dat er een 2 jarige bij is?
    Ik geef mijn eigen kind ook niet altijd op bij boeken, want ik wil best toeristenbelasting betalen maar niet voor verplicht beddengoed dat ze dan toch niet gebruikt (ik geef haar wel op bij inchecken receptie). En ik weet dat meerdere van mij vrienden dat niet doen.
    Bij gelijkwaardige gezinnen zou ik per gezin doen, maar bij meenemen kinderloze gezinnen of met oudere kinderen per persoon.

13. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Je zou eventueel nog per slaapkamer kunnen rekenen.. als een kind bij mij op de kamer slaapt (en er geen huur is voor bedje en kinderstoel) en een ander gezin 2 kamers nodig zou hebben zou ik het eerlijk vinden dat zij 2/3 voor hun rekening nemen... Dit omdat we als we alleen zouden gaan een huisje met 1 slaapkamer zouden kunnen nemen..

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.844
    4.103
    113
    Maar dat ondervang je toch als je het per persoon berekend ook. En ook lastig als er verschillende kamergroottes zijn (2/3/4 pers)

Wij hebben wel eens gedaan dat we de kleine kinderen als half telden, maar dan zou die van 3 ook voor half moeten tellen. En dan is er weer 1 van 4 die net ouder is dus wat doe je dan?
    En hoe doe je het met eten etc? Die kleintjes verbruiken veel minder.

Lastig dus, maar ik vind het wel gek als ze helemaal niks betalen ervoor. Dat zou ik alleen bij een kleine baby evt een optie vinden die alleen in de wandelwagen ligt bijv.

15. Flan82

Flan82 Lid

13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Wij doen het zoals Olleke zegt.
    Baby 0 tot 1 gratis
    tot middelbare school als half
    vanaf middelbare school als 1

Voor accommodatie en ook eten etc.

Als iedereen het er over eens is maakt het verder niet veel uit.
    Wij hebben ook een keer een gezin vrijgehouden van accommodatie etc. We zijn al heel lang vrienden en de ene heeft een topbaan en de ander een modaal inkomen. Met elkaar weg kunnen was ons gezamenlijke doel. Dus hebben we ze vrijgehouden. Dan konden we toch met elkaar weg en hoefden we allemaal niet de rest van de maand minder te eten.
    Daar heb je vrienden voor!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.232
    6.094
    113
    Zo denken wij er ook over. Ik wilde graag met iemand op vakantie en diegene heeft een stuk minder te besteden dan ik. Dan is het echt geen probleem om de geld-verhouding wat anders te leggen zodat we gezellig met elkaar wegkunnen. Anders zou dat gewoon niet kunnen.
    ik weet natuurlijk niet wat de financiële situatie bij (de gezinnen van) TS is, maar misschien speelt dat mee?

17. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het vooral om gaat waar je je als vriendengroep prettig bij voelt en hierbij rekening houdend met de financiële situatie.
    Wij zijn laatst met een grote groep weg geweest en hebben toen de kinderen allemaal niet meegerekend mede omdat de mensen zonder kinderen meer geld hebben en het prima vinden om iets meer te betalen .

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou wel rekening houden met de financiële situatie van andere.

Maar als ze voor een duppie op de eerste rang wil zitten en het allemaal prima kan betalen zou ik deze houding niet heel tof vinden.9

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij delen altijd door het aantal volwassenen bij niet-volwassen kinderen. Maar ligt ook wel aan de verhoudingen, we gaan alleen weg met gezinnen met 2 volwassenen en 2 of 3 kinderen.

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    wij zouden dit niet per kind gaan doorrekenen. gewoon per gezin een bedrag. Dus 4 gezinnen, het huisje kost bijv. 1600 euro dus dat is dan 400 euro per gezin.

Deel Deze Pagina