Hoi dames, Vandaag echo gehad en het viel de echoscopiste op dat de kleine al meconium in de darmen had. Ze heeft er iemand bij gehaald en die zei dat het wel redelijk binnen de grenzen ligt, maar toch ben ik dus op internet gaan zoeken wat dit zou kunnen betekenen. Op internet niks over kunnen vinden. Weet iemand van jullie hier meer van??
nee ik denk dat ze het nakijken omwille van het risico dat de kleine in het vruchtwater poept?zou dat kunnen?durf je niet even een kinderarts opbellen op dat te vragen?
Ze noemde het hier wat anders geloof ik maar volgensmij wordt er hetzelfde bedoelt als wat onze jongste dochter had. Op de echo met 26 weken werden ''echogene'' darmen gezien, oftewel donker gekleurd op de echo (echodens is lichtgekleurd en dan worden er onderzoeken gedaan naar oa down en taaislijmziekte). Donker zou vulling betekenen wat weer zou kunnen duiden op een verstopping. Hier werd ook de gyn erbij geroepen en het was voornamelijk heel vroeg. Normaal is dit beeld pas zichtbaar ruim na de 32 weken tot de bevalling. Hier werd er een notitie van gemaakt dat er goed opgelet moest worden de eerste dagen of de kleine ontlasting had, anders was er nader onderzoek en eventueel een operatie nodig. Gelukkig was er na de geboorte niets aan de hand en kwam de meconium er goed uit.
@Loki, thanks! Ze dachten idd echt ontlasting te zien dus zulken het doorgeven aan vk... Ben benieuwd...
Wat ik heb begrepen is dat meconium al bij 12 weken gevormd kan worden. Bij mijn groei echo (31 weken) was het ook al zichtbaar maar ze was niet bezorgd. Ik zal het nog een keer vragen aan mijn vk.