Bekken en spinning, verstandig?

Discussion in 'Zwangerschap' started by oogappel, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Sinds een kleine week begin ik mijn bekken te voelen, niet zo zeer dat het pijn doet. Maar bij lang staan bijv. gevoelig en een lichte druk.

Wanneer ik veel gedaan heb of veel gelopen heb dan voel ik het ook wat meer.

Nu is maandagavond altijd mijn spinningavond, bij de eerste heb ik het volgehouden t/m 33 weken. Maar mmmm is het nu verstandig om door te gaan wanneer je je bekken gaat voelen of is het misschien juist goed om beweging te hebben?

Hoor het graag effies wat jullie vinden, de verloskundige (spreekuur) krijg ik niet te pakken ;)

2. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    als ik je advies mag geven zou ik meteen stoppen met spinnen.
    hier gebruik je je bekken heel veel en daar krijg je veel meer last van.
    ik zelf heb heel veel last van bi en ben gelijk gestopt met zumba omdat dat heel veel heupwerk is.
    je moet nu rustig aan doen en je bekken niet te veel gaan overbelasten.
    ik heb ook een topic geopend over bi misschien kan je daar mee kletsen en tips vragen
    de topic heet : net zwanger en bekkeninstabiliteit.
    staat bij het forum zwangerschap

kussie

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    volgens mij is beweging altijd goed, tot je er last van krijgt. En spinning is natuurlijk best pittig, ik redde het al heel snel niet meer bij de eerste... ook omdat ik een te laag ijzer gehalte heb.
    Ga er lekker mee door tot het niet meer gaat, en je kan ook een tandje lager fietsen toch?

Miek

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    spinning is niet goed voor je bekken

gewoon fietsen wel omdat je bekken dan rust op zadel ;)

en blijven bewegen is idd goed maar ligt er wel aan wat en hoelang

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Sporten tijdens je zwangerschap is altijd goed... (zegt degene die bij beide zwangerschappen al voor de 12e week moest stoppen ivm bekkeninstabiliteit) maar als je last van je bekken krijgt door het spinnen zou ik dat maar even niet door en wat rustigers zoeken om nog lekker te doen op de sportschool....

Share This Page