Hoop dat dit hier goed staat. Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt om voor een 2de kindje te gaan! Nu is bij de eerste zwangerschap het gewoon gezegt tegen de familie dat ik zwanger ben. Niks bijzonders niks speciaals. Maar nu wil ik het dus anders aanpakken Dus.... Graag jullie verhalen over hoe jullie de bekendmaking hebben gedaan dat er een baby op komst is! Het bekende verhaal om zoonlief shirtje aan te doen dat ie grote broer word staat tot nu toe hier op nummer 1 als idee. Dus kom maar op met die leuke verhalen Oja nu we toch bezig zijn met dit idee, kwil ook nog een leuk idee horen om het aan mn man te vertellen. Zijn reactie bij vorige zwangerschap was 'wist ik al' en ging weer verder met zn pc spelletje mannen
ahahahahaha, die reactie van je man, geweldig! Mannen zijn idd zo lekker nuchter.... Misschien een leuk gedichtje of cadeautje kopen en dat hem geven? Een ieniemienie-rompertje met 'papa' erop ofzo, ik mag toch hopen dat hij snapt dat je zoon die niet meer aan kan? Ik kan je alleen niet echt verder helpen, wij gingen ook voor het 'grote broer' shirt (alleen dan een romper met lange mouw bij ons, het was warm... ) Je merkt het al... voor originele ideeën moet je niet bij mij zijn, hihi Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt! Succes!
mijn man is een kei met dat soort opmerkingen en acties. Toen ie mij tenhuwelijk wilde vragen duurde het hem te lang en ging zich ondertussen omkleden van zn werkkleding maargoed back ontopic. het shirtje blijft dus nog even het nummer 1 idee Dat rompertje wat je zei, mijn man kennende gaat ie zeggen: maar dat kan Damian toch helemaal niet meer aan?!
Ooh wat leuk dat je een keuze gemaakt hebt. Je had pas toch een topic geopend met de vraag wat je moest gaan doen? Ideeen: -Grote broer of zus rozet: Prenatal Rozet Zus roze Prenatal 82847 -een echo foto -een kaartje -een knuffeltje -een mok/slab/enz met opa/oma erop -een shirtje met grote broer erop En voor je man: de test samen doen? Of de test laten zien. Of iets met de beste papa of iets dergelijks. Of ook via je zoontje met iets aan kleding ofzo. of je laat het je zoontje vertellen als hij dat al kan. Veel geluk en succes en vooral veel liefde en plezier!
klopt we waren er nog niet helemaal uit maar nu dan eindelijk toch die giga knoop door weten te hakken dankje voor je ideetjes!
Ik zou je grote vent iets laten geven aan opa en oma, bijvoorbeeld de echo foto ofzo. Voor je man had ik laatst een leuk idee gehoord. De test inpakken en dan door je kleine man aan hem laten geven als cadeautje.
een echte bijzondere bekendmaking was hier : 5 weken zwanger, niet wetende dat ik zwanger ben, ( we waren wel aan het proberen) we waren op vakantie in venezuela, hier gezwommen met dolfijnen..... er werd nog duidelijk gezegd : NIET zwemmen met dolfijnen als je zwanger bent, deze dieren voelen het namelijk als je zwanger bent en krijgen de drang om voor je te zorgen, die willen bij je blijven en je beschermen, toen ik het water in ging zwommen dolfijnen rond me heen en waren al helemaal gek op mij, ik mocht ze zelfs in hun mond aanraken, ze deden de mond open, en tong buiten boort, de trainer zei in het engels dat dit betekende dat hun willen dat ik hun over de tong aai, we zwommen met meerdere personen in die basin, (of hoe je het ook schrijft ) ook onbekende mensen, maar mijn man iig ook, ik keek hem aan en zei : schat.... ik denk dat ik zwanger ben...... en dan die grijns op zijn gezicht de verbazing, het geluk.... en de bijzondere ervaring hoe we erachter kwamen dat we zwanger waren, echt helemaal top. natuurlijk nog wel even een testje ter bevesting gedaan mijn ouders waren er ook bij op die vakantie, dus ook hun hadden het al wel in de gaten
zelf heb ik trouwens bij de 2e zwangerschap, testen op de wc, manlief lag nog in bed, toen de test positief was : heb ik hem een ontbijtje op bed gemaakt, vers gepest jus'tje en beschuit met muisjes, half roze half blauw, hij wist het gelijk !!
wij hadden een echo foto in een lijstje gedaan met een gedichtje. je kunt mijn nog niet horen. je kunt mij nog niet zien. maar mag ik in ..... (maand wanneer je uitgerekend bent) in dit foto lijstje misschien? ik zou voor je man een klein t shirtje kopen met tekst en een klein speentje er bij in ofzo met de posi test!
sunlight: dat gedichtje heb ik ergens eerder gelezen vandaag op een ander forum. was ook erg leuk idee!!
wij hadden ook het bekende shirtje, maar dan met deze tekst: PSSSSST! mama heeft een baby in haar buik! Vond de tekst leuker dan het stoer/grote broer en kus/grote zus idee . Echter hier waren opa en oma zó met onze dochter zélf in de weer, dat we wel 3 of 4 x haar shirtje recht getrokken hebben, voor ze het zagen Schoonzusje zag het wél onmiddellijk dus het lag geloof ik niet aan het shirtje haha
Haha Roosjuh, ik vind het zo leuk voor je dat jullie er toch weer voor gaan! Hier bij de eerste: Voor m'n vriend: foto's gemaakt met m'n mobiel van mijn blije hoofd met de duim omhoog, een foto van de test en een foto van m'n buik met daarop een getekend poppetje met 'hallo papa' er bij. Hij snapte het bij de eerste foto al! Voor mijn ouders: Een knuffel en breispullen als cadeau voor bij m'n vaders verjaardag. M'n moeder wist niet eens dat we aan het proberen waren en kon het eerst niet geloven waar we op doelden. Ze heeft echt een half uur staan stuiteren en m'n vader heeft een ontzettend dikke grijns op z'n hoofd gehad voor de rest van de dag. Voor zijn ouder: Een voorleesboek van Nijntje. Zijn moeder snapte het meteen en kreeg rode glimmende wangen, zijn vader snapte het niet 'ik lees nooit voor..' tot we zeiden dat opa's dat toch wel deden. De rest van de fam heeft het op m'n vaders verjaardag te horen gekregen en is gebeld. Grappig: M'n vriend had z'n ietwat brakke tante aan de telefoon en moest uitleggen waarom hij niet op hun feest de dag eerder was geweest. Heel droog; 'Ja we moesten Daph's ouders vertellen dat ze opa en oma worden' Tante: 'Oh, leuk'. 'En vandaag moesten we aan mijn ouders vertellen dat ze opa en oma worden..' 'Oh, leu.... WAAAAT??' Voor deze kleine: Voor m'n vriend: een sms met de foto van de test, waardoor hij heel hard 'dat meen je niet!!' riep middenin een vergadering. Voor mijn ouders: In een gesprek over hoe snel onze kleine vent groter werd zeggen, 'ja, en gek idee he, dat er volgend jaar dan twee rondkruipen'. Hint heel duidelijk haha. Voor zijn ouders: Gewoon eens informeren wanneer ze weer op vakantie gingen (dat gaan ze nogal vaak) en zeggen dat ze maart vrij moesten houden... Voor de familie: Op een verjaardag op het pakje zetten 'Voor ..., van Daphne, Bart, Sid en ?' en de rest gebeld.
Hier hadden we dit boek gekocht: bol.com | Wat zit er in je buik, mama ?, Sam Lloyd | Nederlandse boeken En gegeven aan mijn vader en schoonmoeder onder het mom van, kijk we hebben nu toch een leuk boek gekocht voor dochterlief!!! Je had die gezichten moeten zien.
hey Daphne! Leuk dat je hier ook nog kletst ja we gaan er weer helemaal voor haha. Toch wel raar, heb altijd gezegt dat ik geen 2de wilde maargoed Weer leuke ideetjes gezien!!! Die met PSSSTTTT! vind ik erg leuk. en die foto's van jou daphne, ook erg leuk idee!! Ik had ook idee om te filmen als we t bekend maakten, voor die gezichten van de familie maar mijn familie is nogal van het wat serieuzere opmerkingen... dus dat gaat een saai filmpje worden. mijn vader zij bij vorige zwangerschap: o, is het geplanned? ja? ok dan feliciteer ik jullie. tja niet echt de reactie die je verwacht als dochter zijnde. mijn moeder heeft eerste 10min niks gezegt, en reageerde erna ook erg rustig. dus ben heel benieuwd hoe ze deze keer gaan reageren
Mijn man heb ik gewoon verteld terwijl ie zijn tas voor werk aan het pakken was. Gewoon: schat, ik ben zwanger!! Met de test nog in mijn handen. Echt?? Vroeg ie met een glimlach van oor tot oor. We zijn diezelfde dag nog naar onze ouders gegaan met een vaderdag kadootje (viel samen). En dus voor de opas een slab met 'allerliefste opa' en fotolijstje met het gedichtje wat hierboven ook al ergens staat. Wat ook leuk is: vragen "schat, wil je nog wat drinken', als ie druk tv aan het kijken is of iets dergelijks. Maar ipv een glas, zijn drinken in een zuigflesje serveren. Dan moet het kwartje toch wel meteeen vallen. Of je ouders op de koffie uitnodigen en alleen maar 'zwangere' dingen op tafel, zoals zure haring met slagroom, augurk, etc. Ik moet er zelf niet aan denken, maar is ook wel grappig.