Tanja opgezet terug naar Artis...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    AMSTERDAM - Nijlpaard Tanja, dat in de kerstnacht in Artis overleed, keert opgezet terug naar de dierentuin. Een woordvoerster van de Amsterdamse dierentuin heeft dat maandag gezegd.

Het is niet bekend wanneer het lichaam van Tanja weer te zien is in Artis. Het dier was erg geliefd bij de bezoekers.
    Het stoffelijjk overschot van het nijlpaard, dat 49 jaar oud is geworden, is nu in de faculteit diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. Daar wordt sectie verricht.

Verzorgers lieten Tanja in de vroege ochtend van eerste kerstdag inslapen, omdat zij erg leed door huidproblemen. De op 2 juni 1960 in Artis geboren Tanja was met haar 49 jaar hoogbejaard.

Icoon

Tanja komt als 'icoon' te staan in het voormalige Groote Museum, boven het congrescentrum aan de straatkant van de dierentuin.
    In deze ruimte was vroeger het Natuurhistorisch Museum ofwel het Groote Museum gevestigd.
    Het oude monument is nu leeg. Artis wil er een nieuwe Schatkamer van Amsterdam in vestigen om de oude tijd te laten herleven en de geschiedenis van Artis te laten zien.
    Voordat er een nieuwe collectie in kan worden ondergebracht, moet er heel veel aan de ruimte gebeuren.

Naturalis

De collectie uit het oude museum is voor het grootste deel ondergebracht in Naturalis in Leiden, een kleiner deel is naar het Tropenmuseum in Amsterdam gegaan, aldus de woordvoerster.
    Artis gaat opnieuw een collectie aanleggen. In het nieuwe museum komen naast Tanja meer opgezette dieren te staan.

-----------------------------------------------------

Vind het maar n rot idee voor diegene die dit dier altijd verzorgt hebben en voor diegene die er altijd op bezoek zijn gegaan...

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet vinden. Hoe langer ik er over nadenk vind ik het een beetje misselijk makend. Ieder zijn ding, maar maak haar dan na van was ofzo.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ah nee toch. Gadverdamme..

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Wat een goor werk om dat dier op te zetten!

5. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ja gadverdamme, zou het voor geen goud doen. Ook erg sneu voor de mensen die aan haar gehecht waren

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik vind het ook niet zo'n fijn idee, ben blij dat ik dat werk niet hoef te doen...

Deel Deze Pagina