Ik voel me anders dan anders

Discussion in 'Zwanger worden' started by koe, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben in juni gestopt met de pil. Heb niet echt last gehad van het ontpillen. Had gelijk een normale cyclus. Rond mijn eisprong had ik spontaan een wondje in mijn neus. Nu heb ik, sinds mijn eisprong, elke dag last van pijntjes in mijn onderbuik. De ene dag erger als de andere dag. Ik heb gister over een markt gelopen en toen werden de pijntjes erger. Ook mijn darmen zijn helemaal van slag. De ene dag obstipatie en de andere dag diaree. Ik heb ook 1 dag gehad dat ik helemaal begon te zweten, me niet lekker voelde en toen moest overgeven. Daarna voelde ik me weer kiplekker.
    Dit zijn allemaal van die dingen wat ik vreemd vind en nog nooit gehad heb. En als ik dan kijk naar de eerste symptomen van zwangerschap, dan lijkt het er verdacht veel op. Ik durf niet te hopen dat ik zwanger ben omdat het anders weer een tegenvaller is als het niet zo blijkt te zijn. Ook ben ik bang dat de krampjes dan wat anders zijn. Ik heb de 13de mijn NOD, dus ben benieuwd.

Liefs

2. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    misschien kan je een vroege zwangerschaps test doen.

3. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    Is dat wel betrouwbaar?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt nog maar 1 of 2 cyclussen gehad sinds het stoppen met de pil. Dan kun je helaas nog niet zeggen dat je geen last hebt gehad van ontpillen....Je kunt zelfs nu nog last krijgen van ontpillingsverschijnselen. Helaas. Dat kan wel tot een jaar duren namelijk na het stoppen van de pil.

Dit wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is natuurlijk.

Ik zou geen vroege test doen, maar gewoon wachten tot mijn NOD. En dan gaan testen met een Kruidvat 2 voor 5 euro. Ik duim dat die positief is!

5. Ik denk dat die klachtjes misschien komen door t ontpillen. En diarree en zweten en overgeven lijken ook erg veel op een virusje

Groetjes Anneke

6. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    Ik had geen diaree toen ik zweette en aan het overgeven was. Een virusje duurt toch geen 10 min?
    Kan het ontpillen dan ook pas na een maand komen? En heb je dan ook allemaal van die rare symptomen die ook omschreven staan bij zwangerschapssymptomen?

7. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    Ik lees idd net allemaal slechte ervaringen over de vroege testen. Dus maar gewoon afwachten en hopen.
    Ik voel me in elk geval anders dan dat ik normaal ben. Kan dat ook door het ontpillen komen?

8. Hartogje

Hartogje Actief lid

Sep 15, 2009
    228
    0
    16
    Waar kan je eigenlijk vroege testen kopen en hoe werken die testen??

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ik heb zelf alleen de eerste ronde echt last gehad van ontpillen. Daarna tussendoor geen klachtjes gehad...tot deze ronde.
    Maar er zijn ook dames die misschien door alle hormoonveranderingen nog lang last kunnen hebben van ontpillen.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je zwanger bent. Ik zou op of rond je NOD een testje doen.
    Succes!

10. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Die kun je gewoon in de drogisterij kopen en die werken hetzelfde als de normale, alleen zijn ze zoveel gevoeliger. Ik heb er zelf geen goede ervaringen mee, maar dat ligt van persoon tot persoon anders natuurlijk.

11. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Koe: Ik denk idd ook eerder aan ontpillen en dat zou juist pas na een maand kunnen komen. De eerste maand draait je lichaam nog een beetje op de automatische piloot en nu moet het haar eigen weg weer vinden.
    Google ontpillen maar eens of zoek maar eens hier op het forum..
    Het zou natuurlijk raak kunnen zijn maar met wat jij nu beschrijft zou ik daar niet te veel op hopen.

@Hartogje: je kan ze bij de drogist kopen of op internet.
    Ze werken net zoals andere testen..

12. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als het te vroeg is om te testen is het ook te vroeg voor echte zwangerschapsmisselijkheid, lijkt mij.

De dingen die jij beschrijft heb ik allemaal ook gewoon rond NOD, het klinkt niet heel verbazingwekkend. Het enige dat ik anders voelde bij de zwangerschap was dat ik me anders voelde. Niet nader te beschrijven ;)

Ik zou zelf niet vroeg testen omdat een groot deel van de bevruchtingen (soms misschien ook aantoonbaar met een vroege test) alsnog ter ziele gaat en gewoon met een menstruatie eindigt. Het is niet voor niets dat zelfs bij vroege testen het advies geldt om op NOD te testen (kijk eens op sensitest.nl als je toch meer wilt weten over ultragevoelige testen). Maar goed. Nieuwsgierigheid bedwingen is een hele kunst, ik weet er alles van :D

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik voelde hetzelfde als jij,had dezelfde klachten...en was idd zwanger...Helaas is mijn zwangerschap in een miskraam geeindigd:(Maar ik vind het positieve tekenen hoor

14. Oke nee dan heb ik dat even verkeerd begrepen. Ik zelf heb bijna een half jaar vervelende kwaaltjes gehad nadat ik met de pil stopte. En ik had idd veel last van zwangerschapssymptonen. Waren zelfs mensen in mijn omgeving die dachten dat ik zwanger was.

15. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    Het is gewoon heel vreemd hoe ik me nu voel. Als ik in de spiegel kijk zie ik mezelf anders dan dat ik normaal. Ik heb ook niet alle 'rare' dingen opgeschreven. Het zijn gewoon de kleine, (voor mij) rare veranderingen die ik nu voel waardoor ik mezelf anders voel. Ik zeg ook niet dat ik zwanger ben (ik hoop het natuurlijk wel), maar als ik kijk naar de reacties op het ontpillen, hoe het voelt en wat je mee maakt ed, heb ik niet het gevoel dat ik dat ook heb. Ik kan het mis hebben natuurlijk.

@Hoop42: Dat is echt rot! Hoeveel weken was je zwanger?

Ik heb ook gelezen dat zo'n vroege test een positieve uitslag kan geven en dat je toch je NOD krijgt. Ze zeggen dat de bevruchting dan niet goed is geweest of zo. Daarom lijkt mij zo'n vroege test ook niets. Dan wacht ik liever braaf af.

16. koe

koe Lid

Jul 4, 2011
    51
    0
    0
    @annekelovenico: Dat lijkt me ook vreemd. Dat iedereen denkt dat je zwanger bent, en de kwaaltjes hebt, en dat het dan toch niet zo is. Het is allemaal zo frustrerend.

17. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zal voor je duimen meis, heel frustrerend dat je nog 13 dagen moet wachten!

18. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Vroege test kun je kopen bij de Etos bijv. Kun je 10 dagen na eisprong gebruiken. Ik heb dat wel gedaan, bleek ook uit dat ik zwanger was. Ook zo'n voorgevoel zeg maar.

19. Hartogje

Hartogje Actief lid

Sep 15, 2009
    228
    0
    16
    Nou ik heb vandaag een test gedaan en die was negatief.

Morgen ga ik de huisarts bellen, want ik heb duidelijk symptomen.

Ik vraag me af wat er nu aan de hand is, vervelend die onzekerheid.

Share This Page