Bekendmaken van je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mini1988, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Vind t ook lastig hoor, wanneer je het vertelt!
    Nu zwanger van de derde en aan de ene kant wil ik t liever nog even voor me houden als leuk geheimpje. Aan de andere kant heb ik nu al best een buik! En ik word ook n beetje ongemakkelijk en chagrijnig van t constant opletten wat ik zeg en smoesjes te verzinnen waarom ik geen wijn drink haha :D

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn ouders en schoonouders dag na de test. Ook broertje en schoonzusje en zwager hebben we het dat weekend verteld. Rest na de goede 9 weken echo. Tuurlijk kon het toen nog mis gaan maar had bij 9 weken al een klein buikje dus was blij dat ik daar niet steeds meer een sjaal voor moest hangen :D.
    Kan me voorstellen dat jullie het graag van de daken af schreeuwen. Zou het als je het tegen anderen verteld nog wel klein houden. Hoe meer mensen het weten hoe meer mensen je het moet vertellen mocht het wel misgaan. Lijkt me erg lastig dat als je in de winkel loopt, iemand je komt feliciteren en je dan moet vertellen dat het mis is gegaan (niet dat je daar vanuit gaat maar miskramen komen natuurlijk wel veel voor).
    Doe waar jullie je goed bij voelen!

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL

Precies dit. Trouwens beide keren niet gewacht op een echo maar gewoon de mensen ingelicht die voor ons belangrijk zijn.

4. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Wij zijn van plan om sws na de eerste echo het aan de ouders te vertellen. We gaan dan nog bekijken wanneer we het aan de rest van de wereld bekend maken ( hangt van het aantal weken zwanger af)

5. missl87

missl87 Actief lid

6 jul 2015
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het met 5 weken al verteld aan de ouders! In de loop van afgelopen weken ook aan de broers en zussen en goede vrienden.
    Een aantal collegas waar ik veel mee samenwerk weten het ook omdat ik heel misselijk/humeurig ben was het beter dat ze het wisten haha liep de hele dag te snauwen!

Wij willen het over 2 weken aan de grote klok hangen ik ben dan 11 weken.. van de week een goede termijnecho gehad zag er allemaal prima uit.

je moet vooral doen wat je zelf prettig vind! Iig veel plezier met vertellen! Het is echt heel leuk om te doen!

6. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij de eerste zwangerschap hebben we het ouders en vrienden na de 7 weken echo verteld, collegas na de termijnecho met ong 11 weken.

Bij de tweede zwangerschap hebben we het geheim gehouden tot na de termijnecho voor iedereen, waren dus ong 11 weken voordat iemand het wist.

7. Nova1984

Nova1984 Actief lid

31 jul 2015
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    #27 Nova1984, 11 aug 2015
    Laatst bewerkt: 11 aug 2015
    Ik had de 1e echo na 7 weken,toen heb ik het verteld aan mensen die dichtbij staan,zoals mijn ouders.
    Mijn vriend was zo enthousiast dat hij het het liefst in de krant wilde zetten,maar ik was terughoudender vanwege eerdere miskramen. Dus ik moest hem soms echt tegenhouden het niet rond te vertellen aan iedereen. Na 16 weken heb ik het op mijn werk verteld en ook maar gewoon op Facebook gezet.Vrij laat,maar had er weinig vertrouwen in.
    Ik was nog maar net samen met mijn nieuwe vriend toen ik zwanger raakte,terwijl veel mensen wistend dat ik met mijn ex in de medische molen zat hiervoor dus het was voor sommige mensen nogal een shock geloof ik haha

8. Anneboy

Anneboy Lid

20 jul 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!:)

Wij hebben het onze ouders/broer/zus bij 6/7 weken verteld omdat ik zo verschrikkelijk misselijk was. Kort daarop heb ik het ook mijn leidinggevende verteld omdat ik niet in staat was te werken en ik niet tegen hem wou liegen. Hij heeft het netjes geheim gehouden voor de rest van mijn collega's :)

De rest van onze omgeving na de eerste echo

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Na 6 miskramen ben ik niet meer objectief maar het is een keuze die alleen jullie kunnen maken en wat niet goed of fout is.

Bij onze 1e dochter hebben we het pas na de 20 weken echo verteld en bij de zwangerschap van onze 2e dochter met 13 weken (incl. Het geslacht)

10. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Hier nu net iedereen vertelt ben 9 weken vandaag goede echo gehad. Heb zo buikje dat het gewoon niet te verbergen is. Cliënten en collega's waren me al aan het feliciteren en toen wist verder nog niemand het

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik sprak met een aantal vriendinnen en met mijn moeder over dat ik weer zwanger wilde worden enzo, dus die wisten het gelijk toen ik een positieve test had. Eerlijk gezegd kan ik niet zo goed zwijgen :p

Ik heb al eerder een mk gehad en ik denk niet dat het verdriet kleiner is als je het nog niet verteld heb. Alsnog waren er toen ook geen mensen die er verder naar vroegen nadat ik verteld had dat het mis was gegaan. Daar zijn de meeste wel voorzichtig in.

Ik wacht wel tot de termijn echo om het bekend te maken aan kennissen via fb. Ik vind dat namelijk geen plek om alles te delen wat je met vrienden en familie zou delen.

12. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Gefeliciteerd!

3 hele goede vrienden hebben we meteen ingelicht, die wisten ook dat we het in traject zaten en hadden veel belangstelling. En die zouden zich wel stil houden.

Familie met bijna 12 weken na de termijnecho. Met 14 weken hebben wij het op Facebook gezet, meer voor verdere familie en buren etc.

13. Mini1988

Mini1988 Actief lid

5 aug 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww het wordt steeds lastiger....
    Ik rook natuurlijk niet meer, drink geen alcohol meer, sport niet meer...
    Iedereen vraagt waarom ik niet meer mee ga naar feestjes en de sportschool..

Ik denk dat we het dit weekend met mijn verjaardagsfeest gaan vertellen (8,5 week) zowel aan familie als vrienden en buren......

Deel Deze Pagina