Zulke oudjes moeten ze per direct het rijbewijs afnemen. Hoe vaak ik meemaak dat er een oud mensje het knipperlicht uit doet, langzamer gaat rijden en half in de berm gaat staan, mij er langs laat en dan weer verder gaat rijden En ik druk écht niet, die mensen zijn gewoon doodsbang onderweg. Rij dan niet!!!
De keuringen mogen inderdaad wel strenger. M'n oma werd nog goedgekeurd terwijl ze al aan het dementeren was, dat werd natuurlijk steeds erger. Theoretisch mocht ze nog autorijden, terwijl ze in de praktijk haar kinderen niet eens meer herkende op den duur, maar haar rijbewijs was nog steeds geldig. Ook op de fiets kunnen ze irritant zijn hoor. Afgelopen week fietste er een slingerend, erg langzaam, midden op het fietspad, waardoor ik er niet langs kon. M'n bel hoorde hij niet. Uiteindelijk door de berm gereden om in te halen/ En vandaag een man en een vrouw op leeftijd, naast elkaar op hetzelfde smalle fietspad, waardoor ik niet in kon halen. Gebeld, hoorden ze niet, geroepen, ik dacht dat ze het hoorden want de man ging opzij. Maar toen ik er langs fietste, ging hij opeens weer naar links. Toen ik dan rakelings langs hem fietste, zei hij tegen de vrouw 'dat ik ook weleens had kunnen bellen.' Grrr....
Whahaha hiermee moet ik erg lachen Goed gereageerd op de situatie trouwens! dat zou ik zo niet durven doen
ik irriteer mij meestal aan de meeste weggebruikers (diegene die een gevaar zijn hoor). Binnen 2 maanden tijd op hetzelfde stuk weg, beter gezegd exact dezelfde plek. Bijna degene die een 100 km weg oprijd (er dus gewoon ervoor knalt), de kont eraf gereden. De 1e, was er 1 van in de 30. Kon gewoon niet meer remmen, en moest dus uitwijken over een stukje uitvoegstrook met verdrijvingsvlak (voor de tegenliggers) en de doorgetrokken streep. De 2e was 2 weken geleden, weer op het exact hetzelfde stuk nu opa die de weg opknalt en weer niet kunnen remmen, omdat ik er gewoon op zou knallen. Kwam er weer op neer dat ik stuk uitvoegstrook met verdrijvingsvlak moest nemen, en opa zat recht voor zich uit te kijken voorover gebogen over het stuur.
Het irritantste is altijd dat ze niet eens doorhebben dat ze fout zitten. Dan kijk je boos en dan kijken ze zo onnozel terug.
Oh herkenbaar zeg, ik irriteer me daar ook mateloos aan als er zo'n oudje rare fratsen uithaalt in het verkeer. Levensgevaarlijk. Opnieuw rijexamen doen voor die mensen zou niet verkeerd zijn. Jongeren daarentegen kunnen er ook wat van hoor pfff.
Ik vindt ook dat ze mensen van die leeftijd jaarlijks moeten keuren. Er zijn zo ontzettend veel van die wegpiraten die niet alleen zichzelf maar ook een ander in gevaar brengen door hun rijgedrag!
Door zo'n suffe hebben wij ooit met 50 moeten invoegen op een giga drukke snelweg waar je 120 mag. Zij hoefde niet in te voegen maar moest gelijk weer de afrit te hebben en weigerde (ook na driftig toeteren naar haar) harder te gaan dan 50...
vreselijk irritant idd.... zit me altijd enorm op te fokken als ik WEER eens achter een bejaarde rijd.... die denken dat het nog steeds een 60 km weg is ipv 80 km....... jaja 50 jaar geleden was het idd een 60km weg... Of dat ze op de rotonde acuut stil staan en dan toch maar die fietser heel vriendelijk voor laten gaan.... of toch maar even stil staan op de rotonde om nou maar eens even goed te kijken welke afslag ze moeten nemen..... Wat mij betreft bekeuren ze ook bij ''te langzaam rijden''
Door een bejaarde wegpiraat hadden mijn ouders een ongeluk gekregen. Meneer kwam met 40 de snelweg op, niet eerst vaart maken, nee hoor gelijk invoegen, mn ouders hadden geen schijn van kans, konden niet naar links, konden nog net optijd remmen maarde auto achter hun niet en daar achter ook niet en opa maar fijn door tuffen na het ongeluk... Heb zelf een vorige week bijna een opa binnen gehad, meneer kwam een baan om, zit een verhoging tussen de 2 banen van de rotonde, gewoon gas geven en hoppa kee om dat stuur *zucht* Die man vond het heel raar dat ik er ineens zat en ik kreeg een middelvinger?! Pardon??? Leipe ouwe gek!
Gelukkig goed dankzij de airbags en gordels, hadden wel overal spierpijn en een whiplash maar gelukkig geen last meer van iets nu. Auto was nog te repareren, nieuwe achterkant/achterklep/achterlichten, lang leve de verzekeringen tegenwoordig
Oh ja... je hebt ze er tussen. Ze hoeven niet eens perse oud te zijn, mensen die heel bang zijn op de weg kunnen ook levensgevaarlijk zijn! Een tijdje geleden wilde ik invoegen op een autoweg en voor me zat een vrouw die maar niet opschoot. Ze bleef heel langzaam rijden tot het einde van de invoegstrook en ik kon niet alvast invoegen omdat er een vrachtwagen naast me reed. Ik kan daar zo boos om worden! Toen ze eenmaal op de autoweg stom 70 bleef rijden kon ik haar helemaal wel wat doen!
Ik zat me pas geleden te verbazen over een vrouw die met 80 achter een vrachtwagen bleef hangen.. en zo dicht erachter dat ze de modderspetters kon tellen op de deuren. *en dat deed ze al bellend* Dan zie je toch niks?! Levensgevaarlijk
ja, en vaak hebben die oudevandagen zelf geen ongelukken. en dan trots zitten te vertellen dat ze al 308 jaar schadevrij rijden.. jaja, maar achter hun knalt het op elkaar... ik zelf ben licht allergisch voor oude mensen, zeker wanneer ze gevaar voor anderen opleveren. hoe vaak lees je niet dat ze van de plaatselijke buurtsuper een drive-in proberen te maken? Terwijl gas toch ook al 308 jaar rechts zit en de rem in het midden... GROM. het zal net je kind zijn die ervoor staat!!