Kan me helemaal vinden in jullie reacties Nienke en Tamale (helemaal nadat ikzelf de beelden ook nog eens gezien heb )
Ik vind de rode kaart ook onterecht! Wat zou jij doen als je van achter aangevallen werd. Je ziet niet wat diegene bij heeft, en wat diegene wil doen. Tuurlijk ga je uit je plaat en doe je wat je kunt doen om diegene uit te schakelen. De scheids zal op dat moment doen wat hem goed leek, maar hoop ook dat hij inziet dat dit gewoon zelfverdediging was en hij de rode kaart alsnog intrekt (voor zover het kan). Denk dat dit verhaal nog wel een staartje krijgt
als jullie goed kijken na het filmpje zie je dat estaban niet eens voluit trapt naar die man. En ik vind rood totaaal onterecht! Ik zou precies hetzelfde doen!! en waarschijnlijk wel voluit schoppen!
Vindt die rode kaart ook onterecht. Heb net de beelden gezien. Zulke mafkezen verpeste het hele voetbal gebeuren. Telkens rellen en ruzie's en al die onzin. En nu zelfs het veld op rennen om een voetballer/keeper te schoppen :x Heb totaal geen medeleiden met die gast. meschien denken die kneuzen nu eens een keertje na voordat ze wat doen.
ik vind net als vele anderen de rode kaart zeer onterecht. heb de beelden gezien en vind dit gewoon schokkend en vind t dan knap dat Estaban zich nog heeft kunnen inhouden. Die supporter heeft toevallig de verkeerde uitgekozen die wel terug slaat( schopt in dit geval) van mij had de keeper nog harder mogen uithalen
Door diegene die de rode kaart "terecht" vinden is gelijk de rede dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Keeper handelt uit zelfverdediging als je het filmpje ziet, hij had nog veel harder moeten trappen. Vind het ronduit schandalig dat hij rood heeft gekregen.
hallo dames, de meeste die hier op het forum zijn, zijn of moeder of willen het graag worden. ik vind dat voetballers ook een voorbeeld functie hebben, en wat is dit voor een voorbeeld voor bijv. je zoontje die voetbal zit te kijken als die voetballer geen straf zou krijgen. ik vind niet dat die vervolgt hoeft te worden, maar een rode kaart is wel een goed singiaal vind ik. als je aangevallen word mag je je natuurlijk wel verdedigen, maar je moet ook de zelf beheersing hebben om daarna niet door te gaan. en kwamen al mensen het veld op rennen om die man te pakken, dus die keeper hoefde niet te vresen dat die man nog wat ging doen.
Totdat je zelf aangevallen wordt.... dan reageer je toch vaak op een manier die je niet verwacht. Een aai over de bol werkt met dit tuig niet. Deze meneer had trouwens al een stadionverbod. Ze moeten de problemen bij de kern aanpakken en niet de scheids rood geven.
(bron: nu.nl) Trieste reactie. Hij wil toch geld verdienen met een potje voetbal? Zorg danzelf ook voor een goede ingangscontrole! De politie wordt betaald met belastinggeld en is dus geen privaat beveiligingsbedrijf voorde firma Ajax. Wat betreft de rode kaart... Ik weet niet wat ik er van moet vinden. De aanvaller is hem al voorbij en dan rent Esteban er nog een paar passen achterna om hem meerder schoppen te geven. Dat zou ik "op straat" misschien ook wel doen, zodat ik zeker weet dat die ander blijft liggen en ik veilig weg kan. In zo'n situatie kun je het nog noodweer noemen. Maar in deze situatie had Esteban makkelijk afstand kunnen nemen en het van de beveiligers en stewards over kunnen laten. Ik denk dat het er dus een beetje aan ligt welke ervaring Esteban heeft of ik zijn reactie zou zien als "mensenlijke reactie op schrik" of als "onbeheerste agressieve reactie".
hij heeft niet hard genoeg getrapt wat mij betreft, en vergeet niet dat een voetballer tijdens het opladen voor zo'n wedstrijd heel wat adrenaline in zijn lijf heeft, ik begrijp de reactie ook heel goed van de keeper.
Eerlijk? Als mijn zoon staat te keepen (of wat dan ook) en hij wordt onverwacht, vanuit zijn rug met een trap aangevallen dan HOOP ik dat hij ontzettend hard terug schopt. Hij hoeft zich van mij nooit aan te laten vallen. Wie weet wat er was gebeurd als Esteban niets had gedaan, dan weet ik zeker dat die idioot hém weer had gepakt. Ik ben absoluut niet voor geweld, maar wanneer je op zo'n kwetsbaar moment aangevallen wordt (bijv zoals hier: onverwacht, vanuit je rug) dan vind ik het niet meer dan normaal dat je doet wat je kunt om jezelf te beschermen.
En dat er al mensen het veld op kwamen zegt niets, die man had na de eerste schop genoeg tijd om snel op te staan en eventueel nog iets te doen. Daarnaast denk ik dat je op zo'n moment zo schrikt en echt even niet meer doorhebt wat er gebeurd, je denkt aan jezelf en hoe je jezelf kunt beschermen.
Ik ben het helemaal met je eens, hier ook een keeper thuis zitten die zei gelijk man je wordt op kwetsbaarste manier gepakt hij zei ook denk dat ik hetzelfde had gedaan, je weet totaal niet wat er verder gebeurd dus het enige is jezelf beschermen!