daarom krijg je ook een bon als je je peuken op de grond flikkerd. Het mag volgens de wet niet maar de gemeentes die geen apart afvoersysteem hebben mogen hiervan afwijken in een Alegeme Plaatselijke Verordening. Maar dit zijn er maar een paar in heel nederland en dat moet aan eisen voldoen. Als je je motoroie wegflikkert krijg je ook een boete van 360 euro. Feitcode p H 099 als particulier zich van afvalwater of afvalstoffen ontdoen door deze anders dan vanuit een inrichting te laten weglopen in een rioolput ; van toepassing op weg laten lopen van frituurvet, motorolie e.d.
Ik gok op artikel 10.30 lid 1 van de wet milieubeheer maar ik moet eerlijk zeggen dat dit vak niet mijn grootste aandacht heeft gehad op school Het is in ieder geval een verbodsbepaling m.b.t afvalwater op bijv. het riool.
serieus!! dat wist ik ook niet eens!! ik heb geen flauw idee als het hier wel of niet mag maar pff kon hij niet eerst waarschuwen!? Ik denk dat ik niet de enige ben die de auto voor de deur heel soms wast...mooie bijverdienste want meestal staat dan de hele straat hier te wassen
Dank je! Precies wat ik dacht! En argumenten als 'er zijn wel ergere dingen' zijn zulke dooddoeners, je kan overal wel iets ergers bij verzinnen. Met zo'n argument zou alles mogen. Of dat ramen wassen dan ook maar verboden moet worden (cynisch bedoeld natuurlijk): tuurlijk niet, weet je zelf ook wel. Daarbij worden minder producten gebruikt en ramen kun je nu eenmaal niet meenemen ergens anders naartoe. Tuurlijk is het een beetje flauw om meteen een boete te krijgen, een waarschuwing had ook gekund, maar als het superslecht is voor het milieu is het gewoon terecht verboden.
Ik werk al bijna 8 jaar in de bekeuringverwerking en ik ben dit nog nooit tegen gekomen, dus dit verbaasd ook mij. Denk niet dat er vaak voor geschreven wordt hoor, je moet dan net die flauwe agent ertussen gehad hebben..
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, zou gelijk vragen of het een verlate 1 aprilgrap was of zoiets.
In het dorp waar wij gaan wonen (zou best eens dezelfde kunnen zijn, zo te zien ) mag het idd ook niet! Heeft iets te maken met de recycling van regenwater geloof ik...
en hoe zit het dan met pokon onkruidverdelger gisteren hebben we hier onze vooretuin mee ingesproeit is dit dan ook niet verboden??? dan moeten ze dat maar uit de handel halen denk ik zo! en ik maak altijd mijn tegels schoon met een scheut bleek in mijn emmer en ramen lappen!!!! gevel schoonmaken en houtwerk buiten soppen
Dat van frituurolie, motorolie enz. kan ik nog begrijpen dat je daar een boete voor krijgt...maar voor het wassen van de auto, kan ik met de pet niet bij... Hier zijn ze gelukkig ook nog nooit geweest om er wat van te zeggen!