Ik heb het al eerder zien staan ergens, maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb de laatste dagen erg veel harde buiken. Ik ben ook een beetje druk geweest, maar we hebben vakantie, dus helemaal niet extreem stresserig of er vroeg uit moeten ofzo. Nu ben ik mijn harde buiken vandaag maar gaan tellen (dan heb ik wat concreets), maar ik zit nu al op 5/6 voor vandaag... Mijn buik is ook gespannen de hele tijd, en dan niet echt een harde buik, maar meer gewoon niet lekker soepel. Is het enige wat je er aan kunt doen rustiger doen? En wat als je dat niet doet of als die harde buiken blijven? Is het echt gevaarlijk ofzo?
Laat even controleren of je geen blaasontsteking hebt. Die kunnen ook harde buiken geven doordat je blaas je baarmoeder prikkelt.
Vorige week maandag nog niet... Kan dat erg snel gaan? Ik ben namelijk nu op vakantie (in NL) en woon hier niet...
hoelang ben je zwanger dan? Want je hoeft niet alleen gespannen te zijn om harde buiken te hebben. Als je op het einde loopt is het normaal veel harde buiken te hebben. Dat is voorwerk voor de bevalling. Ook met plotseling opstaan, veel in de weer zijn kunnen harde buiken opleveren. Mocht je hettoch niet vertrouwen bel dan even je vk. Je hebt het nummer wel meegenomen op vakantie toch?
Ik ben 30 weken zwanger. Dus niet echt op het einde en nog zeker geen tijd voor "voorwerk" lijkt me. Ik merk dat ik het vooral heb als ik ga liggen op m'n zij. Op m'n rug is niet meer fijn, dus ik ga wel even wat proberen. Ik heb er intussen vandaag al wel 10 gehad, dus wel een beetje veel. Ik heb inderdaad het telefoonnummer wel, maar ik weet niet zo goed of dit reden om te bellen zou zijn. Vandaar mijn vraag!
Hoi,kan indd een blaasontsteking zijn(ookal had je het een week geleden nog niet),zou even je urine laten testen. Maar kan indd ook een teken zijn van iets rustiger aan doen. Zolang ze niet pijnlijk worden en niet langer aanhouden als een minuut kan het geen kwaad ,weet ik van mijn verloskundige! groetjes
Ik had bij de zwangerschap van mijn jongste zoontje ook heel vaak last van harde buiken. Advies : echt rustig aan doen.. niet te grote afstanden lopen... alle dagelijkste dingen beetje verdelen over de dag... Ik kreeg bij alles wat ik deed al een harde buik en moest bij alles erna gaan liggen. Blaasontsteking heb ik nooit gehad.
hier ook veel harde buiken en inderdaad is rust het enigste wat je kan doen. als ik er 5 of 6 op een dag heb dan heb ik een hele goede dag, hier wordt mijn buik naar alles wat ik doe hard.