Vreselijke buikpijn!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nic82, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Had vanmiddag zo vreselijke buikpijn gehad dat ik 3 kwartier huilend op bed heb gelegen. Niet normaal! Dacht echt nou dit was het dan.... maar geen bloed gelukkig misschien zijn het mijn darmen???

Nu is het weer te houden maar nog lang niet weg!

Herkent iemand dit? Tips?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Heb je al een echo gehad? Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoop ik?

Zijn het krampen of constante pijn? Zit het op 1 plek of niet? Kun je nig goed ontlasting kwijt? Heb je koorts?

Hou jezelf in de gaten en bel anders de dokter of verloskundige even voor de zekerheid.

3. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Vervelend :(

Waar heb je precies kramp?
    I
    k heb toen ik rond de 10 weken zwanger was ook 1 keer vreselijke krampen gehad, die trokken helemaal door naar mijn rug en liezen. Heb er de hele nacht wakker van gelegen en de dag erna naar de huisarts gegaan. Daar bleek het obstipatie, nooit geweten dat dat zo'n pijn kon doen.. Ik heb daar toen lactulose voor meegekregen en dat heeft de boel wel iets verzacht, maar blijft een probleem.
    Ik zou morgen toch maar even bellen met je huisarts/verloskundige als de pijn niet is afgenomen.

4. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmorgen nog naar het toilet geweest. Heb 2 goede echo's gehad. Woensdag weer afspraak

Pijn vind ik moeilijk te beschrijven. Het zit midden richting links en ik vond het lijken op menstruatie pijn en het was constant. Maar heb/ had wel zo'n toilet gevoel erbij. Dus vandaar dat ik dacht aan mijn darmen maar wist niet dat dat zon pijn kon doen.

Nu zeurt het nog na en zit ik met een kruik op mijn buik. O ja geen koorts denk ik.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Klinkt als obstipatie...qua locatie en het toiletgevoel. Dat kan echt een hele nare pijn geven.

Door het groter worden van de baarmoeder drukken de darmen naar boven en dat kan ook pijn geven.
    Hou het in de gaten, hoop dat je je snel beter voelt.

6. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Wat vervelend!! Ik denk ook dat het je darmen zijn, maar als het morgen niet over is zou ik voor de zekerheid de vk of huisarts even bellen. Ook al is het alleen maar om gerust gesteld te worden. Sterkte! Kruikje op je buik en kopje honingthee helpen wellicht.

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Laat je urine evt even nakijken. Toen ik zwanger was voelde mijn blaasontsteking heel anders. Ik herkende het niet omdat ik alleen pijn had en geen extra aandrang.

Succes.

8. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik heb vorige zwangerschap ook zo n last van mijn darmen gehad dat ik avonden huilend met een kruikje op de vank heb gelegen. Uiteindelijk iets gehad van de ha dat scheelde na een paar dagen!

9. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Heb ik Denk ik vier keer gehad? Werd dan ook helemaal niet goed (overgeven, zweten, flauwval gevoel..) echt wat ik altijd had op de eerste dag van menstruatie. Verschil was dat die pijn meer midden van de buik was. Denk dat het mijn darmen elke keer waren.

Hoe is het nu?

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Is je buik ook opgezet?

Klinkt als je darmen, ookal heb je geen obstipatie! Ik heb echt een paar keer extreem buikpijn gehad, waren mijn darmen. (Lucht kwam niet vrij, denk dat dat het was)

Ik trok helemaal wit weg, werd helemaal misselijk van de buikpijn. Voelde me echt heel slecht op dat moment!

Maar nu let ik op mijn eten, en eet ik geen uien meer! (Daar komt het bij mij denk ik van)

Beterschap! Hopelijk ben je er snel vanaf.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Darmen kunnen echt heel erg pijn doen! Ook al heb je geen obstipatie, als er iets dwars zit kan je echt dubbelklappen. Ik vind het ongeveer de naarste pijn die er is (heb rond mijn twintigste vier jaar darmklachten gehad).

Hoe je de pijn omschrijft doet mij ook erg aan darmpijn denken.

12. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik denk ook darmen, heb het zelfde gevoel afgelopen dagen helaas heerst er een buikgriep bij mijn cliënten dus denk dat dat de oorzaak is. Wel heel vervelend he bah. Lekker met een kruik in bed kruipen :)

13. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Klinkt idd als darmen, ik heb zelf vannacht wel een paar keer op de wc gezeten. Zelf gevoelige darmen en nu met de zwangerschap reageer ik daar behoorlijk op. Waarschijnlijk door de hormomen. Ik kan het zelf goed onderscheiden, door de ervaring. Kruik helpt, veel water drinken en fruit, vezels, melkproducten. Helpt bij mij.

14. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik heb het rond 7 weken gehad. Deed echt meeeega veel zeer. Zo erg dat er een spoed echo is gemaakt. Er bleek niks aan de hand. Het waren waarschijnlijk mijn darmen. Ik ben echt wel wat pijn gewend, heb prikkelbare darmen, maar dit was echt heel erg. Dus het kunnen idd best je darmen zijn! Weet je al meer?

15. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties!!! De pijn is stukken minder, maar het zit er op de achtergrond nog wel. Het rommelt, gromt en knort hahha. Als ik plat lig en aan de linkerkant druk doet het vooral pijn. Dus gok op mijn datmen. Morgen staat al een afspraak bij de vk dus zal vragen wat het zou kunnen zijn.
    Zal het daarna even laten weten wat ze zei,

Deel Deze Pagina