Ernstig genoeg voor de EHBO?

Discussion in 'De lounge' started by Elena22, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Goedemorgen,

Ik heb even een vraag namens mijn zusje. Mijn zusje is sinds enkele (lees 2) weken naar Tilburg verhuisd. Voorheen woonde zij ook hier in Amstelveen (omgeving Amsterdam). Door alle verhuisstress is zij vergeten van huisarts te wisselen. Nu is zij vanochtend al 2 keer flauw gevallen en is zij door haar werk naar huis gestuurd. Nu wilt ze zichzelf even door een dokter laten onderzoeken want ze voelt zich absoluut niet goed. Ze heeft enkele huisartsen in de omgeving gebeld maar die nemen of geen nieuwe patiënten aan of niet zonder compleet dossier en inschrijving (best logisch maar toch). Nu belde ze naar de huisartsenpost maar ook daar kan ze niet terecht omdat ze geen huisarts in Tilburg heeft. Kan ze nu naar de EHBO gaan? Ze voelt zich echt beroerd en op het moment is haar huisgenoot op vakantie dus als er wat gebeurd is er niemand die haar kan helpen. Zouden jullie naar de EHBO gaan of gewoon rustig thuis op bed gaan liggen met de telefoon bij de hand?

Overigens is ze niet zwanger (ze is lesbisch ;)) en ze eet als een bouwvakker dus het kan niet door een tekort aan eten komen.

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou toch even naar de EHBO gaan ;)

3. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Ik denk niet dat ze naar de ehbo kan, het is niet echt spoed toch? Enne als ze lesbisch is kan ze ook zwanger zijn hoor hihi
    Denk toch nog wat meer huisartsen bellen en anders de
    zorgverzekeraar? Die kunnen bemiddelen toch? Sterkte!

*edit* lees nu dat ze zich echt niet goed voelt, dus toch naar ehbo! Hier in purmerend kan dat niet, de ehbo zit achter de huisartsenpost...

4. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Dat zei ik dus ook al maar ze vind zichzelf niet ernstig genoeg ;) Ik vond van wel want ze moet ook 3 hoog op een mega steile trap en als ze dan flauw valt :$

5. Dana

Dana Niet meer actief

nou vooral als ze goed eet en niet zwanger kan zijn zou ik toch willen weten waarom ze ineens 2 keer op 1 ochtend flauw valt? heeft ze dit trouwens vaker?

6. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ze zou de EHBO kunnen bellen en de situatie voorleggen. Of anders haar huisarts in Amstelveen bellen, wellicht dat hij/zij kan overleggen met een collega in Tilburg.

Sterkte, heel vervelend als je telkens flauwvalt!

7. Seth

Seth Niet meer actief

Willen die artsen haar ook niet LOS onderzoeken??? (zonder inschrijven)

moet toch kunnen...... je kan toch ook "op vakantie zijn" in een andere plaats en iets krijgen...

Ben toen wel eens naar de huisarts van mijn vriend geweest (andere woonplaats...)

ehbo... tja... als je nergens terecht kunt, zou ik het doen....

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    waar woont ze in tilburg?
    er zijn er hier nl best huisartsen die patienten aannemen en als je het verhaal uitlegt ook wel zonder dossier.
    ik ben pas overgegaan naar een andere huisarts gegaan en mijn dossier heb ik nu hier thuis liggen en wil ik eigenlijk niet aan de nieuwe huisarts geven (voelde me onbegrepen)

9. Jel

Jel Niet meer actief

Misschien een te lage bloeddruk of zo?

Ze moet toch ergens terecht kunnen? Ik zou het wel ergens proberen... Succes.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    iedereen heeft recht op een huisarts in zijn postcode gebied en binenn een bepaalde straal ervan. een huisarts zou haar dus aan moeten nemen maar inderdaad vaak helpen ze niet voor dat dossier overdracht rond is.

vind het raar dat de huisartsenpost niet meewerkt hoor. ze kunen toch wel advies geven anders of tips waar je op moet letten. Ik zelf val regelmatig flauw en je kan je er nog een tijdje slap door voelen en zwakjes. misschien dat ze zich daarom niet lekker voelt op het moment. waarom iemand flauwvalt kan overal aan liggen. een griepje op komst, bloedarmoede, zelfs lage bloeddruk, medicijn gebruik (ook als je al jaren gebruikt) maar ook ernstige dingen. als ze het niet vertrouwd zouik gewoon naar de ehbo gaan.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Je mag gewoon in een andere plaats naar de HA.

Toen ik logeerde bij mijn moeder kon ik bij haar HA terecht.

Ze moet de naam van haar huisgenoot noemen. Maar uiteindelijk moet ze toch ook wel een HA daar. Dan moet ze even bellen met haar verzekering. Die heeft een lijst met artsen die wel aannemen

12. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    je kunt na mijn weten tegenwoordig niet zomaar meer naar de ehbo .. De HAP moet je eerst gezien hebben of hebben doorverwezen !

HEt feit dat de HAP en de HA niet naar haar kijken vind ik wel vreemd
    Dit is volgens mij zelfs verplicht , je dient dan wel het consult contant te betalen meestal. Omdat je niet bent ingeschreven. Ik zou gewoon nog eens bellen !!!

Sterkte er mee !

13. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik op Texel een dubbele middenoorontseking kreeg, heb ik dar ene HA gebeld en kon meteen terecht, later ook medicijnen daar bij een apotheek gehaald. Ik moest contant betalen, iets van 23 euro.
    Kreeg dat later geheel of grotendeels weer terug van Z&Z. Moet dus wel mogelijk zijn. Ik ben ook net verhuisd, maar wel in dezelde regio, en wil mijn HA ook niet kwijt. Wisselen gaat ook nog eens moeilijk.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Een huisarts is inderdaad VERPLICHT zorg te verlenen indien dit nodig is! Dus vol zitten is geen excuus, geen dossier bij de hand hebben ook niet. Vaak word dit achteraf (aangetekend) opgestuurd. Heeft ze al eens in een van de omringende dorpen van Tilburg geprobeerd? Daarnaast kan ze aangeven het consult te betalen. Dat zat voorheen op 24,80. Wel een rekening vragen en deze opsturen naar de zorgverzekeraar. Het bedrag word dan teruggestort.
    Als je zo naar de SEH gaat, kan het zijn dat ze weggestuurd word.

Succes!

15. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ze kan gewoon naar de eerste hulp ! Je wordt echt niet zomaar weg gestuurd hoor. Wij gaan met onze kids altijd meteen door naar de EHBO. HAP in Tilburg is belabberd kunnen meestal niet helpen en dan kun je dus dubbelop wachten.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ben zelf doktersassistente, ze kan gewoon als passant bij een huisarts terecht. kan wel zijn dat ze direct moet betalen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou zelf even bellen met de oude huisarts en die om advies vragen...

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Ze moet gewoon bij een HA of in ieder geval een HAP terecht kunnen hoor! Wij zijn vorige week tijdens onze vakantie ver van onze woonplaats ook naar de HAP geweest, was geen probleem

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    gewoon naar de ehbo gaan hoor, zomaar flauwvallen is ook niet goed, welicht een lage bloeddruk ofzo zou kunnen

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Heeft ze al geprobeerd haar dokter in Aveen te bellen en dat hij dan contact opneemt met een dokter of HAP in Tilburg??

Share This Page