Ons buurjongetje van vier (twee huizen verder) gaat naar een zmlk school en wordt dus elke dag met een busje gehaald en gebracht. Nu was het me al een paar keer opgevallen dat het kereltje 's middags na een luide toeter door een ander kind de bus uitgetild wordt en dan staat het daar maar. In het begin werd er nog een keer flink getoeterd, maar tegenwoordig rijd de bus gewoon weer weg, waarna zijn moeder, die achter de voordeur klaar staat, dan pas de deur open doet om hem naar binnen te laten/halen. Vanmorgen lag mijn kakement op de grond toen hij opgehaald werd, want moeders schuift hem dus ook 's morgens met zijn tas de deur uit en doet dan de deur gewoon weer dicht. En dan moet hij dus nog naar de taxi lopen en erin gezet worden. Ons zoontje gaat naar het MKD, wij zetten hem het liefst zelf in de bus en ook wanneer hij weer thuisgebracht wordthalen we hem zo'n beetje uit de bus. Het wordt ook min of meer van je verwacht datje in ieder geval buiten klaar staat je kind op te vangen. Ik vind het zo zielig voor dat andere kereltje. Hij is nog zo klein.
Dat vind ik idd zielig. Onze dochter gaat naar een kdc en ik kon het al niet over mijn hart verkrijgen om haar met het busje te laten gaan, dus nu brengen oma en opa haar en haalt mij man haar op. Als ze volgend jaar naar school gaat, ook een zmlk-school (cluster 3), dan zal ze wel met het busje gaan, maar dan zet ik haar er zelf in inderdaad en ga ik ook zeker niet de deur pas open doen als ze al uit het busje is.
Jeetje dat vind ik ook niet normaal! Als hij 10 was ok maar 4 jaar?? En het is toch totaal geen moeite om even met je kind te wachten en hemvoor de deur op te wachten?! Kan je er wat van zeggen of heb je geen contact met haar.
Nou klinkt idd zielig. Heb je contact met die moeder. Ik zou het gewoon eens bespreken! Mijn buurjongen van 12 wordt nog door zijn moeder in en uit busje begeleid. Af en toe vang ik hem op, maar dan haal ik hem ook uit het busje.
Nee, we hebben geen contact met hun. Alleen de man des huizes spreken we nog wel eens, maar zij zegt nooit wat. Als we haar in het dorp tegenkomen doet ze ernstig haar best om te doen alsof ze je niet gezien heeft. Ze lijkt wel mensenschuw.
Nou idd dat is heel zielig. En ik zou het toch bespreken. Ik vind het namelijk niet alleen onverantwoord van moeders, maar ook van de buschauffeur. Zit er geen busbegeleiding bij? Hier zouden ze dat echt niet doen. Ik zou t ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen zeg. Omdat t vanuit binnen lastig is om het busje aan te zien komen, sta ik ruim op tijd buiten. Zometeen ook weer hoor. Gelukkig hebben we wel een afdakje. Maar nee, ik kan dit echt niet begrijpen. Arm ventje.
komt op mij inderdaad ook over dat moeder een probleem heeft/ angst voor mensen? wat je zegt dat ze wel achter de deur ligt voor haar kind maar pas open doet als de bus weg is? lijkt me dat het een reden heeft. inderdaad niet leuk voor het kind maar hoeft niet te betekenen dat het kind geen liefde en aandacht krijgt of verwaarloosd.
Wie weet is ze dat ook Storm. Dat ze daarom niet goed naar buiten durft ofzo? Is ze meestal samen met iemand als jullie haar zien?
Ik weet niet zo goed wat je met dit topic wilt. Het is inderdaad heel erg sneu voor dat jochie. Maar met een topic openen is dat probleem natuurlijk niet opgelost. M.i. kun je twee dingen doen: - ouders erop aanspreken en als je dat niet durft kun je wellicht contact met de school leggen. - eens contact zoeken met de moeder van dit kind. Gewoon uitnodigen voor een kopje koffie. Want wellicht heeft ze het heel moeilijk met op straat zijn en is dat voor haar een hele goede reden om weer snel naar binnen te gaan en kun je haar helpen door wat voor ze te zorgen.
Dat is wel heel sneu ja. Slecht van die moeder om haar kind zo de deur uit te 'duwen' maar snap het ook niet van die chauffeur. Ons buurjongetje gaat ook met het busje naar school, maar de chauffeur doet altijd de deur voor hem open en laat hem pas gaan als er iemand is die hem overneemt. Als het lang duurt loopt hij mee naar de deur, volgens mij zijn ze dat ook gewoon verplicht hoor. Maar helemaal bij een jochie van 4!
ow wat sneu Hier ook een manneke dat met het busje gaat ( naar het kdc ) Dus echt wel dat ik hem naar het busje breng en weer ophaal. En idd, volgens mij is de chauffeur het verplicht om te wachten tot er iemand is die het kind overneemt. Hier wel eens voorgekomen dat ik net in de weer was met de oudste en dus de aankomst van het busje had gemist. Toen stond de begeleidster met de jongste voor de deur Maar goed, wij hebben dus nog begeleidsters in de busjes gelukkig. Maar ookal was er geen begeleidster dan nog zet je als chauffeur zijnde niet zomaar een kind uit de bus en rijdt weg. Wie weet wat er met het kind gebeurd! Vooral dit soort kinderen zijn zo kwetsbaar.....
Ik begrijp dat een chauffeur zou moeten wachten, maar als dit vijf dagen per week gebeurd, week in, week uit... Het is niet een incidenteel iets. Ik zal het eens bij de buurman aangeven. Dat is de enige waar ze wel 'normaal' contact mee hebben.
Misschien kun je een keer "toevallig" aan komen lopen als het jochie aankomt en hem dan even "naar de deur brengen" en vriendelijk groeten. Als beginnetje van contact en misschien bedenkt ze dan ook dat hij beter niet alleen op straat kan zijn?
Ik denk dat ik in jouw geval contact zou opnemen met zijn school. Ik denk dat je buurman niets zou kunnen betekenen voor deze jongen. Wat de school zou kunnen doen is dit doorgeven aan de busmaatschappij want het is ook niet normaal dat de buschauffeur de jongen uit de bus zet en hem zonder toezicht achterlaat. Wat als de moeder om een of andere reden, bijv. een ongelukje, de deur niet opent of niet thuis is? Misschien denk ik te ver maar je weet maar nooit he. Ik denk dat alleen via zijn school iets aan deze situatie kan worden veranderd.
Zeker heel zielig, het lijkt me al zo ingrijpend voor zo'n klein kind om met een busje naar school te moeten. Zou ik zelf nooit zo doen.
Een buurmeisje gaat ook met een busje naar school, maar zij mag inderdaad niet zonder toezicht zijn; er moet iemand zijn die haar op de bus zet en haar ook van de bus haalt. Kindjes gewoon afzetten mag niet.