Ze slaapt niet meer door!

Discussion in 'Borstvoeding' started by sunnycloud, Sep 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Helaas het is gedaan met mijn nachtrust. Mijn dochter sliep vanaf 8 weken al de hele nachten door, super natuurlijk maar ik heb niet te hard gejuicht want het kon natuurlijk zo veranderen.
    Dat is dus gebeurt, vanaf 7 maanden (ze is nu trouwens 8 maanden) toen het zo warm werd is het afgelopen.
    Ze wordt nu soms twee keer wakker....ik klaag niet, soms is ze de halve nacht wakker....:$ ik slaap dus met regelmaat maar twee/drie uurtjes. Hoe hou ik dit vol.. ik moet ook nog werken enzo????

Ik snap niet hoe het kan, is dit een fase???

Ze gaat om 20.00 op bed na de BV, dan slaapt ze tot ongeveer 1.30 en dan begint het gedoe. Ze wordt wakker, huilt, ik leg haar aan, ze slaapt na drie slokken, ik leg haar weg....wakker. En dit gaat een paar uur zo door. Is dit verlatingsangst?? Soms drinkt ze meer als ik doe alsof ik haar van de borst haal maar het lijkt niet om het drinken te gaan. Als ze tussen ons in mag..dan ben ik dus ten einde raad en aan het einde van mijn latijn..slaapt ze goed.

Heeft iemand een tip??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan idd verlatingsangst zijn, maar mogelijk ook last van bijvoorbeeld doorkomende tandjes?
    Als het meer verlatingsangst is, en je zelf ook nog wat aan je rust toe wilt komen, zou ik 'r gewoon lekker bij je in bed nemen. Komt dan ook vanzelf wel weer dat ze in haar eigen bed wel slapen gaat, (zodra ze zich veilig genoeg voelt ;)).

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    dat dacht ik zelf eigenlijk ook al maar het is altijd lekker om dit nog eens te horen. Veel mensen zeggen direct dat je ze verwent en dat ze dan niet meer terug wil naar haar eigen bedje.
    Er zijn net twee tandjes doorgekomen, misschien dat dat ermee samen hangt, meestal zie je zoiets achteraf he, ze heeft geen last van haar tandjes gehad. Geen luieruitslag, geen rode wangen en ze was niet hangerig ofzo.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had er ook nooit luieruitslag van, ook geen rode wangen. Enkel dat vreselijk slechte slapen en niet willen eten...

En over dat verwennen: we hebben Thirza altijd bij ons genomen als het niet ging in d'r eigen bed, en ze slaapt probleemloos in haar eigen bedje als ze wel lekker in haar vel zit. Niks gewenning ;)

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Vreselijk is het, ze heeft vanacht tussen ons in geslapen en waar het altijd beter ging werd ze nu om het uur wakker...ook niet echt een optie dus. Vanochtend om 5.00 zat ik beneden en was ze klaar wakker. Gatver ik ben het zat... ik ben moe, heb hoofdpijn en wil gewoon een keertje langer als 1 uur achtereen slapen!!
    Vandaag is ze de gehele dag aan het jengelen en zeuren, ze wil niets!!! tussen de middag heeft ze maar 1,5 uur geslapen en verder de hele dag niet, maar ze is wel vreselijk moe en zeurt dus de hele dag. Ze wil niet liggen, niet spelen, niet zitten, niet eten, niet drinken.....wat dan wel?????

Iemand een goede tip???

6. hypermobilia

Aug 17, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    #6 hypermobilia, Sep 3, 2010
    Last edited: Sep 3, 2010
    Ons zoontje is nu net 6 maanden en heeft ook wel betere nachten gehad.... sinds ongeveer een week begint hij 's nachts wakkere momenten te hebben en komt ook vaker voor een nachtvoeding/slok.. even om aan te geven dat ik je helemaal begrijp!

Heb je het idee dat ze ergens last van heeft? Dan zou je eventueel een paracetamol kunnen proberen? Verder slaapt ons zoontje al vaak tussen ons in omdat ik in slaap val tijdens het voeden, normaal sliep hij dan ook lekker verder, maar nu dus niet.. ik heb hem vannacht in zijn eigen bed gelegd met een speeltje.. uiteindelijk is hij zelfs nog (zonder huilen:$) in slaap gespeeld.. Zou dat een optie zijn? Kan jij in bed blijven. Zeker als het bedje op jullie slaapkamer staat.

p.s. dit was voor de nacht, voor overdag.. is een wandeling maken een idee?

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoon kreeg met 8 maanden twee voortanden, was blij dat ze door waren, daarna ging alles weer beter! Je kan het zien hoor als ze op punt van doorbreken staan, dan zie je dat wit echt door het tandvlees heen.

Mamahonger of verlatingsangst geloof ik ook in, heb hier meerdere van die periodes meegemaakt.

Of heeft ze echte honger? Eet ze goed 's avonds?

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Herkenbaar.. Hier is het ook huilen met de pet op.. geen tandjes/geen pijn enz.. gewoon ff huilen.. speen er in dan slaapt hij wel weer maar 4 x per nacht dat doen vind ik ook niks..
    Soms ineens een nacht niet maar meestal wel..

En in bed nemen.. no way.. we hebben een waterbed en dat vind ik doodeng.

Ik weet verder ook niet wat ik er aan kan doen eigenlijk.

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Boventanden zie ik nog niet echt? Verdere pijn volgens mij ook niet? Ze lacht als ik haar uit bed haal als ze wakker is anders valt ze gelijk weer in slaap.

Speen wil ze niet net zoals een fles.

Wandelen doe ik inderdaad al veel, dan is ze erg vrolijk. Dat is ze trouwens sowieso als ze alles maar kan zien, ze vecht enorm tegen haar slaap. Is te nieuwsgierig.

Denk niet echt honger, ze wil wel drinken maar valt gauw in slaap. 's avonds krijgt ze warm eten (slecht 4 hapjes), yoghurt (goed), avondpapje (matig 8 hapjes) en dan krijgt ze na het badje nog BV. Volgens mij krijgt ze zat.

Ik zal haar vanacht een boekje geven misschien dat ze dan in slaapt valt, dat is wel een idee.
    Tussen de middag wil ze ook niet spelen in haar bedje dus afwachten of ze dat 's nachts wel wil.

Het zal wel een fase zijn en het komt vast goed voor ze 12 jaar is maar ik ben kapot, echt gesloopt. Af en toe jank ik gewoon met haar mee.

Vanmiddag heb ik nog geprobeerd haar even te laten huilen, maar dan voel ik me zoooooo slecht. Lukt dus niet.

10. hypermobilia

Aug 17, 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze uk moet ook altijd alles zien, als hij moeilijk slaap vat overdag werkt het wel goed om een doekje (bijv. opgevouwen spuugdoekje) over zijn oogjes te leggen. Dat doen ze bij ons op het KDV, vond het eerst erg raar, maar moet zeggen dat hij voor hem goed werkt. (Natuurlijk doe ik dit alleen onder toezicht en als ik de kamer niet donker kan maken)

Hopelijk heb je, jullie, een betere nacht!

Share This Page