muggenmelk veilig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sunnyke, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik word al enkele dagen geplaagd door muggen, met veel beten, jeuk en slapeloze nachtjes tot gevolg!
    Nu heb ik in ons apotheekkastje nog moustimug tropicak spray ontdekt. Ik kon er niet echt op lezen of je het ook mag gebruiken als je zwanger bent. Er zit een stofje in dat "DEET" heet, klinkt me een beetje chemisch, daarom dat ik dacht om het eerst even hier te vragen vooral ik me van kop tot teen "besproei":)
    Oja, ben nu bijna 36 weken...

Alvast bedankt!
    Sunnyke

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ik gebruik het ook al een aantal weken.. Werkt goed en is niet schadelijk. Heb het nog aan de HA en apotheek gevraagd :D

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Je mag deet niet zomaar gebruiken in alles sterktes hoor! Werk zelf ook in de apotheek en omdat er nog zo weinig onderzoek naar is gedaan gebruik ik het liever niet. Deet komt namelijk wel in je bloed terecht.

Ik gebruik zelf vitamine b (thiamine 100mg) en dit kan je ook bij de apotheek kopen. Alles wat je teveel binnen krijgt plas je weer uit, dus het kan geen kwaad. thiamine zorgt ervoor dat je een luchtje afscheidt via je huid dat de muggen niet lekker vinden. Gelukkig kunnen anderen en jijzelf dit niet ruiken! Haha.

Ik gebruikte hiervoor ook wel prrrikweg van vsm. Het is voor als je al gestoken bent, maar het helpt ook als je nog niet gestoken bent. Je moet je hier dan mee insmeren.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    DEET bij zwangerschap en borstvoeding:
    Vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven mogen geen DEET producten gebruiken die sterker zijn dan 30%. In de eerste 3 maanden van de zwangerschap is het risico het grootst. In die periode kunt u uit voorzorg de hoeveelheid DEET wat beperken. Verblijf zo veel mogelijk in muggenvrije ruimten en bedek de huid goed met kleding.

5. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

goh, ik heb voor alle zekerheid die spray toch maar laten staan gisteren;) Ik heb de ventilator heel de nacht opgezet, en ik krijg de indruk dat het ook wel wat helpt, kunnen muggen niet tegen de tocht of zo...
    Vanmorgen toch niet opgestaan met extra bultjes, dus hopelijk blijft het zo!

Liefs,
    Sunnyke

6. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Er zit maar 9,5% Deet in, vandaar gewoon veilig te gebruiken.

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Als het werkt dan zou ik toch een ander middel nemen. Het komt wel in je bloed. Van 30% is zeker dat het kwaad kan, van minder is niet duidelijk maar het wordt zeker niet uitgesloten. Zijn genoeg alternatieven

8. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

heb me vandaag een andere roller aangeschaft waar expliciet opstaat dat er geen DEET inzit, dus nu heb ik toch iets om op terug te vallen als de jacht op mij weer geopend wordt!

Groetjes,
    Sunnyke

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou me over die 9.5% ook geen zorgen maken. Ik heb ook gewoon tijdens mijn zwangerschap gebruikt en nergens last van gehad.

Deel Deze Pagina