Snot vraagje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jantina, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Beetje een rare vraag mischien..

Maar Britt is al een aantal keren verkouden geweest en normaal was wat uit haar neusje kwam helder wit doorzichtig zeg maar...
    En nu is het echt van die vieze groene derrie....
    Sorry voor de vraag hoor :oops:

Maar wanneer is snot nou helder van kleur en wanneer is het dat vieze groene?

Weet iemand hoe dit zit?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    volgens mij is 'oude snot' van dat vieze groene, dus vooral 's morgens na het slapen.

Daarnaast is het doorzichtige snot echt een loopneusje, en het groene krijg je vaak bij een echte verkoudheid.

Bij de groene variant wil spuiten met zoutwater en snuiven met zón neuspeer prima werken.

3. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    stomme vraag misschien, maar wat is dat eigenlijk zon neuspeertje en waar kan je dat krijgen? is dat om het neusje schoon te maken. die v mij is ook super verkouden echt zielig

groetjes susan

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    neus peertje is een pompje waarmee je het snot uit kunt zuigen uit het neusje. Bolle deel indrukken, puntje in neusje houden en bolle deel teruglaten veren voor het zuigeffect en klaar .Gewoon verkrijgbaar bij de Hema of drogist een paar euro.

5. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ow oke, wel handig. hoe leeg je dat ding dan? brr

6. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    dopje kan er af;)
    en onder de kraan spoel je het er zo uit

7. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

Tim is ook al een aantal malen verkouden geweest, en mij is toen vertelt zodra snot GROEN word KAN het duiden op een infectie.
    dus zal als ik jou was even je ha bellen

groetjes sandra

en hier brengt het neuspompje verademing

8. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja ik wek ind e gezondheidszorg en bij de oudjes is dat wel zo, dat als het groen/geel is en het ruikt sterk dat t dan een infectie is

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    is dat echt zo dat als het groen is een infectie is?

youame heeft het altijd gehad niet echt groen maar als ze niest komt er groen/witte snot uit

10. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

dit was in ieder geval dat wat mijn ha zei
    bij groene snot is er een KANS op een infectie
    hoeft niet altijd te zijn maar hij vroeg mij er echt na toen ik belde

groetjes sandra

11. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    misschien stomme vraag hoor, maar je kan het wel ruiken als het een infectie is. dat ruikt anders dan anders. gezond snot ruikt niet echt. bleh wat een praatje haha. heeft t een sterke geur? bel dan gewoon voor de zekerheid je ha maar ff. :rolleyes:

12. pippin

pippin Lid

Jan 29, 2007
    48
    0
    0
    Groen snot betekend dat er bacterien bij zitten maar dat is helemaal niet erg! daar hoef je absoluut niet direct mee naar de huisarts, de meeste mensen en kinderen kunnen dat gewoon zelf oplossen, zolang je kind niet ziek is moet de eigen weerstand het oplossen.

Misschien een beetje vies maar wij zuigen het er wel eens uit omdat ze echt niet kan slapen met een dichte neus en zo'n ballonnetje werkt bij ons niet echt goed. (als je er beetje handig in wordt krijg je het echt niet in je eigen mond :rolleyes: )

Share This Page