Hallo iedereen! Ik ben zwanger van mijn eerste en ik twijfel of ik borstvoeding zal geven of niet. Wat zijn de nadelen en voordelen ervan geweest bij jullie? En wie heeft het wel gedaan en wie niet? Thanks alvast
Ik heb beide meiden 1 jaar lang gevoed. Ten eerste wilde ik dit graag...... Het is het beste voor je kindje... Het is makkelijk, je hoef geen flesjes op te waren.... Je hebt altijd eten bij je....... Die intieme band wat je met je kindje hebt hierdoor zul je nooit met fv krijgen....is toch anders als je kindje aan je eigen borst drinkt Het is goedkoop.... Eventuele allergieën kun je voorkomen door bv.... Nadeel is toch wel dat jij altijd degen bent die eten moet geven...tenzij je het kolft. Soms is het even niet zo fijn om midden in een restaurant te voeden...flesje is toch wat anders dan. Maar daar wen je aan. edit even aangepast
Eens met je lov23 Alleen met dat stukje over de band niet ik denk dat de net zo mooi en sterk is. Wat nu als je geen voeding heb of niet genoeg is je band dan minder? Daar geloofiik niet in. By the way ook ik heb bv gegeven nu fv en ik heb een hele hechte band met mijn mannetje
@ Chaii. Er zullen altijd topics zijn die je terug zal zien komen anders hadden er helemaal geen onderwerpen meer geweest op dit moment. En als je je eraan irriteert, reageer er dan niet op. Want ik stel een serieuse vraag
Misschien idd verkeerd geformulleerd....maar die intieme band die je bij bv hebt is anders dan als je fv geeft.. Niet verkeerd bedoelt of negatief he voordat ik de anti bv over me heen krijg. Fv is ook gewoon mooi
Snap niet wat het probleem is eigenlijk van dit topic? TS vraagt gewoon meningen? Misschien moet je dan zo`n commentaar voor je houden ? Als je verder geen antwoord kan geven op het topic blijf dan lekker weg toch
Thanks love23. dat zijn zeker goede voordelen. En hoe zat het dan met pijnlijke borsten en tepels.. had daar ook een keer iets vaags over gehoord
Ik had een jaar borstvoeding gegeven. Ik had bewust besloten om borstvoeding te geven ivm dysmatuur kindje. Na 6 maanden ben ik dus overgegaan op helft borst en fles.
Oh ja.....ja je moet wel goed kijken of je baby goed aan de borst drinkt...Je mag eigenlijk geen pijn hebben. Krijg je korsten of pijnlijke tepels dan drinkt je kindje niet goed aan je borst. Ik had bv bij de eerste een ontzettend erge kloof....ja dat doet pijn! Maar was de schuld van het zk.....ze begleiden je daar vaak niet goed. Laten je maar wat aanklooien... Eenmaal thuis had ik een superkraamzorg die me goed heeft geleerd hoe het moet. Hier vroegen ze of ikbv ging geven en dan zorgen ze ervoor dat je een kraamzorg krijgt die een cursus heeft gedaan! Je kan ook zelf naar cursussen gaan.....goede voorbereiding is het halve werk.
Mss eens een voorlichtingsavond over bv bezoeken? Als je goed leert aanleggen en leeg laat drinken.komt het met de pijn goed. Je leert het snel hoor het is echt natuurlijk althans dat is mijn ervaring. Je kunt na een aantal dagen wat stuwing krijgen dat is wat pijnlijk maar zijn goede oplossingen voor hoor groetjes paula
Je hebt in het gedeelte na de geboorte aparte onderdelen voor bv en fv waar ook veel is geschreven over de voordelen die elke keus heeft. Ik vond het erg interessant om te lezen. Misschien een tip.
ohh dankje! goede tip! weet nog niet wat ik zal doen want wil echt het fijne ervan weten.. maar als ik het doe zal ik dan zeker een cursus doen.. Sterker nog ik ben pas 6 weken en heb al 5 cursussen gevonden die ik straks wil gaan volgen haha
Ik heb beide gedaan mijn antwoord zou zijn: BV? JA! Het is gewoon de beste voeding voor je kindje zeker als heel jonge zuigeling maar hoe lang? Dat bepaal jij als moeder en vooral op basis van hoe het gaat en hoe prettig je je erbij voelt. Voordelen van BV: - makkelijk (als het eenmaal loopt, daarvoor kan het flink aanpoten zijn en soms zelf living hell) - altijd op temperatuur, altijd aanwezig - knus - de beste voeding voor je kind (vol met antistoffen) - goed voor je eigen herstel (maar effect is alleen in het prille begin. Daarna kan je het ook omdraaien) - relatief goedkoop (hangt er vanaf wat je er bij aanschaft: kolf, compressen, flesjes, zalf, Marlies Dekkers voedingsBH hihi) Voordelen van kunstvoeding - je partner of iemand anders kan het geven - je weet precies hoeveel er gedronken wordt - veel minder afhankelijk van elkaar (niet minder knus.. want de fles geven is ook heel knus) - gemakkelijker te reguleren - geen opstartproblemen, geen tepelkloven, niet bijten etc En de nadelen.. tja, die zijn voor iedereen anders. Zoals je ziet is er feitelijk maar één echt onbetwist voordeel van BV: het is (qua voedingswaarde) de beste voeding voor je kind. Ik zou het persoonlijk altijd proberen. Overstappen kan altijd nog en een goede cursus is aan te bevelen. Neem je partner mee want als je echt bv wilt geven is steun van je partner wel heel belangrijk. Ik heb zelf beide kinderen ongeveer 3 maanden borstvoeding gegeven. Dat vond ik prima en ben zonder schroom overgestapt op de fles. Best of both worlds wat mij betreft maar ook dit is voor iedereen anders.
Hier zonder twijfel weer borstvoeding. Vind het ideaal. Je hebt het altijd en overal direct bij de hand. Aiden heb ik 8 maanden borstvoeding gegeven. Naddel vond ik dat ik in het begin last kreeg van tepelkloven en af en toe stuwing.
Hi, Ik heb het bij de eerste geprobeerd. Dit lukte helaas niet. Werd erg frustrerend allemaal. Ben toen gestopt. Nu bij de 2de wil ik het wel weer proberen. Toch ander kindje dus nieuwe kansen. Mocht het niet lukken dan gaan we gewoon weer over op de fles. Kijken wel. Enige nadeel lijkt me dat je man nooit kan voeden. Altijd moeders die het doet. Daarom gaan we wel een kolfapparaat huren en als de voeding goed loopt kopen. Zo kan moeders ook af en toe een wijntje drinken en aan pappie ook de fles geven. Kleine moet toch ook wennen aan de speen van de fles. Succes ermee!
ik ben begonnen bij mijn beide meiden met borstvoeding. bij mijn eerst stopte het na een nachtje stress en ben toen overgestapt. helaas want ik vond het echt makkelijk. bij mijn twee dochter was borstvoeding echt een ramp lag niet aan mij ik had genoeg melk alleen mijn meisje was lui wilde niet langer dan 10 min drinken dan had ze geen zin meer en stopte ze om na een half uur begon ze weer te huilen... iedereen zei dat ik een huilbaby had mijn gevoel zei nee ze huild omdat ze te lui is om voldoende te drinken.. ik ben na de kraamtijd overgestapt op flesvoeding voor hongerige baby's en in de speen een groter gat gemaakt. (wel even bang geweest dat ze zou gaan spugen enz) fles was binne de 10 min leeg nooit is ze meer gaan spugen en ik had vanaf die dag een heel tevrede baby ze huilde bijna nooit meer! borstvoeding heeft voordelen flesvoeding dus ook! mijn advies luister naar je eigen gevoel en kijk naar je baby doe wat jullie prettig vinden. Ga je niet schuldig voelen als borstvoeding niet lukt! deze keer wil ik ook weer borstvoeding geven lukt het niet dat geniet ik net zo veel van een flesje geven! groetjes tasha