Ben zonder geloof op gevoed.Wel vind ik het interessant maar ik heb ook nooit echt overwogen om ergens ( bij te horen) Heb wel kans gehad om mij te verdiepen in het Hindoestaanse ( geloof) Vind het mooi om te zien bijvoorbeeld een hindoe kerk dienst< maar kom tot te conclusie dat het allemaal niks voor mij is. En ook nooit zal worden.
Dat vind ik heel mooi om te horen!! Ben zelf ook behoorlijk verbitterd geweest door teleurstelling in mijn vriendin... Maar voel me nu eigenlijk beter dan ooit
Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina @Suzzert: nee, jij niet (grapje!!) Tuurlijk ben je welkom
ik weet niet zeker of ik me goed heb aangemeld, hoe zie ik dat? Ik las een vraag van Mitsy waar ik wel antwoord op wil geven
Mooi om te lezen. Voor zolang dit topic bestaat Ik ben vorig jaar bekeerd tot de islam. Daar ben ik langzaam naartoe gegroeid en een paar gebeurtenissen eind 2013 hebben voor mij de doorslag gegeven. Ik ben atheitisch opgegroeid en moet er eerlijk bijzeggen dat ik vaak nog twijfel en ik er eigenlijk meer tijd aan zou moeten besteden. Ik heb veel lieve moslims in mijn omgeving maar helaas geen andere bekeerde meiden en daar zou ik wel graag eens ervaringen mee uitwisselen (wel via internet contact maar dat is toch anders dan in real life).
@ShampooL: Had je dit citaat altijd al? Nee toch? Heb je het vandaag aangepast vanwege de aanslag in Parijs? Ik vind hem erg mooi en zou hem ook graag gaan gebruiken. Zou je dat vervelend vinden?
Ik geloof dat de instellingen nu op uitnodiging staan? Ik ben bolkje een beetje door de war aan het brengen haha sorry! Maar geloof dat bolkje je nu moet uitnodigen.
ik heb alleen de openingspost gelezen, dus zal na mijn reactie even verder lezen. Wat het voor mij was; als kind had ik altijd al heel veel levensvragen. Me ouders werden er af en toe niet goed van. Ik was een kind die niet zomaar iets voor waar aan nam en wat dieper na dacht. Zo geloofde ik al heel jong niet meer in sinterklaas. Ik had teveel vragen steeds, dus op een gegeven moment had me moeder maar eerlijk verteld dat hij inderdaad niet bestaat. Ik weet ook nog dat ik als kind vaak wakker lag en mezelf allerlei vragen af vroeg. Hoe alles had kunnen ontstaan, hoe een perfect geschapen iets als een mens er 'zomaar' kon zijn, wat er zou gebeuren na de dood etc. Dat hield me heel erg bezig, bij het vervelende af. Ik werd er ook angstig van. En me ouders hadden daar niet echt antwoorden op want die geloofden niet. In me tienerjaren ben ik boeken gaan huren over allerlei religies. Ik wou over alles gelezen hebben. En zodoende vond ik mijn antwoorden in de boeken over de Islam. Ik ben uiteindelijk meer gaan lezen en zo is het gaan groeien. Ik kreeg vragen op mijn antwoorden. En vooral (voor mij dan) logische antwoorden. De puzzelstukjes vielen in elkaar. Dus zodoende.
Inderdaad vanwege de aanslag in Parijs. Ga je gang Ik heb hem tenslotte ook gestolen van meneer Buwalda, haha
Ik heb me ook aangemeld, ik zou graag meelezen, ben zelf een beetje christelijk haha zeg ik altijd maar.
Ik beschouw mezelf als agnost, ik ben atheistich opgevoed (voor zover dat kan in een christelijk land), ik heb me veel in verschillende geloven verdiept en ik kan er voor mezelf geen overtuigend "bewijs" uit halen dat god wel of niet bestaat. Ik ben ervan overtuigd dat deze zekerheid pas geboden wordt na het overlijden en dat ik mijn leven gewoon zo goed mogelijk moet leiden vanuit de universele standpunten die alle geloven gelijk hebben.