Bloedverlies na terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Cococato, 9 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

Graag wil ik het volgende aan jullie voorleggen. Ik heb na 6 mislukte IUI pogingen in december mijn eerste IVF ronde gehad met 3 blastocysten als opbrengst! Hiervan is een verse afgelopen donderdag teruggeplaatst en zijn de andere 2 ingevroren. Nu heb ik sinds zondag (3e dag na de TP) bloedverlies wat wisselend rood, donkerrood en bruin is. Het is veel minder dan een menstruatie maar ziet er wel gelijk uit. Het komt er niet uitstromen, ik moet het echt weghalen bij mijn baarmoedermond. Zijn er dames die dit ook hadden na een IVF behandeling en hoe is dit afgelopen? Ik maak me natuurlijk zorgen dat mijn lichaam het embryo afstoot en dat de Duphaston die ik slik de menstruatie stopt van doorzetten. Aan de andere kant kan het misschien een onschuldige bloeding zijn of een teken van innesteling? Kan iemand wijsheid brengen?? liefs!

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik had ook bloedverlies bij duphaston, ook na ophogen in dosering. Daarna heb ik andere rondes prolutex en utrogestan gebruikt en toen had ik helemaal geen bloedverlies

3. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    dankjewel voor je reactie! En waar kwam dat bloedverlies dan door? Was het steeds een miskraam of paste het bij de duphaston en was het niet direct slecht nieuws

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Als je zoekt op bijwerkingen duphaston staat spotting/bloedverlies zo ongeveer bovenaan. Het hoort dus zeker bij duphaston maar niet iedereen heeft er last van.

5. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel! Het is gewoon super onzeker wat je allemaal voelt. Hier en daar een menstruatiekrampje en druk laag in de rug en dan ook nog dat bloedverlies ‍ Heb vanmorgen (dag 7,12dpo) een test gedaan en die is heel licht positief. De Ovitrelle is 14 dagen geleden dus deze lijkt mij niet meer te interfereren toch? Morgen weer testen en hopelijk oplopend. Zou jij het ZH vragen om de duphaston te verlengen? Ik heb deze nu t/m dag 14…

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ja zou ik idd doen. Als ik zwanger ben moet ik tm 12 weken doorgaan met progesteron dus maar 14 dagen lijkt me erg kort.

7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Hangt dit niet volledig af in hoe het verder is opgebouwd qua medicatie, lang vs kort schema, kunstmatige of natuurlijke cyclus? Ik heb ook altijd maar voor 15 dagen gehad, en alleen bij TP na IVF, bij cryo TP in natuurlijke cyclus sowieso niet.

8. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    hoi!

zou kunnen hoor. Ik heb decapeptyl en revotrelle gebruikt tijdens de stimulatie en 14 dagen geleden Ovitrelle gespoten. In dezelfde cyclus 5 dagen na de punctie een verse blasto teruggeplaatst gekregen, nu 7 dagen geleden. En de dag na de punctie gestart met de duphaston.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd tot 12 weken door moeten gaan het is alleen nooit zover gekomen. Misschien verschilt het ook met Nederland en andere landen (ik zit in Duitsland)

10. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Het kan 2 dingen betekenen of het is spotting wat al vooraf gaat aan een komende menstruatie wat ik overigens wel al heel snel vindt of het is een innesteling bloeding. Ik hoop voor je op het laatste. Klinkt wel positief als de test oploopt :).

Het ziekenhuis gaat waarschijnlijk niet verlengen met de medicatie want daar is geen indicatie voor. Als je zwanger bent neemt je lichaam de aanmaak van progesteron zelf over. Bloedverlies komt heel veel voor in het prille begin dat zegt nog niks dat er bijvoorbeeld iets mis is. Progesteron wordt alleen langdurig gegeven in een kunstmatige cyclus, luteale fase insufficiënte of bijvoorbeeld herhaalde miskramen en vroeg geboorte in voorgeschiedenis.

Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik hoop ook zeker op het laatste al vind ik de bloeding dan wel lang duren. Vandaag ook nog licht verlies, meer bruin maar ook wat rode bijmenging. Verder wel wat krampjes wisselend op de dag en een lage rug die wat stram aanvoelt.

Voor een menstruatie is dit zeker al erg vroeg begonnen en ook atypisch vergeleken met een normale menstruatie. Al zit ik natuurlijk nu wel weer in een kunstmatige cyclus, vandaar ook mijn vraag over de Duphaston. Gekke is trouwens dat ik tussen de punctie en de tp hetzelfde bloedverlies had wat stopte na twee dagen. Denk dan toch ook aan de Duphaston die loopt te rommelen.

Voor het eerst in 2,5 jaar een positieve test is wel heel fijn Nu hopen dat hij mooi op gaat lopen en het bloeden stopt

12. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    upload_2024-1-11_9-11-46.jpeg
    wat vinden jullie???

Milkyway7 vindt dit leuk.
  13. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
  14. Cococato

Cococato Lid

9 jan 2024
    7
    1
    3
    Vrouw
    Loopt duidelijk op lijkt me idd maar blijf bloedverlies houden. Zo’n halve tot een een volle kleine tampon per dag zowel donker als helderrood en bruinverlies. Is dit wel oké?

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Bloedverlies zegt niks. Het kan ook gewoon goed blijven gaan. Ik zou door blijven testen en kijken wat er gebeurt.

Cococato vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina