Meiden, Ben vanochtend naar de dokter gegaan omdat ik sinds een paar dagen heeeeeeeeel lichtbeige/grijzige ontlasting heb. Ook heb ik buikkrampen en ben ik licht misselijk. Vooral geen eetlust en af en toe flink darmkrampen en ook wel wat diarree..(sorry voor de onsmakelijke details) Nu hebben ze mijn bloed geprikt om vlgs mij o.a. de lever en galwaarden te checken.......maar kan dit ook wat anders zijn?? Hebben jullie dit ook wel eens gehad tijdens de zwangerschap? Maak me best wel zorgen.........die kleur ontlasting is toch niet normaal?? Kan dat iets ernstigs zijn?
Echt grijze ontlasting ontstaat doordat er geen/te weinig galzouten in zitten. En dat kan dus door een verstopping van de galwegen komen. Aangezien die waardes bij jou geprikt zijn, zullen ze daar wel snel achter komen of het dat is of niet. Komt vast goed, sterkte!
Ik had een tijdje terug een beetje groenig/grijzige ontlasting. Dit bleek bij mij te komen door een teveel aan ijzer. Ik ben toen overgestapt op een multivitamine voor zwangeren met minder ijzer en toen is het verdwenen. Misschien dat dit je helpt? Anders ff naar de HA en potje langsbrengen voor controle?
Ik heb t gehad toen ik 6 weken zwanger was, ook met hele onverteerde stukken voedsel in de ontlasting. Ook naar de dokter geweest en bloed laten prikken. Ik had waars een buikgriep te pakken, want m'n witte bloedcellen en leverwaardes waren iets verhoogd (volgens de dokter had dat met elkaar te maken) ook had ik iets te kort aan vitamine d. Het gaat nu beter, maar nog steeds is m'n ontlasting niet helemaal normaal, ook vaak die beige kleur er tussendoor. Nou heb ik ook prikkelbare darmen en door de hormonen gaat het natuurlijk niet helemaal lekker in m'n verteringsstelsel. Maar jij bent al veel verder zie ik. Misschien heb je ook een buikgriep? Ik zou de waardes van je bloed even afwachten en het dan verder met je ha bespreken...
Mijn VK dacht zelf ook aan buikgriep virus o.i.d. omdat ik verder geen pijnklachten heb. Maar toch voor de zekerheid bloed prikken. En m'n darmen zijn al maanden van slag tijdens deze zwangerschap! Dus ik hoop dat dat het is.........want kan het gevaarlijk zijn als je bv. galproblemen hebt in de zwangerschap??
Het zal wek meevallen met die galwegen hoor. Als die echt verstopt zijn, zou je iets van koliekpijnen moeten hebben. Het zal eerder richting wat de dames hierboven beschrijven gaan. Het klinkt niet al te ernstig, gewoon even de bloeduitslagen afwachten.
Ja, ik hoop dat het idd een onschuldig virus is ofzo. Morgen mag ik in elk geval bellen voor de bloeduitslagen en dan weet ik hopelijk meer...