Hallo lieve dames, Ik heb een vraag.. Afgelopen maandag heb ik een inseminatie gehad voor IUI. Het zaad van mijn man was perfect, ik had, na slikken van clomid, ook n eisprong (opgewekt met pregnyl) tot nu toe is alles helemaal top en wij happy. Nu mijn vraag...sinds dat ze het zaad bij mij inbracht heb ik pijn aan mijn buik en rug, alsof ik ongesteld ben of vandaag nog moet worden. Dit maakt mij onzeker...maar wat kan het zijn? Weet iemand dat? Ik hoor het graag. Groetjes, Clijntje
Hoi Clijntje, Ik had veel last van mijn eierstokken door de pregnyl, ook wel een beetje een drukkende eisprong pijn. Zou het nog van je eisprong en de hormonen kunnen zijn? Een beetje hyperstimulatie misschien? Ik heb het bij mijn gyn gemeld en die zei 'hyperstimulatie', maar dat was dus vooral pijn in de buurt van mijn eierstok...
Hoi Doortje, Dank je wel voor je reactie, fijn! Ik heb vorige maand ook hormonen geslikt en toen had ik nergens last van, (behalve van 12 eitjes ) Deze pijn is echt na het zaad inbrengen gekomen (en houdt nu 3 dagen aan) Dank je wel voor je meedenken...
Hoi Clijntje, Wat grappig, wij hebben ook afgelopen maandag iui gehad. Die pijntjes kunnen erbij horen, zeker met hormonen. Soms had ik ze wel soms niet. Die eistok pijn, waar Doortje het over heeft heb ik trouwens ook wel vaker na een eisprong (ook in een natuurlijke cyclus). Dat is gewoon het lege blaasje dat weer volgelopen is. Heel normaal, geen zorgen maken dus. Helemaal wanneer er meer dan één eitje is gesprongen kan het best heftig voelen. Als het goed is wordt dit minder naarmate je dichter bij je menstruatie komt. Mocht de pijn echt aanhouden dan kan dat duiden op een cyste (helaas ook iets dat vaak voorkomt na hormoonstimulatie).
Ik heb bij de 1e IUI poging (zonder hormonen) ook last gehad van steekjes/krampjes in mijn buik en rugpijn. De tweede iui had ik dat een paar dagen later ook en dan met licht bloedverlies. Ik begreep via iemand dat het mogelijk komt door de vloeistof die word ingebracht en ik had bloedverlies door de behandeling zelf (eendenbek) Als je twijfelt en je zorgen maakt, kan je altijd even bellen met het ziekenhuis om het na te vragen!