beinvloed borstvoeding een zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rana, 3 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rana

rana Lid

19 jun 2006
    32
    0
    0
    werkzoekende
    belgie
    hoi ,had mijn vraagje eerder bij nod forum gesteld ,en wil het hier ngmaals vragen
    ik ben 2 jaar geleden bevallen en heb sindsdien geen voorbehoedsmiddelen gebruikt
    ik had de laatste maanden een cyclus van 25 dagen en 2 maanden een cyclus van 28 maanden
    vorige maand veranderde mijn cyclus naar 23 dagen
    mijn vraag is :kan het dat ik moeilijk zwanger geraak omdat ik nog altijd bv geef?(geef 3 tot 4 maal bv per dag )heb hier een borstverslaafde dochter lopen :)
    en wat ik nog wilde vragen :kan het dat je door de bv heel moe word ,heb net een bloedtest laten doen voor ijzer en schildklier enzo ,maar had geen tekorten
    ik voel mij zooo miserabel de laatste tijd
    de laatste keer had ik mijn duiveltjes op 15 juli ,en na ongeveer 8 of 9 dagen hebben we 2 dagen geklust en thats itt ,dus zwanger zal ik wel niet zijn
    ook wil ik je vermelden dat ik iedere maand mijn eisprong heel goed voel ,ik heb dan pijn onderin mijn buik ,soms duurt dit 2 dagen
    las het dan mijn eisprong is (voel het stipt iedere maand)
    welke problemen kan borstvoeding geven bij het zwanger geraken ?
    zal heel blij zijn als je mij antwoordde op mijn vragen
    by the way ,vind het ook heeeeeeeel lief dat jullie dit doen voor wildvreemde mensen ,denk dat velen er zo mee gediend zijn ,bedankt
    zo ,nu ga ik je laten
    groetjessssssssssss

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Rana,

Dat je nog borstvoeding geeft kan inderdaad de kans op zwangerschap verkleinen. Vroeger hoorde je ook wel dat het voldoende bescherming bood niet zwanger te worden, maar dat is niet zo. Je kunt inderdaad gewoon vruchtbaar zijn, ook al geef je borstvoeding. Dat borstvoeding geven energie kost is zeker waar. Je hebt vaak ook net wat meer voedingsstoffen nodig. Wat soms een extra steuntje in de rug kan bieden is een goede multivitamine of floradix (een kruidendrank, waar vitaminen, mineralen e.d. in zitten om je energie op te krikken, je weerstand te verbeteren). En hoe beter jij je voelt, kan alleen maar een positieve invloed hebben op een nieuwe zwangerschap.

Lonneke

Deel Deze Pagina