temperatuurvraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door milou, 28 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milou

    milou Niet meer actief

    ik weet al dat we allemaal anders zijn, maar ik heb een vraagje over de temperatuur. in plaats van de 14 dagen die overal worden genoemd als periode tussen eisprong en menstruatie, duurt dat bij maar 10 dagen. is dit niet te kort om zwanger te kunnen worden?? zijn er meer meiden bij wie de tweede fase van de cyclus korter is dan gemiddeld?? overigens is mijn totale cyclus een dag of 34.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Milou

    Ik weet eerlijk gezegt niet of dat te kort is, maar ik weet wel dat het wel kan verschillen per persoon.
    Ik weet ook niet hoe dat bij mij zit, omdat ik geen eisprong heb, kan ik je het niet vertellen.
    Ik hoop dat iemand anders het je nog wel kan vertellen

    Groetjes Jolanda
     
  3. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Volgens mij is het aantal dagen voor de eisprong meer van belang, dan het aantal dagen erna. Als het aantal dagen voor de eisprong te kort is, dan heeft het eitje niet genoeg tijd gehad om te rijpen.
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    He Milou wat een apart onderschrift heb je, was dat bij ieder mens maar zo he ;) ??
     
  5. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik heb er wel over gelezen, maar ben toch even op zoek gegaan naar een stukje tekst. Daar staat het duidelijker in dan ik het kan schrijven. De tijd tussen je eisprong en de menstruatie heet dus 'luteale fase'.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
     
  6. milou

    milou Niet meer actief

    dank je wel cynthia.
    dit was ik zelf nog nergens tegengekomen. maar dat betekent voor mij, dat als de luteale fase 10-11 dagen duurt, dat het net goed zou moeten gaan.
     

Deel Deze Pagina