Krampen voor/tijdens ongesteld

Discussion in 'Zwanger worden' started by Linnieke, Apr 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnieke

Linnieke Actief lid

Sep 7, 2009
    172
    0
    0
    Hi Meiden,

Misschien niet de juiste plaats om het te plaatsen, maar ik ben zo benieuwd hoe jullie je maandelijkse duivels ervaren.

Bij mij begint het altijd een dag voor of op dezelfde dag met onwijs buikkrampen.. ( wanneer ik een pilletje neem heb ik hier nauwelijks last van ) en Het bloed blijft zo`n 2 tot 3 dagen duren.

Hoor het graag van jullie!!

Grtz. Linnieke

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb er met de pil altijd weinig last van gehad.
    Na het stoppen merkte ik dat het iets heviger is, een dag of 4/5 bloed. Geen buikpijn maar vooral lage rugpijn. Gelukkig niets om medicatie voor in te hoeven nemen ofzo. Geloof dat dit ook betekend dat ik rugween kan verwachten, en dan kan ik zoveel zwangerschapscursussen doen als ik wil, maar die kun je niet opvangen toch? :p Ach, voorlopig eerst maar eens zwanger zien te worden!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Heb nooit nergens geen last van. Het is dat ik bloed maar anders zou ik niet weten dat in ongi was. Meestal bloed ik een dag of 5 en dan is het over.

4. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Toen ik nog aan de pil was stelde het niets voor bij mij.. Kleine pijntjes zo af en toe op de 1e dag, en alleen wat bruin bloedverlies en dat was na een paar dagen wel over. Dan alleen nog wat restjes, niet eens tampon-waardig.

Sinds ik gestopt ben met de pil is mijn menstruatie echt vreselijk! Ik verga dan van de buik- en rugpijn en als ik thuis kan blijven doe ik dat echt! Afgelopen keer hielp iets innemen niet eens, de pijn kwam er gewoon doorheen! En heel veel helder bloed-verlies. Gelukkig is het na een dag of 5 wel over, dan moeten we ook weer gauw aan de klus want dan zit ik alweer in mijn vruchtbare week (heb korte cyclus)!

Wat zo'n pilletje allemaal wel niet met je lichaam doet he..

@ Truus: wat relaxed dat je er bijna niets van merkt!

5. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voel het de dag zelf meestal aankomen met erge buikpijn en ook wat lage rugpijn. De pijn is de 1e twee dagen aanwezig en voelt niet lekker, maar ik hoef er niets voor in te nemen en kan ook gewoon blijven werken enz. Het bloeden is wel heftiger dan tijdens de periode dat ik de pil slikte en aan de nuvaring was. Nu bloed ik toch wel 3 dagen vrij heftig en daarna nog zo'n 2 dagen veel minder.

6. shaluta

shaluta Lid

Jan 31, 2010
    69
    0
    0
    Toen ik de pil nog slikte, had ik eigenlijk bijna nergens last van jah afentoe beetje pijn in de onderrug, maar vanaf dat k de pil niet slik heb ik echt op de dag als het komt en de dag erna heftige buikpijn en pijn in de onderrug lig dan ook het liefste gehele dag in bed, want het lijkt wel iedere maand erger te worden, de 1ste maanden hoefde ik niks tegen de pijn te slikken maar nu de laatste 2 maanden toch wel.pfff
    En de bloeding is eigenlijk wel ongeveer hetzelfde gebleven als toen ik de pil nog slikte....

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Zowel met als zonder de pil, buikkrampen, migraine (zwaar) en meestal heb ik dagen voor de ongi al veel last van hoofdpijn en lichte krampen.

Liefs,
    Duveldraakje

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb er ook geen last van...af en toe een steekje of krampje maar oor de rest niks
    En ik bloed iets van 3 tot 4 dagen en daarna is het wat spotting

9. Linnieke

Linnieke Actief lid

Sep 7, 2009
    172
    0
    0
    Wat een verschillende reacties..
    Vind het wel interessant om te horen hoe jullie dit ervaren..

En hebben jullie verder ook geen last van kleine krampjes zo in de rest van de cyclus..?? Dit heb ik zo mee en dan wel..

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    normaal wat krampjes en rugpijn, deze keer was het een stuk erger, flink wat buikpijn en kon er niet van slapen!
    slik er normaal nooit wat voor, maar wat wou ik graag er wat voor hebben! winkels waren natuurlijk al dicht en asprine werkte niet.
    deze keer ook maar 2 dagen ongi:O wel daarna nog een aantal dagen 1 drup per dag. jaja smerig

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Voor ik aan de pil ging had ik onwijs veel pijn voor en tijdens mijn menstruatie. Echt krampen in mijn buik, en ook mijn bovenbenen en onderrug deden zeer. De eerste dag lag ik dan ook echt in mijn bed. Nadat ik aan de pil ging was het veel minder. Nog steeds wel krampjes maar niet zo erg dat ik het huis niet uit kon de eerste dag.

Nu ben ik een maand geleden met de pil gestopt door onze kinderwens. ALS ik ongesteld word (wat ik natuurlijk niet hoop) dan zou ik het vandaag of morgen moeten worden. En ik heb in ieder geval niet de oude 'menstruatiepijn' die ik had voor dat ik aan de pil ging.

12. marloes1

marloes1 Lid

Mar 19, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal gesproken heb ik de dag voor mn ms wat krampjes in mn buik. De dag erna begint het dan. De eerste dag heb ik ok nog wat krampjes en de 2e dag niet meer zo.

Wel een rare ms gehad vorige maand. 3 dagen ervoor begon de pijn al en die werd steeds erger. Ik kon er bijna niet van lopen zoveel pijn deed het. Na 3 dagen begon het bruinverlies en de dag erna zette mn ms zich door. Dit duurde maar 1,5 dag en dus wel heel erg kort. Ik snap nog steeds niet wat dat is geweest. Iemand een idee???

13. marloes1

marloes1 Lid

Mar 19, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan iemand misschien meer vertellen hierover?
    Ik maak me toch een beetje zorgen!

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Is dit de ms van de pil of ben je al eerder zonder pil ongesteld geworden? Het kan idd wel zo zijn dat je zonder pil korter ongesteld bent en ook heviger. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs,
    Duveldraakje

15. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    1 a 2 weken van tevoren heb ik het al koud en begin ik geregeld zeurende pijn in onderrug en benen te krijgen. Dan een dag of twee voordat het doorzet komt daar zo nu en dan al buikkramp bij.
    Op de dag dat het doorzet heb ik bijna non-stop enorme kramp, een vreselijke constante zeurende rugpijn die uitstraalt naar mijn bovenbenen, soms ook hoofdpijn, duizelig, flauwvallen, misselijk en dit alles kan makkelijk 2 tot 5 dagen duren. En ja, ik ben aan de pil (Microgynon 50).
    Ik kwam tijdens mijn bevalling ook tot de conclusie dat ik gewoon elke maand een paar dagen weeën heb, maar dan zonder die hele scherpe pieken. Bevalling was in dat opzicht dus een eitje, hahaha!

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Toen ik nog aan de pil was, was ik best lang ongi (5-7 dagen) alleen niet heftig. De eerste en soms tweede dag nam ik een Ibuprofen tegen de buikpijn.
    Nu zonder pil bloedt ik maar 1.5 tot 3 dagen en nog minder! Gebruik alleen nog maar mini-ob's! Krampen zijn wel wat erger geworden maar probeer geen pijnstillers meer te nemen...de ene maand is de kramp erger dan de andere maand en als het te heftig wordt, neem ik wel een Ibu.

17. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Toen ik aan de pil was had ik echt helemaal nergens last van..
    Nu zonder pil, dezelfde dag een paar uur voor het ongi worden merk ik het met naar de wc gaan, bijv met plassen dan voel ik een pijnscheut.. En meestal na 1 a 2 uur word ik ongi. Vorige maand was dit op NOD niet het geval en was zwanger. Toen ik die pijnscheut later kreeg wist ik dat het fout was, ook omdat ik veel kramp heb. Normaal heb ik z.g.a geen krampen.
    Ik bloed ongeveer 5 dagen, laatste dag ben ik ook vaak snel aangebrand ;)

18. marloes1

marloes1 Lid

Mar 19, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al een geruime tijd gestopt met de pil. Ik heb wel in december een paar dagen de pil geslikt omdat ik begon te twijfelen. Zou ik misschien nu pas ontpilt zijn? Ik weet nu ook helemaal niet meer welke cyclus ik moet aanhouden. Normaal 28 dagen daarna 1 maand 30 dagen en laatste was 33 dagen. Wanneer zal mijn ei komen denken jullie?

19. tam1980

tam1980 Lid

Feb 14, 2010
    37
    0
    0
    de laatste maanden met de pil bijna niet ongesteld nu zonder pil echt heeel erg en verga ook van de pijn
    gisteren ook weer heel erg dus dacht ongi komt eraan maar nog steeds niks te bekennen
    nog wel een hele rara buik

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Toen ik de pil slikte had ik nergens last van. Voor de pil had ik wel altijd al veel pijn en krampen, maar mijn menstruatie duurde altijd ook voor en tijdens de pil maar maximaal 4 á 5 dagen.
    Nu ik met de pil gestopt ben zit ik op dag 4, en het bloed nog steeds best veel. Dus denk dat het dit keer langer gaat duren dan altijd..

Share This Page