Hallo dames, hier iemand die er verstand van heeft? Ik ben per 1 november 2012 uit dienst gegaan ( ontslagen) bij mijn laatste werkgever, die heeft mij nog tot 1 maart 2013 loon mee gegeven en een "oprot" premie. Per 1 april 2013 ben ik de ww ingegaan en heb dit ontvangen tot eind november. Nu ben ik zwanger en krijg ik een zwangerschapsuitkering maar die is naar mijn inzien veel te hoog denk dat ik ruim 400 euro teveel krijg. Maar goed ik snap niet zo goed hoe ze het berekenen wie helpt me?
Er is een topic waar je dit soort vragen in kan stellen. Home pagina en dan het topic 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam'. Succes!
Dat weet ik maar die leggen het vaak niet in Jip en Janneke taal uit haha dacht misschien weet iemand hier het.
Dan zeg je "ik begrijp het niet" kun je het nog eens in wat makkelijkere taal uitleggen? Geen mens die zegt ... wat dom nee dat doe ik niet Successs
bij mij pakte ze het gemiddelde van de laatste zoveel verdiende maanden. Ik kreeg ook veel meer maar had de laatste maanden extra toeslag gekregen. Misschien zit er ook wel een deel vakantie geld bij? Of rekenen ze die "oprot" premie mee..
nee klopt . Zwangerschaps uitkering is 100% van de laatste maanden werken en geen 70 % van laatste jaar ( vaak dus ook zonder laatste inflatie loonverhoging. )
Bij mijn oudste was het zo: ik werkte in loondienst (32 uur) en een paar maanden voor mijn verlof ging in 16 uur werken omdat ik toen ook een paar dagen in de week als invalleerkracht ging werken. Vlak voor mijn verlof hebben de scholen vakantie gehad en daarna ging ik 3 weken op vakantie. Ik had dus in de laatste 2-3 maanden veel minder verdiend dan de rest van het jaar. Toen mocht ik al mijn loonstroken van een jaar opsturen naar het UWV en hebben ze daarnaar gekeken ipv naar de laatste 3 maanden, wat ze normaal wel doen. Dit was in 2009 dus ik weet niet hoe dat nu gaat.