Bekeuring: wat zou je doen als je mij was?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Of even een keertje gezellig met haar de stad in.. langs een pinautomaat!

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

+ 1 :)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik zou er net zo lang naar vragen tot ik het had. Als ze het niet kan betalen had ze dat meteen moeten melden en niet moeten "liegen" dat het al overgemaakt is want dat is kennelijk helemaal niet waar. Overboekingen die mis gaan tussen haar bank en een andere bank? Kom op zeg...
    Als ze financiële problemen heeft dan betaalt ze de boete maar in termijnen. Elke maand 10/20 euro ofzo. Zeker als je in geldnood zit waak je er toch wel voor dat je geen geld kwijt raakt aan dat soort onnozele dingen als boetes? Eigen schuld...ze had op moeten letten.

4. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    nou moe.. dat had ze echt allang in orde gemaakt kunnen hebben.
    Ik zou haar gewoon nog eens vriendelijk vragen of ze al kans heeft gezien het geld van de boete over te maken. Als ze aangeeft van niet dan nogmaals vragen om dat asap te doen omdat een boete krijgen met jouw auto (die dus op jouw naam staat) niet het einde van de wereld is, maar je het wél heel vervelend vind haar er steeds aan te moeten herinneren die te betalen.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Ze is nu op vakantie en ik ga haar na de vakantie wederom aanspreken en dan meer benadrukken dat ik het vervelend vind dat ze. Of niet betaald heeft. Het kan gebeuren dat er iets fout is gegaan bij de bank maar na drie keer controleren en IBAN doorgeven van mijn kant moet het toch goed gekomen zijn zou je denken.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vind dit echt een hele lullige actie van d'r.
    Jij bent zo vriendelijk geweest om haar te helpen door je auto aan haar uit te lenen, en dan doet ze dit.

Ze is nu wel doodleuk op vakantie, dus erg krap zal ze niet zitten.

Ik had het erbij laten zitten. Die vriendschap is duidelijk niet veel waard voor d'r.

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Nou dat zou ik ook niet doen..... Wie weet is de volle kar 2x zo duur als de boete. Wie weet zit er wel iets niet goed bij haar financiele situatie, zoals meerdere aangaven. Dus dan zou ik jouw actie eerlijk gezegd aso vinden!

8. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik zou gewoon zeggen:
    Lieverd , ik wil niet vervelend doen, maar ik heb je nu al 3 keer gevraagd of je het geld voor die boete alsjeblieft over wilt maken, ik vindt het heel vervelend om elke keer aan je te moeten vragen, maak a.u.b. gewoon even 't geld over.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh, op vakantie kan ze wel. Dan zou ik al helemaal boos zijn..

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou niet boos zijn, eerder teleurgesteld.

11. rums

rums Niet meer actief

Als je geen boete kunt betalen dan kun je al helemaal niet op vakantie.
    Dus na de vakantie haar erop aanspreken. Heel onbeleefd van haar. En ik zou mijn auto niet meer uitlenen als het zo moet.

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou klaar zijn met vriendelijk vragen

zodra ze terug is van vakantie haar een bericht sturen dat je straks je geld op komt halen en erbij vermelden dat je het erg vervelend vind dat ze niet het fatsoen heeft om zelf het geld op tijd langs te brengen en smoesjes van dit of dat niet in trappen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat aso, volgende keer als je bij haar bent gewoon zeggen 'zullen we even samen naar het pinapparaat gaan, dan hebben we dat ook weer opgelost'.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je moet eens weten hoeveel dat doen die schulden hebben...

Je moet natuurlijk wel je status en je sociale plaatje in stand houden;)

15. mol81

mol81 Niet meer actief

Ach, ik ben ook gewoon veel te lief. Wederom... Ik baal er van dat het geld, na drie keer vragen en toezeggen incl controleren van rekeninggegevens vanaf haar kant, nog steeds niet betaald is. Het gaat om €42 en dit valt voor mij mee maar is natuurlijk best veel geld.
    Ik snap ook niet zo goed dat ze het nog niet betaald heeft. Als het mij zou overkomen, zou ik het bedrag binnen een minuut overgeboekt hebben. Als er geldproblemen zijn(dit weet ik dus niet zeker), hoop ik dat ze dit eerder verteld zou hebben.

Ik ga er na de vakantie naar toe en vertel dat ik baal van het niet betalen en vraag naar de financiële situatie. Als ze het niet kan betalen, mag het ook in vier keer. Ik hoop dat dit goed uit pakt maar eigenlijk is het me het ook niet waard om de vriendschap hierop kapot te laten lopen.

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Update: geregeld hoor. Ik ben naar haar toe gegaan en heb gezegd dat ik het geld echt graag terug wil. Zojuist ontvangen.

17. misa

misa Niet meer actief

Gelukkig! Hoe was haar reactie?

18. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Fijn! :)

19. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Gelukkig, werd tijd ook. Hoe reageerde zij?

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Gelukkig!

Deel Deze Pagina