bekeuring

Discussie in 'De lounge' gestart door verzorgingsmiep, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    gordel voor jezelf vind ik ook dat ze hard mogen optreden.
    Letsels bij aanrijding zijn veel erger, en als ik iemand aanrij die zonder gordel rijdt en daardoor levensgevaarlijk gewond is, zit ik met het schuldgevoel(ook al was de aanrijding niet mijn schuld)

    En kinderen los op de achterbank, heeeeeeeeeel hard optreden.Veel harder dan nu gebeurd!
     
  2. Tyra

    Tyra Actief lid

    18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Het onderwerp bekeuringen is bij ons thuis erg actueel :evil: . Manlief lukt het om binnen 4 weken 3 bekeuringen op te lopen :confused: . Laat ik het maar op de nieuwe lease auto afschuiven, die moest vast even uitgeprobeerd worden. Bij elkaar ruim 170 dikke vette euries.

    Ach ja we hebben allemaal wel eens pech en als je iets doet wat niet mag (zucht :rolleyes: ) dat riskeer je een boete ...so be it..
     
  3. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Jup jup ben ik helemaal mee eens! Heb zelf een ongeluk gehad toen ik 10 was, ik zat niet in de gordels.... Heb 2 maanden in het ziekenhuis moeten vertoeven!
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Helemaal mee ens dat kinderen vast moeten! Zo niet, dan mag daart een behoorlijke straf op volgen wat mij betreft!

    Maar vind nog steeds dat je voor jezelf moet kunnen beslissen (ik draag hem overigens zelf nu ook altijd hoor)
    Als je dan een aanrijding hebt waarbij de ander levensgevaarlijk gewond raakt omdat hij geen gordel droeg is dat zijn eigen keus geweest.
    Maar dat is mijn mening hoor.
    Verder vind ik ook dat iedereen zich aan regels hoort te houden, en zéker als je anderen schade toe kunt brengen door je rijgedrag!
     
  5. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    tuurlijk is het zijn eigen keus als hij geen gordel aanhad, maar zelf moet je dan wel leven met het feit wat je gedaan hebt.Of het nou wel of niet zijn keus was om zijn gordel te dragen.
    Daar moet je dan wel mee om kunnen gaan.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik zeg altijd wel als mensen bij mij in de auto zitten en ik rij dat ze de gordel om moeten. Voel me dan wel verantwoordelijk.
    Als anderen zelf rijden in hun auto, interesseert het mij ook geen mallemoer of ze wel of niet een gordel omhebben. Hun risico.
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    @jo79: dat vind ik ook. Als anderen met mij meerijden ben ik WEL verantwoordelijk voor ze en dus gordel om!
    Maar als ik een aanrijding heb waarbij een ander gewond raakt omdat hij geen gordel droeg, zal ik me daar niet schuldig over voelen. Wél over het feit dat hij gewond zou zijn (daar zou ik mee moeten leren leven, maar dat zou ik ook moeten als er iemand gewond raakt die wel een gordel droeg), maar ik kan er toch niks aan doen als hij ervoor kiest geen gordel te dragen?
     
  8. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    tuurlijk kan je er niks aan doen,Alleen is hij wel veel zwaarder gewond dan anders.
    Dus vind ik dat de bekeuring voor het niet dragen van de gordel heel terecht is, omdat anderen er last van kunnen hebben.

    Verder heb ik alleen nog maar een paar bekeuringen gehda voor te hard rijden, en ook alleen in de auto_Op de motor nog niks.
     
  9. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Maar dat hij daardoor zwaarder gewond is geraakt ligt dan toch aan hemzelf?
    Hoezo heeft een ander daar dan last van?
     
  10. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik snap zelf niet waarom mensen hun gordel niet omdoen... Zoveel moeite is het nou ook weer niet! En als hij zwaargewond zou raken, omdat hij zn gordel niet omheeft, zou ik mezelf ook een schuldgevoel aanpraten!
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik snap ook niet dat mensen hun gordel niet dragen hoor.
    Maar als iemand daardoor zwaarder gewond raakt omdat hij zijn gordel niet droeg zou ik me geen schuldgevoel gaan aanpraten.
    Dus dat doe je dan ook weer zelf, dat is dan weer jouw keus ;)
     
  12. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    tuurlijk ligt dat aan diegene, maar ik of jijj zijn wel diegene die hem aanrijden
    En makkelijk gezegd dat je je zelf dan niet schuldig zou voelen, maar wacht tot het je gebeurd en of je dan nog zo nuchter kan redeneren

    Door jouw toedoen is dan iemand bv dood, die anders weer zou opknappen
     
  13. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    als schuldgevoelens eens echt een keuze zouden zijn :D :D
     
  14. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik zei niet dat ik mezelf niet schuldig zou voelen! (lees maar even terug)
    Ik zou het vreselijk vinden en ermee moeten leren leven ja.
    Maar ik zou me niet meer of minder schuldig voelen omdat hij wel of geen gordel droeg.

    En nee, liever niet ik het ooit zal meemaken ;)
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ja dan is het helemaal zijn keuze, maar stel nu eens dat jij de veroorzaker bent van het ongeluk waarbij de tegenpartij dus geen gordel heeft gedragen en dus zwaar(der) gewond is.
    Volgens mij worden de kosten die verhaald gaan worden op jou dan ook een heel stukje hoger (of ik moet het helemaal verkeerd hebben hoor) omdat er een hogere ziekenhuis rekening zal zijn.

    Groetjes Anita
     
  16. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb geen idee. Dat zou best kunnen.
    Dan zou ik wel balen natuurlijk, maar me nog steeds niet schuldiger voelen dan wanneer hij wel een gordel had gedragen.
    Waarom moet ik me schuldig voelen om de keuze die een ander maakt?
    Het gaat om het schuldgevoel, niet om het rotgevoel dat zo'n aanrijding me zou geven.
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Ik denk ook wel dat het eraan ligt wat je tijdens het ongeluk te zien krijgt, sommige dingen ben je dan wel niet schuldig aan maar het is dan nog maar de vraag of je de beelden ooit weer van je netvlies krijgt.

    Groetjes Anita
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Maar daar ging het toch niet over?!
     
  19. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik heb 2 keer op dezelfde plek geparkeerd alwaar het niet mocht. Hoezo een ezel....
     
  20. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Eigen schuld dikke bult, we weten allemaal zo verrekte goed dat het niet mag, DOE het dan ook niet!

    En als je het toch doet, tja dan moet je op de blaren zitten!

    Zonde van het geld ...
     

Deel Deze Pagina