bekeuring! maar toch niet... geloof ik

Discussion in 'De lounge' started by giebel, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Hoi,

Ik ben zó geschrokken! Ik ben net wezen winkelen (en erg geslaagd, allemaal leuke kleren voor mezelf en mijn dochter in de uitverkoop). Kom ik terug bij mijn auto, zat al, zie ik ineens iets achter mijn ruitenwisser. Ga ik dat pakken, bekeuring, voor parkeren bij blauwe streep zonder parkeerschijf: €90,-. SH#T. Ik kijk achter mij, ik sta inderdaad bij een blauwe streep, maar dacht dat het vrij parkeren was. Zijn vakken vooraan een grote parkeerplaats, die zowieso vrij is en ik dacht die vakken ook, niet dus. Balen balen balen. Hoe ga ik dit mijn man vertellen, dacht ik. Hij zei vd week nog dat bekeuringen zo zonde van het geld zijn... Niet vertellen vind ik geen optie, dat vind ik bijna hetzelfde als liegen, en ik wil ook niet de stress hebben van ''wie ziet het eerst de post'' of ''wat als hij mijn afschrift ziet''...

Maar onderweg naar huis dacht ik: wat een vodje is die bon eigenlijk... Randjes gekruld, verkleurde vlekken erop... zou het een oude bon zijn? Nu ben ik thuis. Wat echt goed te lezen is is het bedrag en ''motorvoertuig zonder parkeerschijf achter voorruit waarop de begintijd is aangegeven parkeren bij blauwe streep''. Alle andere dingen zijn verkleurd/verbleekt. Als ik heel goed mijn best doe, zie ik bij de datum 280613 en bij de tijd 1525 en zelfs bij het merk/type auto kan ik vaag lezen ''Jaguar'' en bij de kleur ''groen''. zij het héél vaag door verkleuring....

Ik kan er toch vanuit gaan dat iemand een oude bon bij mij onder de ruit heeft gedaan? Als dat zo is, hoef ik niets te zeggen. Overigens ben ik die grappenmaker dan wel erg dankbaar, want ik stond inderdaad geparkeerd zonder schijf (terwijl er op de vrije parkeerplaats genoeg ruimte was) en dan weet ik vanaf nu in elk geval zeker dat ik hem daar niet zonder schijf zet. Ik ben me rotgeschrokken....

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou de datum en de tijd klopt niet en ik ga er maar van uit dat jij niet in een groene jaquar rijdt, dus volgens mij heb je geluk gehad vandaag! ;)

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Lijkt mij inderdaad oud.. Zal je man gewoon vertellen toch, leuk grapje tijdens het eten! Ik heb ook nog een boete gehad..... :p

4. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    He, ik ga ook wel eens shoppen in Drachten, haha.

Maar ik denk dat deze bekeuring niet voor jou is.
    Kan me voorstellen dat je erg bent geschrokken. Zal vast een grapje zijn geweest.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Misschien een hele vriendelijke man die die bekeuring onder je ruitenwisser heeft gedaan
    misschien zag hij dat je verkeerd stond en heeft zijn oude boete bij je auto gedaan voor het geval als de politie zou komen de politie zou denken dat je al bekeurd bent en daarom gewoon doorloopt?

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wat bovenstaande zegt zou ik ook denken :) Fijn dat je je toch 90 euro bespaard hebt.

7. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Dat zou ook nog kunnen ja, juist met goede bedoelingen! Maar we zijn het erover eens dat het een oude bon is he? Ik rijdt idd niet in een groene Jaquar...;)

@ woefje 85. Ik weet niet of hij dit grapje nu zo zal waarderen. Net maandenlang stress gehad van mijn werk, ontslagaanvraag, geweigerd, faillissement, ontslag en doorstart, wel of niet mee... Vervolgens heeft mijn moeder tijdens de vakantie maandag haar heup gebroken, direct op de operatietafel voor een kunstheup, dus dinsdag onverwacht op en neer. Daardoor vertraging in de voorbereidingen voor de vakantie as zondag, waar hij heel druk mee bezig is... tja, ik denk niet dat dit het goede moment voor zo'n grapje is ;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Deze bon zal niet echt zijn, maar ik snap niet waarom je uberhaupt 'bang' zou moeten zijn om je man te vertellen dat je een bon hebt gehad.

Dit is wat ik onlangs nog zéér uitgebreid met mijn 5-jarige heb besproken (hij wilde een foutje liefst stiekem goed maken, zodat hij niet hoefde te zeggen dat hij iets verkeerds had gedaan):
    Ook als je iets hebt gedaan wat niet zo slim is, of gewoon verkeerd, dan moet je daar gewoon voor uitkomen. Is beter voor je gemoedsrust. Bovendien beklijft de les dan beter: parkeervak met blauwe streep betekent dat je je parkeerschijf neer moet leggen.

Stiekem doen tegen je partner, over iets kleins of iets groots, ik zou er niet aan beginnen. Zeg gewoon dat je verkeerd hebt geparkeerd, en dat je gelooft dat er geen bekeuring aan komt. Klaar.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Dat lijkt inderdaad een oude bon!

En als de situatie er niet naar is, geen grapjes maken.
    Maar je zou wel kunnen zeggen dat je even wakker bent geschud en dan je verhaal doen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ben ik het ook mee eens, maar wilde er niets van zeggen in eerste instantie ;) Ik bedoel: een fout is menselijk en had ook je man kunnen overkomen.

11. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Hij lijkt inderdaad oud...
    Een nieuwe herken je wel, witte envelop met paarse rand aan de zijkant. Trok er net nog een uit de brievenbus...

Aangezien wij maar 1 auto hebben en mijn vriend die mee naar het werk neemt, is de kans altijd groter dat ie voor hem is. En jawel hoor, 7 km te hard. Na correctie 4 km, 30 euro...
    En zijn excuus:
    'Ik wil na het werk altijd zo snel mogelijk naar jou toe'

Romanticus :p

12. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Deze bon zat onder de ruitenwisser ;) die zien er wel zo uit maar aan de hand van de datum en auto omschrijving is dat wel een oude bon en hoort hij niet bij deze auto.

13. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Hmmz ik zei toch juist dat ik zoiets altijd vertel, omdat ik iets verzwijgen hetzelfde vind als liegen?
    Daarom is het nog niet leuk om toe te geven dat je een domme fout hebt gemaakt die je veel geld kost... in mijn ogen. En in ons geval ben ik altijd degene die zulke fouten maakt, vandaar dat ik er niet om sta te springen om zoiets te vertellen, ook al zou ik het wel doen.

14. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik zou dit niet kunnen verzwijgen hij heeft het altijd snel genoeg door als ik iets verzwijg of sta te liegen. Niet dat het vaak gebeurt maar heb al moeite om een kadootje geheim te houden.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je dit gaat vertellen of niet. Jij kent je man en jullie situatie het beste.

Je kunt het altijd later nog een keer vertellen mocht je daar behoefte aan hebben. En als hij het dan wel kan waarderen.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Klopt, uiteindelijk zou je het niet verzwijgen schrijf je. Maar blijkbaar ervaar je een enorme drempel (je schrijft: hoe ga ik dit mijn man vertellen, en verderop: dit hoef ik dan toch niet te vertellen..). Het lijkt voor mij alsof je zocht naar manieren om het hoe dan ook maar niet te hoeven zeggen, zonder dat jij dit als liegen zou ervaren. Bespaar je de moeite, zou ik zeggen, en vertel het gewoon. Je man is heus ook niet perfect en zonder fouten. En als hij het wel is, is hij ook perfect genoeg om begripvol te zijn voor zijn vrouw...

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ze zetten ook altijd je kenteken op de bon! Anders is de boete niet rechtsgeldig, want tja je buurman kan ook een groene jaguar hebben ;)

Hij is dus sowieso niet geldig :)

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik denk dat iemand een geintje uit wilde halen, of je wilde behouden voor een bekeuring. Als er al een onder ligt, dan slaan ze je over ;)
    Je kunt toch zeggen, ik schrok me dood. M'n man baalt ook van bekeuringen, hier kan hij vast wel om lachen.

18. danip

danip Niet meer actief

Zoiets kan gebeuren natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat je man jou dat kwalijk zou nemen. Wel dat hij zou balen natuurlijk, maar dat gebeurt ons allemaal wel eens.

Ik denk dat het inderdaad een grapje was van iemand. Niet te druk maken, en gewoon vertellen. Er is toch niks aan de hand.

19. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Aan een aankondiging van beschikking kun je sowieso geen rechtskracht ontlenen, pas aan een eventuele beschikking zelf. (die uit Leeuwarden dus) Maar dit lijkt me inderdaad een ""leuke grap" als kenteken, voertuiggegevens en datum niet kloppen.

Als je het vertelt aan je man kan hij er hopelijk de lol wel van inzien toch?! Uiteindelijk was er tenslotte niets aan de hand.

20. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

Jul 28, 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    hahah.. inderdaad een oude bon. Wat fijn!!!

Share This Page