kat ziek van frontline spot-on of iets anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnestraal, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn siamees is hartstikke ziek en vraag me af waarvan.

Gisteravond heb ik hem behandeld met frontline spot-on. Dit doe ik al zo oud als hij is (5 jaar) om de vijf weken. Nooit is hij er ziek van geworden, alleen dat hij wat gaat speekselen als hij zich gaat wassen na de behandeling.

Elke ochtend word ik wakker van het mauwen, meneer heeft dan honger en zijn siamezengeluid galmt dan door het huis.... :) De siamezenliefhebber onder ons weet hoe een siamees kan klinken... :D

Vandaag dus niet en dat zinde mij al gelijk niet. Ik naar beneden en alles is ondergespuugd.. :confused: Mijn siameesje ligt op de bank voor apegapen. Hij maakte een echt zieke indruk. Hij begroette mij niet en hij wilde ook geen eten en drinken. Ik heb een klein beetje in zijn bakje gedaan, maar hij heeft een half uur voor zijn bakje gezeten. Toen heb ik hem maar bij zijn bakje weggehaald en lekker op de bank met hem gaan zitten. Ik vond het echt zielig :cry:

Nog nooit is hij ziek geworden van frontline, het staat ook niet in de bijsluiter dat ze er ziek van worden. Ik hoop niet dat hij buiten iets heeft gegeten waar hij ziek van is geworden?

Is er hier iemand die het herkent?

Duurt dit te lang dan ga ik de dierenart bellen.

2. Niet meer actief

of ze hebben iets aan de samenstelling verandert, waar je siamees ziek van geworden is, maar dat lijkt me heel sterk.. Maar goed, het kan. Een hond van mijn schoonmoeder is ook allergisch voor bepaald hondenvoer. Dus misschien zou het een reactie kunnen zijn. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij buiten iets gegeten heeft. Ik zou het risico niet nemen, en zo snel mogelijk contact opnemen met een dierenarts. Hoe sneller je erbij bent als hij iets verkeerds gegeten heeft, hoe beter natuurlijk!
    Sterkte!

3. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik geloof zelf niet dat het van Frontline komt,gebruik dat spul jarenlang. Maar wie weet heeft ie idd een muis gegeten of iets anders wat hem volkomen verkeerd is gevallen. Je moet hem in ieder geval goed in de gaten houden dat ie niet uitdroogd,maar dat zul je als kattenfan wel weten ;)

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    alledrie mijn honden krijgen frontline eens per maand maar hebben echt nergens last van

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou idd ook niet afwachten en direct de DA bellen. Hij heeft veel gespuugd en wil niet eten en drinken. Dan is uitdroging zo gebeurt. Sterkte ermee meid!

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik herken alleen het vele speeksel (en slijm) wat eruit komt na gebruik van FrontLine.

Toch maar even naar de dierenarts bellen.

7. Vlinder84

Maar wat ik me nu afvraag. Ik geef mijn katten altijd advocate en druppel het in hun nek, aan de schedelbasis zeg maar en dan kunnen ze er dus echt niet bij. Hoe kan het dat jou kat erbij kan komen? Moet je frontline ergens anders druppelen? Want het lijkt me toch behoorlijk link als hij zoiets binnen krijgt.

8. zonnestraal

Op de verpakking staat dat je het op twee plaatsen moet druppelen. Tussen de schouderbladen en in de nek. Hij kan er met wassen haast niet bij, maar af en toe lukt het hem dus wel. Het kan geen kwaad volgens de verpakking en het is dus ook niet erg als ze het binnenkrijgen.

Ik heb net met de da gebeld, omdat ik het niet vertrouwde. Hij kijkt me echt aan zo van "laat mij maar gewoon even". Ook heeft hij het derde ooglid steeds een beetje voor zijn ogen. Dit is voor mijn beessie echt niet normaal en dus echt ziek. Hij reageert zelfs niet op mijn dochtertje en van haar moet hij niet veel hebben... :) Ze maakt hem veel te veel lawaai. Ook op het blikje tonijn wat ik opende (en dan is hij er normaal gesproken als de kippen bij hoor!), gaf hij geen reactie.

De da vertelde dat het wellicht een reactie is op de frontline en dat ik het vandaag nog maar eens moest aankijken. Als hij volgens mij achteruit ging, dan kon ik bellen en langskomen. Ik ben er niet echt gerust op, dus ik geef het nog een paar uurtjes en als hij dan nog niet gedronken heeft, dan bel ik gelijk.

9. Vlinder84

Ok, dan is frontline dus iets minder agressief spul denk ik. Want advocate mogen ze echt niet binnen krijgen. Katten zijn ook zo eng flexibel dat ze soms toch een manier vinden om erbij te komen grrr! Maar ik denk dat je gelijk hebt als je het maar een paar uurtjes aan ziet hoor. Als hij niet verbeterd, dan gewoon direct naar de DA gaan. Voor hetzelfde geld heeft hij een giftige plant ofzo gegeten. En je kent je kat het beste (hij klinkt net zo eigenwijs en luid als de mijne haha) dus jij weet wanneer hij echt ziek is! Vertrouw op je instinct.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zit ook op een hondenforum en daar lees je wel minder goede berichten over Frontline, bijv. epileptische aanvallen e.d. Het is maar net of je dier daar gevoelig voor is of niet, maar het is niet voor elk beestje het juiste spul dus.
    Ik heb zelf bij de hond wel een tijd Frontline gebruikt zonder problemen en ook voor de kat die druppeltjes. Ik ben nu overgegaan op Advantage, want vlooien zijn gewoon beter bestand tegen Frontline, dat werkt steeds minder. Ik moet ook zeggen dat onze kat bij die Frontline druppels in zijn nek helemaal ineen kroop, dat brandde volgens mij echt op zijn huid. Bij die Advantagedruppels reageert hij helemaal niet.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik ken ook wel genoeg vervelende verhalen over frontline inderdaad
    toch wel regelmatig allergische reacties.

ik heb laatst zoiets gehaald bij de dierenarts
    je kunt namelijk ook tegenwoordig ontwormen met druppels.. en die zijn dan ook meteen tegen vlooien

erg handy als je kat niet zo hanteerbaar is :)

maar vind elke keer dat ik zoiets gebruik toch weer scary
    hoeist met je siamees inmiddels?
    (en dat derde ooglid is inderdaad echt als ie zich rot voelt... maarja.. zelfde geld valt het mee en trekt het met een uurtje of wat weer terug)
    snap dat je je zorgne maakt in ieder geval
    dat doe ik ook altijd als de poezen iets geks hebben :)

zit te denken hoe dat spul dat ik bij de DA haal tegenwoordig heet.. maar kan er even niet opkomen.
    echter.. volgens mij is er maar 1 merk die dat verkoopt dus je dierenarts zal het wel weten mocht je het eens willen proberen.

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zowel frontline als advantage zijn veilige middelen!
    Wel is het waar doordat frontline al een tijd in de dierenwinkel wordt verkocht vlooien hier resistent voor worden.
    We zien de laatse tijd steeds meer honden/katten waarbij frontline zijn werk niet meer doet! Bij ons in de praktijk verkopen we het al bijna niet meer.

En nu ff over het topic zelf haha, ik denk niet dat het door frontline komt,het kan zijn dat hij/zij een virusje onder de leden heeft is op zich geen spoed hou het in de gaten als de kat maandag nog steeds braakt/niet eet ga dan even naar je dierenarts.
    En als je bang bent dat hij uitdroogt kun je met een spuitje wat water in zn bekje spuiten.

Suc6! En beterschap voor je kat!

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Even heeel simpel vraagje hoor...maar je hebt je kat toch niet toevallig gewassen voor je frontline erop deed?
    Bij honden is het nml zo dat die een natuurlijk vetlaagje op hun huid hebben. Als je die frontline op doet wordt het door het vetlaagje geleidelijk opgenomen in het lichaam. Heb je je hond net gewassen en je geeft hem dan frontline (of welke andere vlooien zooi dan ook neem ik aan) dan gaat t opnemen dus niet geleidelijk aan en kan je hond er goed ziek van worden!
    Dat heeft mn moeder die dat dus nog niet wist, aan den lijve ondervonden met haar hond. Die is er kots misselijk van geweest n hele dag lang.
    Ik kan me zo voorstellen dat dit ook zo met katten werkt.
    Dus als je je hond of kat gewassen hebt wacht dan n paar dagen met vlooien druppels zodat de natuurlijke vetlaag weer n beetje intackt is.

14. zonnestraal

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

@snoopy1983: Zou heel goed kunnen van het virusje, maar ik vond het erg opvallend dat hij ziek werd na de avond dat ik hem had gedruppeld. Lees hier en op de site van frontline dat het nauwelijks bijwerkingen heeft.

@ wilma: Nee, ik was mijn siamees nooit. Dat is niet goed voor de huid en ook niet nodig aangezien hij zichzelf meerdere keren wast op een dag. Vuil is hij nooit en is hij dat wel dan verwen ik hem uitgebreidt met een borstelbeurt. Je moet hem dan eens zien kroelen, heerlijk vindt ie het.. :D

Maar goed, mijn beessie is nog steeds niet de oude. Gisteravond heeft hij wel wat gegeten en gedronken. Er zit dus vooruitgang in. Vanmorgen is hij even buiten geweest. Na een uurtje was hij weer terug en heeft hij ook even wat gegeten. Dit heeft hem vermoeid, want nu ligt hij weer prinsheerlijk te ronken in zijn favoriete stoel.

Het gaat dus alweer beter dan gisteren.

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    aah gut gelukkig gaat het iets beter met het beestje !
    ik weet wel dat de reactie van je kat opeens anders kan zijn op de frontline ........tenminste dat heeft de dierenarts tegen mij gezegd ...maar naar mijn idee was dat meer een verkooptechniek ;)

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik moet zeggen dat ik hier 1 kat heb die ook zeer allegisch reageerd op Frontline druppels. Maar belangrijkste is dat je katje goed blijft drinken en anders inderdaad met een spuit of een theelepel water in het mondje druppellen.

Deel Deze Pagina