Zwanger.. hoe vertel ik het??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamsie21, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi Dames..
    Ik zit nu (als het goed is) in de achtste week van mijn zwangerschap en wil het heel graag aan mijn moeder en zus vertellen.. maar ik weet dat hun negatief gaan reageren aangezien zijn niet 100% achter mijn relatie en/of mijn partner staan. Ik heb geen zin in die negativiteit, maar het is en blijft mn moeder en ik wil het delen.. Hoe pak ik dit aan? Ik weet niet hoe ik dit het beste kan brengen..

Advies graag :(:(

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als je het "gewoon" wilt vertellen zou ik het gewoon brengen als;
    "Wij komen ons geluk delen,wij verwachten ons 1ste kindje"
    "We komen je vertellen dat je oma wordt".

Als je het op een speciale manier wil vertellen zou ik iets leuk bedenken.
    * bosje bloemen met babysokjes of positieve test erin gemaakt.
    * oppas koffertje
    *beschuit met muisjes voor bij de koffie

3. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik wil het wel op een speciale manier brengen, maar het zal niks uitmaken.. ze zal niet reageren zoals mensen normaal reageren als hun dochter zwanger is. Dat heeft tot nu toe nog niemand gedaan die ik het verteld heb (met uitzondering van twee vriendinnen). Mijn vriend komt ook nog niet over de vloer n mijn moeder niet bij mij..

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dan zou ik niet eens de moeite nemen om het leuk te vertellen..
    Wat jammer meid!:(
    Ik kan begrijpen dat je er erg tegen op ziet op deze manier.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een vervelende situatie, als ik je zou mogen adviseren dan zou ik ze het beide apart vertellen (of wonen ze bij elkaar?) je moet je verhaal dan wel twee keer doen maar ze kunnen dan samen geen front tegen jou vormen.

Ik zou het als volgt brengen: "Ik wil graag iets met je delen, jij bent er waarschijnlijk niet zo blij mee, wij zijn er wel ontzettend blij mee en ik hoop daarom dat je ondanks alles wel een beetje blij voor mij kunt zijn, wij verwachten een kindje" Iets in die trant, zo geef je aan al een beetje begrip voor hen te hebben maar vraag je ook begrip voor jou situatie.

Ik hoop dat je er uit komt en dat het ondanks alles toch een fijne zwangerschap wordt. Veel succes!

6. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ja precies.. Aan de ene kant snap ik de standpunten van mijn moeder wel, maar ze moet accepteren dat ik gelukkig met hem ben. Daarom mijn dilemma over het vertellen pff..

Nee mijn zus woont op zichzelf dus kan het ze wel afzonderlijk vertellen.. Alleen tegen mijn zus vertellen zal bijvoorbeeld niet werken want die verteld alles door aan moeders. Maar dat is opzich wel een goede ja.. maar betwijfel of ze VOOR MIJ blij wilt en kan zijn..

Ik hoop t ook ...zucht.. Ben zelf wel heel blij!!

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat jammer meid, zo iets speciaals wil je op een leuke manier delen.

Ik heb een speentje gekocht met daarop I love oma en ingepakt. Die gegeven op haar verjaardag, met de mededeling dat ze het goed moest bewaren voor over een tijdje.

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik zou het of beide vertellen of geen van beide maar ik ga er vanuit dat je ze wel gaat zien gedurende de komende maanden en dan komen ze er waarschijnlijk vanzelf achter.

Ondanks dat het niet fijn is kun je er vanuit gaan dat ze er niet blij mee zullen zijn, zolang jij dat wel bent is het goed! Het is natuurlijk niet fijn dat je hierin geen steun kunt verwachten van de mensen die dicht bij je staan. Hopelijk zijn er wel lieve mensen om je heen die dat wel doen en anders kun je altijd hier terecht :)

Nogmaals veel succes, het gaat je lukken! Jij bent blij, het is jou lichaam en je bent volwassen. Ze mogen blij zijn dat je nog de energie op brengt dat je dit met hen deelt.

Laat je even weten hoe het is gegaan?

9. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik baal er ook enorm van ja! Dat is ook een leuke manier! Ik zit eraan te denken om met het kopietje van mn eerst echo naar mn moeder te gaan en deze in een envelop te geven.. Dan hoef ik het zeg maar niet zelf te zeggen.. Vind het ook erg moeilijk dat ik het alleen moet vertellen zonder mijn partner aan mn zijde..

Ja ik moet het ze wel vertellen, want je gaat het inderdaad zien.. wil eerder zijn dan dat. Dat is lief :) vind het ook fijn dat ik er hier over kan praten. Mijn vriend zegt ook, het is jou(ons) leven, je bent volwassen, woont op jezelf.. wat kunnen ze zeggen?

Dank je wel! ik laat het sowieso weten.. moet 6 mei pas naar de echo..

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Idd het is jouw/jullie leven. Het is heel jammer dat ze je partner niet kan accepteren, maar jij moet gelukkig zijn met hem, zij niet.
    Mijn hemel, ik hoop toch echt dat ik later goed met de partners van onze kids door een deur kan ;)

Misschien draait je moeder wat bij als ze het nieuws hoort, oma worden doet hele gekke dingen met vrouwen hoor :D

11. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    haha ja ik hoop het ook voor je.. is echt geen pretje.. en erg moeilijk om soms het gevoel te hebben te moeten kiezen tussen partner en moeder/familie

Dat is waar.. ze zal het moeilijk vinden, maar als de kleine er eenmaal is.. wie smelt niet voor zo'n ukkie

Deel Deze Pagina