Zo misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Starling, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Ik wil even klagen.. bah..
    Sinds een week ben ik echt de hele dag misselijk.. het enige wat er af en toe in blijft is een kopje thee.
    Ik voel me echt zo beroerd.. Kan wel janken.
    Ik heb gewoon gewerkt deze week, en moet volgende week ook 6 dagen werken, waarvan 1x van laat naar vroeg. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet gaan doen.

Ik heb al gemberpillen geprobeerd, helpt eigenlijk niks.
    Als het maandag niet gezakt is ga ik toch maar even langs de huisarts, misschien dat hij me iets kan voorschrijven want dit is niet te doen.

Iemand nog tips?

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Rusten, kleine beetjes eten (bij mij hielpen beschuitjes) en proberen genoeg te drinken. Ik heb Primperan zetpillen genomen. Deze hielpen wel. Deze worden vaak voorgeschreven bij misselijkheid in zwangerschap. En dan vooral rusten he. Vrees dat 6 dagen gaan werken het nog erger gaat maken. Veel sterkte en beterschap! Weet dat je niet alleen bent, ik nog altijd misselijk, nu niet meer de hele dag maar nog een groot deel van de dag. Het kan dus wel lang duren :(

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Iig zorgen dat je maag altijd gevuld is. Alsmhij leeg is wordt je ook sneller misselijk. Dus verspreid over de dag kleine dingetje nemen die je lekker vindt. Crackertjes, biscuitjes.
    Vaak helpt cola (coca cola) wel wat tegen de misselijkheid. Prik eraf halen en af en toe een slokje nemen. Cola wordt vaak gebruikt bij mensen die misselijk zijn na narcose en chemo.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heel veel rust, alleen eten (of proberen te eten) wat je nog aan staat. En medicatie. Ik zou idd zeker bij de huisarts langs gaan maandag. Hij kan je emesafene geven, als dat evt niet werkt weer langs gaan en dan kan hij primperan voorschrijven. Beide middelen moet je heel regelmatig nemen en er veel bij proberen te drinken, dan werken ze iets beter.

Wat betreft werk, misselijkheid die zo ver gaat is echt een reden om je ziek te melden. Mocht je het nog niet meteen willen zeggen, dan kun je een buikgriepje verzinnen (er gaan er genoeg rond) oid.

Deel Deze Pagina