bekeuring

Discussie in 'De lounge' gestart door verzorgingsmiep, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  2. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    dat is nu 130 euro op een invalide parkeerplaats staan
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ja, een keer of 3 een bekeuring gehad voor te hard rijden. Waarvan 1 x ook nog was toen ik naar de andere vestiging reed van het bedrijf waar ik werkte om te notuleren. Geweldig, op zo'n weg, 3 banen, naast een bos, geen kind of kip die daar loopt, maar je mocht er maar 50, ik dacht 70 ofzo. Had al een pesthekel aan notuleren, kun je ook nog een boete betalen.
    Hier voor mijn huis hebben we echt een parkeerprobleem, iedereen knalt steeds zijn auto voor mijn oprit, waardoor ik er niet op of af kan rijden. Al meerdere malen aangekaart bij de politie, maar heb ze nog nooit gezien.
    Bumperkleven vind ik ook heel irritant. Hoor zelden tot nooit dat iemand daar een bekeuring voor krijgt.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik 1 keer voor 2 kilometer te hard toen ik om 4.00 over de snelweg reed... verder nooit. Mn man heeft al 14 jaar zn rijbewijs en nog nooit een boete gehad.

    Ik vind juist dat ze die boetes best omhoog mogen gooien... wat hier allemaal langs rijdt joh. Vind het gewoon asociaal.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog nooit een bekeuring gehad, maar volgensmij is er wel een onderweg. Reed op de snelweg gok 150 km. en zag ineens zo een flitsding (weet niet hoe je dat ding noemt dat ze op de vang rail zetten) staan. Oeps, maar hij heeft niet geflitst, net als zo een paal doet die bijv bij een stoplicht ofzo staat. Dus weet t niet zeker.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik heb nu 12 jaar een rijbewijs en nog nooit een bekeuring gehad.

    Mijn man heeft 1 keer een bekeuring gehad voor het door het rood rijden.
    Heel s*it allemaal (was erbij) we zaten achter een auto die de hele tijd niets anders deed dan gas geven weer remmen, zal ik hier afgaan (knipperlicht uit) nee toch niet dus ik geef weer gas of moest ik toch af, remmen en weer knipperlicht uit.
    Wij waren dus heel druk met deze auto waardoor wij niet in de gaten hebben gehad dat hij door het oranje reed en wij door het rood.

    Groetjes Anita
     
  7. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik moet zeggen dat ik al vakar een bon heb gekregen.
    ik werk als taxichauffeur dus zit 6 dagen in de week op de weg, kan het weleens gebeuren dat ze daar staan he;)
    ik vind het altijd mij eigen schuld.
    maar ja betalen en je bent er vanaf.
     
  8. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    ;)
     
  9. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    haha.. die ken ik hier ook.. :) ja ik lach er nu om maar het was sneu geld.. Mijn vriend vind het ook fijn om zijn pedaal ff in te trappen. Vorige week nog 2 bekeuringen betaald van 260 en 340.. :( :( ... zelf alleen een parkeerboete en 2x nou volgens mij was het rond de 10 km te hard..
     
  10. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Da's nie zo handig he.. :D
    Maar daar is toch een oplossing vo0r... ff je nummerbord dubbel vouwen.
    Werkt helaas alleen bij flitsers, niet als ze je aanhouden.
    Met mn motor heb ik nog nooit een bekeuring gekregen.
     
  11. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Owja, heb ook ooit een bekeuring gekregen van 180 gulden voor het niet opvolgen van een aanwijzing van een ambtenaar in functie.

    Maar daar was ik t helemaal niet mee eens.
    Maar je moet betalen en daarna kan je bezwaar indienen. Heb ik dus ook gedaan.
    Die agent stond met zn armen te zwaaien dat iedereen door moest rijden. Blijkbaar deed ik dat niet snel genoeg naar zijn zin.
    Ik had diverse bezwaren:
    1 dan moet die agent goed in t zicht gaan staan.
    2 Toen ging ik onze amerikaanse slee ophalen die
    net uit amerika was gearriveerd, dus is t een
    vreemde auto voor me die ook nog eens heel
    wat meer weegt als een europese auto, en het
    regende. Dus vind ik t juist goed dat ik afstand
    heb gehouden.

    En die agent beweerde ook nog dat ik onder het rijden een shaggie aan t draaien was en met mn knie stuurde en dit kon hij zien omdat het een "open" (lees cabrio) auto was.
    Mijn verweer daarop was:
    Dan vind ik dat heel knap van hem dat hij dat heeft kunnen zien want ten eerste ken ik niet sturen met mn knie en t was regenweer dus is de kap dicht en is het op dat moment geen open auto meer.

    Toen kreeg ik een brief van de rechtbank dat ik moest verschijnen in een zitting. Heb ik terug geschreven dat ik dat niet doe. Jullie weten mijn standpunten dus doe het daar maar mee.
    Die zaak is dus voorgekomen zonder mijn aanwezigheid en een paar weken later lag er een brief in de bus.
    Ik werd in mijn gelijk gesteld en kreeg mijn geld terug.
    Heb ik wel 2 jaar op moeten wachten, terwijl je wel zeer snel moet betalen.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Mijn man werd vorig jaar aangehouden voor het bellen in de auto. Het stomme was, hij was helemaal niet aan het bellen. Gaat die agent zeggen, ja, het was een zwarte of donkergrijze telefoon. Mijn man al zeggen dat 90 % van de telefoons die kleur hebben. Vervolgens heeft hij gezegd dat hij dan maar in zijn telefoon moest kijken wat het laatste gesprek was, volgens de agent zou hij dat wel even snel gewist hebben...aaaaaaah, uiteindelijk mocht hij toch gaan, omdat hij niets kon bewijzen, nee, er viel ook niets te bewijzen als je niets doet.

    En een keer in Zeeland op zo'n geweldig weg waar niets rijdt, je kilometers lang een doorgetrokken strook hebt en dan zo'n figuur voor je die max. 70 rijdt, terwijl je 100 mag. Had mijn man die vent maar ingehaald, want het schoot niet op. Tja, stonden ze ook weer ergens achter een gebouwtje ofzo, flinke boete!
     
  13. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    "wel eens een bekeuring gekregen?" Was de vraag?

    Bij ons hoort het bij de vasten lasten, ik ken het rek nr bijna uit mijn hoofd :oops: :oops:
    Wij rijden beide erg veel, goed voor zo'.n 80.000 per jaar, tja, dan kom je veeeeel controles tegen, en je ziet ze niet altijd ....tja ... :(
    Meestal kleine bekeuringen, vorig jaar wel een keer flink moeten betalen, vrij kort op elkaar. Een bekeuring voor 160 km, waar 120 mocht, en de andere keren voor bumperkleven, nou.. dat tikt aan.. maar ja..eigen schuld.
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Maar dan is de grootte vraag waarom heb je met je motor nog geen bekeuring gekregen?

    1- omdat je met je motor altijd volgens de regels rijdt
    2- omdat je nummerplaat dubbelgevouwen is

    :) :) :) :) :) :)

    Tja voor de rest je weet wat het risico is als je gepakt wordt dus als mijn man op een 100 km weg met doorgetrokken streep zo'n autotje in haalt met 2 personen die bij elkaar opgeteld de leeftijd van 180 makkelijk halen :) dan weet hij ook dat hij de kans heeft gepakt te worden.
    Dan hoeft hij echt niet zielig te gaan doen ofzo :)

    Groetjes Anita
     
  15. mama1986

    mama1986 Fanatiek lid

    ja hiero ook bekeuringen :oops:
     
  16. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik zelf heb (in 9 jaar autorijden) twee keer een parkeerboete gehad en één keer een boete voor door rood rijden (89 euro ofzo).
    Die laatste boete vond ik errug flauw aangezien ik in de spits achter een vrachtwagen stond, met één auto daarvoor. Door die vrachtwagen kon ik het stoplicht niet zien, maar aangezien alles net was gaan rijden dacht ik dat het wel kon. Mijn mede spits-rijders zouden het ook niet op prijs stellen wanneer ik een mega-afstand zou houden! Helaas dachten twee agenten in burger daar anders over....

    Mijn vriend heeft wel al een aantal boetes binnen gehad, waarvan de dikste twee jaar geleden: 360 euro en rijbewijs inleveren na 185 km rijden waar 120 mocht. Gelukkig had ie twee dagen later zijn rijbewijs weer terug!

    Als we niet jaaaaaren met een stinger gereden hadden, had ik denk ik wel meer boetes gehad. En hoe geëmancipeerd... 't is toch wel makkelijk dat een lieve glimlach me ook wat boetes bespaard heeft :oops: !
     
  17. avalon1972

    avalon1972 Bekend lid

    13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Daar ben ik het zeker wel mee eens, Daan. Ik vind dat je als volwassene wel het recht moet hebben om te kiezen voor "wel een gordel of niet een gordel". Dat ze daarbij optreden is inderdaad onterecht. Maar ja, regels zijn regels. Die zijn een keer zo opgesteld voor onze veiligheid en tja, daar houden ze zich nu aan.

    Als het echter om kinderen gaat, dan is het anders. Er zijn ouders die hun kind los op de achterbank laten, zonder gordel of autostoel en ik vind dat ze daar wel hard bij mogen optreden. Ik vind wel dat ouders de verplichting hebben om goed voor hun kind te zorgen en dit valt onder dat stukje wat je zelf al schreef "anderen in gevaar brengen".
    Je brengt je kind dan in gevaar en dat mag hard gestraft worden, wat mij betreft.
    Wat volwassene verder doen, qua gordel enzo, dat interesseert me niet. Iedereen mag dat wat mij betreft zelf beslissen, hoor. Ik zal hem persoonlijk altijd omdoen en aangezien ik een keer een aanrijding heb gehad, weet ik hoe belangrijk die gordel voor mij is. Ik had anders met mijn hoofd door de voorruit gezeten, waarschijnlijk.

    Verder heb ik nu zo'n 13 jaar mijn rijbewijs. Heb ik 8 jaar een auto en rij zeer regelmatig. Ik heb in al die tijd (afkloppen) nog nooit een bekeuring gehad of een ongeluk veroorzaakt.
    Ik zeg niet dat ik altijd netjes de juiste snelheid rij. Ik heb gewoon geluk gehad, dat ik nog nooit geflitst ben, denk ik.
     
  18. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Tjah helaas was ik staande gehouden..

    Maar ook daar was ik het er niet mee eens! Ik woonde toen nog niet samen met mijn vriend (pas op lang verhaal hihi) Woonde dus nog in Lelystad en hij in Haarlem. Had geen zin om naar huis te gaan, dus reed 110 over de snelweg. Toen kwam die agent eraan (op een burgermotor) en die zag mij rechts in halen (die auto reed echt superlangzaam) Toen ging hij me eerst voorbij, en zakte terug in snelheid, ik ervoorbij, dit ging een aantal keer door. Toen ging ik vooraan het verkeerslicht staan (wat eigenlijk ook niet mag) hij ook. Ik ging 110 waar ik 70 mocht, dus hij had me allang kunnen aanhouden. Hij heeft me denk ik in totaal 20 km achtervolgd en ik werd het een beetje zat. Toen draaide ik een industrieterrein op, waar ik toen woonde en hij ging achter me aan. Ik dacht flikker toch op, dus ik gaf gas en was hem kwijt. Voor ffies. Toen later kwam hij naast me rijden en deed zo'n bordje aan. Liet ie het filmpje zien, reed ik 146 waar ik 50 mocht :oops: Ik begon echt keihard te janken, want ik heb dat rijbewijs nodig voor mijn werk. Hij had me toen nog gematst, 116 waar ik 50 mocht. Anders was ik sowieso mn rijbewijs kwijt. Het was van blik op de weg.
     
  19. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Genoeg ja! Niet alleen voor te hard rijden (hou wel van opschieten) maar ook voor fout parkeren en door rood rijden. Ik heb mijn bijdrage wel gedaan!
     
  20. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

    En terecht! Mag van mij veel hoger en ze mogen het ook strenger controleren!
     

Deel Deze Pagina