Hoi, ik ben misschien een beetje paranoia, maar dat komt omdat mijn zus en heel ernstige vorm van het HELLP-syndroom heeft gehad. En ik vertelde door de telefoon waar ik sinds gister en vandaag last van had. Zij gelijk helmaal stuiteren....ik moest verplicht beloven om morgen mijn bloeddruk op te laten meten. Gisteren had ik namelijk erge hoofdpijn. Ook hield ik wel al langer wat vocht vast met die hittegolf, maar was te overzien, hoor. Maar sinds vandaag zijn mijn voeten wel erg opgezwollen. Als ik erop druk, blijft er een centimeter diepe kuil achter bovenop mijn voet. Het duurt even voordat die kuil weer weg is getrokken. Verder (en toen begon mijn zus dus te stuiteren) zag ik vandaag allemaal sterretjes toen ik met een plof op de bank ging zitten. Daarna heb ik daar geen last meer van gehad. Mijn hele zwangerschap schommelt mijn bloeddruk meestal zo tussen 130/75 en 140/80. Drie dagen geleden is hij nog opgemeten. Toen had ik 140/80. Zou er inderdaad sprake van kunnen zijn dat ik een hoge bloeddruk heb? En wat zou dat dan inhouden? Moet ik inderdaad z.s.m. contact opnemen met mijn verloskundige of kan dat ook wel een dag of 4 wachten? Want dan moet ik toch weer naar de VK... Heel wat vragen, maar in ieder geval alvast bedankt! Renate.
Hoi Renata, In zo'n geval altijd voor de zekerheid contact opnemen met de verloskundige, dus bel haar vandaag even. Het hoeft niet zo te zijn dat het inderdaad een hoge bloeddruk is, maar je kunt het maar beter zeker weten. Zo ben je er ook niet gerust op. Lonneke