bekken instabiel!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphnegracia, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    volgende week eerste afspraak bij fysio voor bekkeninstabiliteit.
    Ben nu net 27 weken en ongeveer een week geleden begon het ik kan nu amper lopen zonder pijn uit bed stappn zonder pijn benen hoeven nog maar een beetje uit elkaar te gaan en AUW!
    Ik word er stront beroerd van ik ben van mezelf jong en vitaal.
    En nu voel ik me een oude vrouw. ben ook zo bang dat het nog erger word... ben benieuwd wat de fysio kan doen herkenbaar???

2. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    De fysio kan je waarschijnlijk veel tips geven over hoe te bewegen, en oefeningen om alles weer sterker te maken. Goed dat je daar heen gaat!

Ik loop al sinds voor mijn zwangerschap met bekken klachten. Uit bed stappen of in/uit de auto is soms echt heel vervelend. Traplopen was voor mij ook een van de dingen wat snel niet meer echt ging.
    Sinds een paar weken zit ik in een rolstoel als ik de deur uit ga, na maandenlang moeilijk kunnen bewegen kan ik nu eindelijk weer eens ergens heen zonder al teveel pijn. Na een half jaar tobben toch wel erg prettig.

Veel succes bij de fysio van de week!

3. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik ben vanaf week 12 al begonnen met fysio..
    Nu had ik sowieso al chronische pijnklachten die heel erg lijken op bekken instabiliteit.. (8 jaar inmiddels )

Nen eigenlijk wel benieuwd wat jullie fysio's verder nog doen..
    Mijn fysio had me gezegd dat ze voor mij niet heel veel meer kan betekenen dan oefeningen, bilspieren aansterken en vooral zorgen zoveel mogelijk symmetrisch te blijven.

Worden nog zware weken op deze manier..
    Maar goed.. ik wist van te voren dat dit er zo ontzettend in zou zitten...

Maar goed.. verlichtende tips (naast fysio oefeningen ) zijn welkom!

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Ik heb ook twee keer BI gehad tijdens en na de zwangerschap. De Fysio kan vooral tips geven voor je houding en oefeningen om je spieren sterker te maken.
    Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben van onze derde. Dit was een bewuste keuze en in goed overleg met de Fysio. Daar liep ik nog steeds na vier jaar. Toch nu het echt zo is vind ik het wel een beetje spannend hoe gaat mijn lichaam reageren.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier heeft acupunctuur erg geholpen tegen de pijn.

Let overigens op met versterkende bekkenbodemoefeningen. Als je bekkenbodem juist op een verkeerd moment aanspant ipv te ontspannen, moet je juist leren ontspannen. Dan trekt je bekken minder snel scheef en heb je minder pijn.
    Goed laten beoordelen dus!

6. twinnie

twinnie Actief lid

13 jun 2008
    304
    0
    0
    Hoi meiden. Ik heb sinds afgelopen donderdag bekkenpijn, althans daar ga ik vanuit. Steken bij uit de stoel komen. Beurs gevoel bij de heupen. Lage rugpijn.
    Ik kan vrijdag bij de fysio terecht. Doe schoonmaak werk 2x per week 3 uur. Merk dat het al dik tegenvalt. Is het verstandig om van de week gewoon te gaan werken? Denken jullie dat de fysio gaat zeggen dat ik moet stoppen?
    Groetjes Twinnie

Deel Deze Pagina