Onze dochter van (bijna) 9 maanden houdt niet zelf haar beker of fles vast om te drinken. Ze laat de fles gewoon op tafel staan en zit er dan aan te zuigen, schiet niet op dus. Beker drinkt ze pas kleine slokjes uit sinds 2 dagen. Ze lijkt niet te snappen dat ze de beker/fles op moet tillen en haar hoofdje achterover moet doen om iets te drinken. Ik ga nu al achter haar staan en houdt haar handjes om de fles/beker maar ze frommelt eerst de handjes er tussenuit en gaat dan drinken.. Dit doen we al bijna twee maanden met fles en beker.. Kan ik dit op één of andere manier anders oefenen of moet ik gewoon geduld hebben?
Gewoon geduld hebben Je kunt nog niet van een kind van 9 mnd. verwachten dat ze zelf hun fles of beker vast kunnen houden. Mijn dochtertje (bijna 11 mnd.) kan dat ook nog niet. Ja, wel vasthouden...maar dan gaat ze ermee spelen , dus tot die tijd, gewoon blijven proberen en zelf vasthouden.
idd, even geduld hebben. Het is echt waar, op eens komt er een dag dat ze de fles gewoon zelf wil houden. En zo ook met de beker.
ja geduld hebben Sandraske....zootje kreeg eerst BV...nou dara heeft ie geen handen bij nodig, af en toe flesje ook niet.. Sinds ik helemala overgstapt was op FV...dahct ik, nu gaat ie t zelf vasthouden, nou nee....juist heel erg slap hangt ie erbij haha... Maar ehct ineeeeens denk 2 weken terug..pakt ie heel gretig zn fles....dit wel in ligstand...en dan drintk ie hem zelf op...moet af en toe wel ff helpen wat hoger te doen... antilekbeker houdt ie ook vast, maar liggend drinken gaat het natuurlijk het best...hij snapt half dat het steeds hoger moet... Maar soms tijdens het spelen, zittend op de grond, kan ie ineens wel wat slokken nemen...
Wij hebben daarom een rietjebeker gehaald Kan hij aan de tafel staan lurken en daarna weer verder spelen. Oefenen met een beker doen we wel in de kinderstoel, dan heeft hij iets meer rust in de kont
Komt vanzelf. Julian deed het ineens zonder dat we het hebben geoefend. Zo met veel dingen. Met Isabella altijd alles oefenen en met hem gaat het gewoon vanzelf, ha ha. Ineens kan hij op een loopfiets.