Bekeuring of niet.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Amare, Nov 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Echt zware bullshit dit. Maar hoop dat je dat zelf ook inziet

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat je zegt, mensen zouden ook gewoon de wet niet kunnen overtreden omdat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Ik denk niet aan een boete hoor, als ik te hard zou rijden. Wel aan een kindje dat ineens de straat op kan schieten... Dus dat is nog iets dat ik lastig vind aan boetes. Het pakt maar een deel van het slechte gedrag aan en zorgt er alleen maar voor dat mensen proberen niet gesnapt te worden ipv zich verantwoordelijk te gedragen in een auto.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dat zie ik toch anders. De duurdere auto's op de weg zijn toch vaak zakelijke leaseauto's van mensen die veel op de weg zitten en er een andere rijstijl op na houden. Deze mensen weten vaak precies waar ze net even wat meer snelheid kunnen geven in tegenstelling tot de kleinere, goedkopere wagentjes waar veelal mensen inzitten die minder rijervaring hebben, zeker op een snelweg. Daarbij werk ik ook harder en zwaarder dan menigeen en komen mijn inkomsten ook niet bepaald tot zijn recht met het werk wat ik beoefen maar ik vind het onzin dat boetes inkomensafhankelijk moeten worden. Mensen met een hoger inkomen hebben vaak ook zwaardere lasten en daarbij weten we allemaal precies wat er tegenoverstaat als we een verkeersovertreding maken dus je kunt jezelf zoiets ook bedenken voor je een overtreding begaat.

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Haha inderdaad. Rij mn hele leven al dure bakken maar nog nooit te hard gereden. Mn man ook niet. Uitzonderingen zeker dan. :D

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    #65 skiwi, Nov 11, 2015
    Last edited: Nov 11, 2015
    Sorry maar ik vind dit geen vergelijk. Zodra je je auto op die plek parkeert, weet je echt heel goed dat dit niet mag. De vakken zijn duidelijk aangegeven. Er staat een bord voor. Deze vrouw heeft dus een bewuste keuze gemaakt om het risico te nemen dat ze bekeurd zou worden. Ik vind niet dat je zoiets mag goed praten

Ik vind het te gek dat er meer begrip is voor de vrouw die haar boete slecht kan betalen en de agent die zijn werk niet doet (hij maakt blijkbaar verschil tussen mensen). Daar is meer begrip voor dan iemand met een beperking die nu weer eens zijn/haar auto niet kwijt kon.

Zo'n kaart krijg je niet zomaar en die is ook niet gratis. Je wordt ervoor gekeurd en ook dat moet je zelf betalen. Dan moet je er ook kunnen parkeren als je er recht op hebt.

Laten we de invalidenparkeerkaarten en dergelijke eens inkomensafhankelijk maken want mensen die zo'n slechte gezondheid hebben betalen vaak al genoeg.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit dus, ik heb nog nooit van mijn leven een bekeuring gehad.

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    eigenlijk vind ik ook nog dat het geld wat wordt binnen gehaald door foutparkeerders op invalideplaats aan het eind van het jaar moet worden uitgekeerd aan de kaarthouders ter compensatie voor al die keren dat iemand met een goed stel benen hun plekje heeft ingepikt!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Boetebedragen zijn vastgesteld. Iedereen kan weten hoe hoog de boete is voor een overtreding. Het is ieders eigen keuze om dat risico te nemen. Voor iemand met een laag inkomen is dat risico veel groter. Daar moeten ze zelf bewust van zijn.

Ze had al twee rondjes gereden? Dan had ze nog een derde moeten rijden. Of een vierde. Of gewoon even stilstaan en kijken wie er aan komt lopen en instapt...

Wat wél siert in dit verhaal, is dat niet blijkt dat mevrouw zelf zielig is gaan doen. Daar kan ik echt niet tegen. En het is ook wel heel aardig bedoeld van de agent. Misschien kunnen ze een alternatieve straf afspreken.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Als ik dat zou doen en ik zou een bekeuring krijgen, dan ga ik ook niet miepen en gewoon betalen. Eigen keus. Eigen risico. Eigen schuld.

Jij misschien, maar agenten en BOA's komen zat mensen tegen, die doen of hun neus bloed of de vermoorde onschuld uithangen. En de keer erop net zo hard de regels aan hun laars lappen.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Als je weet dat je krap bij kas zit moet je gewoon dat risico niet nemen. Je kent de regels...de boetes staan vast.
    Inkomensafhankelijk maken vind ik onzin. Je weet van tevoren welk risico je neemt. Hou je je aan de regels is er niks aan de hand.

Wel lief van de agent.

11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,503
    8,425
    113
    Zou een mooie boel zijn, als je bijstandsmoeder bent (of anders met zeer laag inkomen) sta je ineens buiten de wet??

Ik begrijp ook wel dat een agent af en toe wat door de vingers ziet, zijn genoeg situaties te bedenken.
    En als hij dan (nadat hij ziet dat het om een bijstandsmoeder gaat in de systemen en een preek heeft afgestoken) een lagere boete uitschrijft kan ik daar wel mee leven, zolang de agent dat niet publiek maakt.
    Uiteraard bij de volgende overtreding wel de volle mep ...

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Gewoon betalen! Je weet van te voren dat je fout zit. Kom op zeg, zou een mooie boel zijn. Iemand die ''genoeg"" verdient mag gewoon betalen en iemand die t minder heeft niet. Echt niet. Iedereen moet zich aan de regels houden.

13. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Weet niet welk merk je rijdt, maar audi scoort toch echt hoog.
    'Audi-rijder het vaakst op de bon' - RTL Nieuws

14. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Precies

Hoe weet hij eigenlijk dat ze bijstandsmoeder is? Heeft ze dat tegen hem gezegd? Want dat kan iedereen wel zeggen op het moment dat een agent een boete uit staat te schrijven: O maar ik ben bijstandsmoeder, dat is teveel geld voor mij...

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Vind de boete terecht. Helaas want wij moeten er ook voor betalen ook als je het niet breed heb bijvoorbeeld. Moet ze maar geen regels overtreden.

16. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

Aug 3, 2013
    1,442
    0
    36
    Ik las het zo'n 2 weken geleden op facebook.

Ik ben van mening gewoon betalen! Bijstandsmoeder zijn is geen vrijbriefje om je niet aan de regels te hoeven houden. En als je het zo slecht hebt kun je ook geen auto rijden denk ik dan maar.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik vind dat voor niemand een uitzondering moet worden gemaakt. Je hebt gewoon de keuze om wel of niet de wet te overtreden. Je hoort ook weleens dat mensen hun rijbewijs kwijtraken en hem dan eerder terug krijgen omdat ze het rijbewijs voor hun werk nodig hebben. Dan denk ik bedenk dat gewoon voordat je veel te hard rijdt oid. Dat is dan jammer voor je en ik snap ook echt niet dat een rechter daar in mee gaat.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    Ja, dat is lekker eerlijk. Het werken nog minder stimuleren door alles maar gelijk te trekken.

Share This Page