Utrogestan cryo en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem4, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Hopelijk weet iemand dit.
    Ik ben momenteel 8+6 zwanger na een cryo terugplaatsing. Hierbij moet ik 3x daags utrogestan gebruiken en 2x daags progynova (om de zwangerschap in stand te houden).
    Nu ben ik gestart met een nieuwe baan en had ik gisteravond dienst. Heel netjes om 15 uur de utrogestan opgestoken en vervolgens de gift van 22 uur vergeten. Nu zit er best een groot aantal uren tussen mijn volgende gift van 7 uur vanochtend toen ik er achter kwam. Kan dit kwaad? Kan dit al een miskraam veroorzaken?
    Ik voel mij nu zo stom:cry:

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee hoor, dat zal meevallen. Ook zat dames die 2x 2 tablet per dag gebruiken ipv 3x2
    Je vergeet het nu ws nooit weer.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Utrogestan veroorzaakt geen miskraam als je het vergeet. Utrogestan houdt enkel je progestron in stand. Veel vrouwen moeten gewoon stoppen rond de 6 weken en die krijgen dan ook geen miskraam. 1x vergeten is geen issue hoor. Gewoon verder gaan met inbrengen.

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Nope, geen zorgen! Ik ben ook al eens een dosis vergeten. Klopt wat panter zegt, er zijn vele die minder gebruiken. Als je stopt met de utro word je ook niet meteen een paar uur later ongesteld. Daar zit wel wat tijd tussen dat de utro onder een bepaalde grens komt en dat houdt lichaam erop reageert door krampen in de baarmoeder

Deel Deze Pagina